• 1
  • 2
2011-03-09, 05:22
Medlem
Lyckpiller.. om det vore så lätt.

Jag har hoppat runt med en jävla massa olika tabletter men har ännu inte hittat de rätta. Så det kan ta tid att hitta en medicin som passar just dig.
Citera
2011-03-09, 10:43
Medlem
Man ska inte vara rädd för biverkningar innan man har prövat.
Fast du kanske är av natur paranoid.
Citera
2011-03-09, 13:27
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Voxra är ett alternativ.
Citera
2011-03-09, 14:48
Medlem
Seanns avatar
Fick lugnande piller och anti depp piller

Ska också prata med killen jag var och hälsa på och en tjej som ska hjälpa mig och prata ut då jag hållt allt inom mig så pass länge
Citera
2011-03-09, 21:03
Medlem
Om man börjat knapra piller och sen slutar, hur reagerar kroppen? Blir man deppig/nedstämd igen? Skadas kroppen av dessa piller? Jag vill iaf inte behöva knapra piller resten av mitt liv, då får det bli en annan lösning.
Citera
2011-03-09, 21:25
Medlem
Kaylais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Om man börjat knapra piller och sen slutar, hur reagerar kroppen? Blir man deppig/nedstämd igen? Skadas kroppen av dessa piller? Jag vill iaf inte behöva knapra piller resten av mitt liv, då får det bli en annan lösning.

Det beror helt på vilka piller du äter. Om du slutar tvärt kan vissa läkemedel ge bieffekter det är därför man trappar ner stegvis istället för att sluta tvärt, detta brukar stå på läkemedlet och din läkare informerar dig om detta. Du behöver nog inte vara orolig för att "knapra piller" resten av livet, se det som ett komplement till annan terapi där du slutar stegvis med tabletterna när du som person mår bättre.
Det har till exempel varit bra för mig att äta antidepp tabletter, dom fick mig ur den värsta svackan och jag börjar nu må lite bättre, äter igen, pratar normalt igen och så vidare.

- Kaylai
Citera
2011-03-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaylai
Det beror helt på vilka piller du äter. Om du slutar tvärt kan vissa läkemedel ge bieffekter det är därför man trappar ner stegvis istället för att sluta tvärt, detta brukar stå på läkemedlet och din läkare informerar dig om detta. Du behöver nog inte vara orolig för att "knapra piller" resten av livet, se det som ett komplement till annan terapi där du slutar stegvis med tabletterna när du som person mår bättre.
Det har till exempel varit bra för mig att äta antidepp tabletter, dom fick mig ur den värsta svackan och jag börjar nu må lite bättre, äter igen, pratar normalt igen och så vidare.

- Kaylai

Ahaa, låter ju bra iaf. Hur svårt är det att få något piller utskrivet? Att samtala med någon psykolog varje vecka, dag, månad eller vad det kan vara tror jag inte funkar på mig.
Citera
2011-03-11, 17:51
Medlem
versio-vulgatos avatar
Jag har medicinerat med cipralex i 3 är men tycker inte att den hjälper utan gör mig orkeslös men ändå svårigheter med att sova. En miljon svenskar använder anti-depp medicin och det är väl vad läkemedelsindustrin vill. Det är definitivt inget lyckopiller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in