• 1
  • 2
2011-03-08, 20:20
Medlem
Seanns avatar
Jag tittade in här av en slump och nu har jag hittat ett problem som läkarna inte hittat..
Tidigare på FB berättade jag att jag har vart hos doktorer om mina problem men ingen hittar något fel.
Depression matchar 90% enligt en hemsida jag hittade nyss

Symtom:

känner dig nedstämd. Ingenting känns särskilt meningsfullt eller roligt längre. Ibland kan du känna hopplöshet och att du aldrig kommer att kunna bli glad igen.

1, får svårt att påbörja och ta itu med saker och ting.

2, får försämrat minne och svårt att koncentrera dig.
blir rastlös.

3, känner ångest och är lättirriterad.

4,känner dig värdelös och har svåra skuldkänslor.

5, får försämrad aptit och går eventuellt ner i vikt.

6, är väldigt trött, trots att du sover.

7, har sömnproblem, till exempel att du vaknar tidigt med ångest och oro.

Dom som passar mig:
1, Har inget ork eller något för att fixa vissa saker

2, Mitt minne är väldigt dåligt, trodde ett tag att jag hade alzheimers, väldigt dålig på att koncentrera mig och fick gå på tester för dysleksi pga av min dåliga koncentration, blir väldigt lätt rastlös och måste göra något annars sitter jag och nästan lider.

4, Jag får ångest av minsta lilla sak som händer, träffa en tjej på krogen tycker killar oftast är kul men jag får ångest av någon anledning som inte ens jag vet varför, små saker som man inte borde få ångest över och de kan vara i flera veckor. Jag kan bli lätt irriterad, som t.ex när min mamma ringer och hör hur det är, vad som helst och jag kan bli irriterad för att hon ringer.

5, Gått ner 20+ kg sedan i somras, innan jag gick ner tröst åt jag men nu har det vänt till att jag nästan aldrig äter, kan känna mig orkeslös och strunta i och äta på över 24 timmar eller bara äta en macka på en dag.

6, Alltid trött men kan inte sova.

7, Kör nu smuggel sömnpiller som sänker mig inom kort pga att jag inte kan sova.
Sover inte länge, kan somna runt 05:00-07:00 på morgonen och vakna runt 10-11:00

Borde denna information hjälpa mig att få anti depp piller och kommer pillrerna hjälpa?
Citera
2011-03-08, 20:26
Bannlyst
lägg dig på spikmatta , det är verkligen jätte bra ,du ska inte ha något på överkroppen , ligg 40 minuter , tag sedan bort den och ligg då helt stilla på rygg, strunta i att det gör lite ont i början..jag har haft sömnproblem i hela mitt liv fram till att jag skaffade spikmattan..lycka till, det är värt ett försök ialla fall
Citera
2011-03-08, 20:41
Medlem
Testa lyrica det äter jag funkar bra men sägs vara svårt att sluta med...
Jag känner ingen ångest eller är orkeslös är nu social och glad

värt att testa
Citera
2011-03-08, 20:51
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
Testa lyrica det äter jag funkar bra men sägs vara svårt att sluta med...
Jag känner ingen ångest eller är orkeslös är nu social och glad

värt att testa

Låter inge bra för mig då bi-effekterna förvärrar ett annat mysterium som ingen vet vad det är heller.

Berusningskänsla, gångrubbning
Svindel, balanssvårigheter
minnesstörningar, darrningar, svårighet att tala, stickande känsla, dvalliknande tillstånd, sömnlöshet
Yrsel, trötthet, illamående, huvudvärk

Faller ibland ihop och vaknar till skakandes i armarna
allt blir svart i ögonen sen ramlar jag om jag inte hinner märka att det kommer
och ibland tuppar jag av och vaknar upp med armar som skakar/dampar loss

Låter inte så bra och dra i sig sånt då :S
Kanske kan testa en vecka eller något, behöver man recept?
Citera
2011-03-08, 20:54
Bannlyst
Har samma typ känner igen mej i alla :s

blir rastlös.

Citera
2011-03-08, 20:56
Medlem
KalleKokss avatar
Nej de där sk lyckopillrerna har aldrig hjälpt någon, snarare tvärtom. Du kanske borde prova på heroin istället? skjut några gram och upplev hur det är att vara lycklig på riktigt!
Citera
2011-03-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
Låter inge bra för mig då bi-effekterna förvärrar ett annat mysterium som ingen vet vad det är heller.

