Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-08, 20:32
Medlem
Skägg-Krales avatar
Saken är som sådan här, efter diverse inläggningar och drogproblem hamnade jag på en mottagning bara för missbrukare, och här fick jag hjälp. Ordentlig hjälp, KBT + det mesta andra.

Men, de satte mig, så fort jag var någorlunda balanserad, på apodos.

För er som inte vet vad det är, så får du dina mediciner på en lång rulle, inplastade separat. Det står vilket datum och klockslag du ska ta dem.

Nu ska jag förflyttas ut i öppenvården, men vårdcentralen tycker att det är en utmärkt idé att fortsätta med det här.

Jag har Fluoxetin 75 mg, naltrexon 50 mg och 150 mg lyrica på morgonen. Sedan har jag zyprexa 7.5mg, mirtazapin 45 mg och lyrica 225 mgram på kvällen. Till det också 7.5 mg zopiklon.

De enda två som har varit effektfulla att knarka loss på är lyrican och zopiklonen. Men det var länge sedan jag gjorde det, behöver dem liksom för att komma upp på morgonen och arbeta.

Ok, frågor då.

1. Hur ska jag övertala min nya läkare på vårdcentralen (som antagligen fått alla mina journaler, där det står att jag är grav missbrukare, särskilt av piller) att ge mig vanliga recept?

2. Jag vill ha ett vanligt liv, dvs inte behöva gå till apoteket varannan onsdag. När jag var bortrest i somras så var det ett helvete att få tag på läkemedlen. - Är risken för stor att jag börjar missbruka medicinerna jag har om jag får ut dem i vanliga askar/kartor?

Imput, vad tror ni? Sedan om mina mediciner så låt dem vara. Det funkar ganska bra för mig.
Citera
2011-03-08, 23:55
Medlem
Psykotons avatar
1. Fråga. Säg att du vill ha tremånadersrecept som svennebanan i allmänhet får, och att du inte vill stå i kö på Apoteket varannan vecka.

2. Om risken för att du skulle börja missbruka medicinerna är större, jämfört med när du har apodos, så vet du nog själv bäst hur det ligger till med det.. men om du har varit "grav missbrukare, särskilt av piller", så kanske risken är större när du sitter med hundraburkar Imovane och Lyrica.. kanske inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in