Berusningskänsla, gångrubbning
Svindel, balanssvårigheter
minnesstörningar, darrningar, svårighet att tala, stickande känsla, dvalliknande tillstånd, sömnlöshet
Yrsel, trötthet, illamående, huvudvärk

Faller ibland ihop och vaknar till skakandes i armarna
allt blir svart i ögonen sen ramlar jag om jag inte hinner märka att det kommer
och ibland tuppar jag av och vaknar upp med armar som skakar/dampar loss

Låter inte så bra och dra i sig sånt då :S
Kanske kan testa en vecka eller något, behöver man recept?
Ja det är recept men med dina bekymmer borde det gå att få utskrivet

Kontakta vårdcentralen och säg som det är vill dom ge atarax säg att du testat det och det ej funka.. det är rena skiten kör på så du får riktiga grejjer jag har gått igenom läkemedel efter läkemedel och nu har jag ett som funkar fint... tar bort mina kramper med och ger psyket ett lugnt
Citera
2011-03-08, 21:03
Medlem
Citat:
Jag tittade in här av en slump och nu har jag hittat ett problem som läkarna inte hittat..
Tidigare på FB berättade jag att jag har vart hos doktorer om mina problem men ingen hittar något fel.
Depression matchar 90% enligt en hemsida jag hittade nyss

Symtom:

känner dig nedstämd. Ingenting känns särskilt meningsfullt eller roligt längre. Ibland kan du känna hopplöshet och att du aldrig kommer att kunna bli glad igen.

blir rastlös.

Dom som passar mig:
1, Har inget ork eller något för att fixa vissa saker

2, Mitt minne är väldigt dåligt, trodde ett tag att jag hade alzheimers, väldigt dålig på att koncentrera mig och fick gå på tester för dysleksi pga av min dåliga koncentration, blir väldigt lätt rastlös och måste göra något annars sitter jag och nästan lider.

4, Jag får ångest av minsta lilla sak som händer, träffa en tjej på krogen tycker killar oftast är kul men jag får ångest av någon anledning som inte ens jag vet varför, små saker som man inte borde få ångest över och de kan vara i flera veckor. Jag kan bli lätt irriterad, som t.ex när min mamma ringer och hör hur det är, vad som helst och jag kan bli irriterad för att hon ringer.

5, Gått ner 20+ kg sedan i somras, innan jag gick ner tröst åt jag men nu har det vänt till att jag nästan aldrig äter, kan känna mig orkeslös och strunta i och äta på över 24 timmar eller bara äta en macka på en dag.

6, Alltid trött men kan inte sova.

7, Kör nu smuggel sömnpiller som sänker mig inom kort pga att jag inte kan sova.
Sover inte länge, kan somna runt 05:00-07:00 på morgonen och vakna runt 10-11:00

Borde denna information hjälpa mig att få anti depp piller och kommer pillrerna hjälpa?

har haft struligt med min pojkvän och jag känner igen mig mer eller mindre på alla punker:/

och ja, de ska finnas "lyckopiller" vad jag hört!
Citera
2011-03-08, 21:09
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majalachiic
har haft struligt med min pojkvän och jag känner igen mig mer eller mindre på alla punker:/

och ja, de ska finnas "lyckopiller" vad jag hört!

Kan nog bli så för många som har problem med ex :P

Jag är så glad nu det verkar som att jag löst alla problem tack vare att jag titta in här!
Mina problem uppstod först när jag gick i 7an då jag kommer ihåg att mina föräldrar separera och massa problem och depp/ångest uppstod det var också samma år jag kollapsa för första gången, allt skit hände i samma lägenhet! och allt blev värre med ångest och allt skit samt att allt bara svartnar till för mig och jag drar ner i golvet, nu 7 år senare har jag hittat problemet via google, smisk på alla läkare som tagit mina pengar på undersökningar återbesök och skit för ingenting!
Citera
2011-03-08, 21:22
Medlem
Seanns avatar
Ok sitter med tårar nu när jag pratat med min mamma, hon har vetat vad som vart fel, hon ville bara att jag skulle få reda på det själv och tala ut när jag pratat med läkarna så imorgon ska jag få lyrica utskrivet.

Känns bara så hemskt att jag haft så många självmordstankar i alla år och jag har alltid vart rädd att jag ska ta självmord eftersom jag är så lugn och säker när jag tänker på det fast jag vill ju inte dö jag vill bara leva och må bra
Citera
2011-03-08, 21:28
Medlem
Hoppas du blir bra

Finns alltid hjälp någonstans

Ha det
Citera
2011-03-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ok sitter med tårar nu när jag pratat med min mamma, hon har vetat vad som vart fel, hon ville bara att jag skulle få reda på det själv och tala ut när jag pratat med läkarna så imorgon ska jag få lyrica utskrivet.

Känns bara så hemskt att jag haft så många självmordstankar i alla år och jag har alltid vart rädd att jag ska ta självmord eftersom jag är så lugn och säker när jag tänker på det fast jag vill ju inte dö jag vill bara leva och må bra

Jag har ätit lyrica i snart 2år. Jag tycker det är en väldigt bra medicin mot ångest, och den fungerar på nästan alla, så kör på med detta prepparat, skulle det inte räcka till finns det flera prepparat att kombinera, men jag tror mer än väl detta kommer räcka.
BTW Vilka doser ska du få? Är dosen låg , ge inte upp preparatet utan höj det. men överdosera inte, det blir inte bättre när gränsen är nådd.

tjo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in