2004-09-08, 00:32
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alezman
Hmm. Jag kritiserade inte min kompis. Menade på att min kompis är det som har riktigt svårt med den biten, inte LT.

Jo, jag förstod det. Tyckte det var skitlarvigt. Hur kan du värdera någon annans problem med utifrån erfarenheter som inte ens är dina egna?

Det här är ytterligare en idiottråd på samma trötta ämne. Snart kommer admin in säger nåt otrevligt och låser tråden och hjulet snurrar vidare....

/CW
2004-09-08, 00:34
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Har du dyslexi?

Är det något som du har undersökt eller är det en diagnos du gett dig själv i form av verkligshetflykt för misstag du gör?

Verkar inte som du har dyslexi i mina ögon. Har en nära vän som gick i min klass i 6 år. I _6år_ hade han en hjälplärare med honom hela tiden. Han var den som pluggade och gjorde läxor helhjärtat. Man kunde se honom svettas när orden han försökte läsa så tappert blandades ihop till en konstig soppa i huvudet.

Vidrigt och se dig kalla dig dyslektiker i och med att du har andra välskrivna inlägg. Tror inte ens att en dyslektiker kan komma att bli en moderator på ett diskussion & debattforum, ligger inte inte i naturen att man blir det.
Bara för du inte skriver akademiskt så skyll inte på dyslexi.

Och.

Du behöver ju fan inte låsa hans tråd. Den tråden var precis STRÅLANDE i mina ögon. Det är sånna trådar, och sån vägledelse han skulle få, som har gjort 'underground' forumet flashback till vad det är.

Jag har dyslexi, min farmor har dyslxi, min pappa har dyslexi och min lillebror har mycket grav dyslexi. den är både diagnosticerad och dokumenterad i alla fallen.

dyslexi yttrar sig på olika sätt, jag har problem med att skriva och stava, inte med att läsa, den är också olika allvarlig och personer har olika lätt för att hantera den,

min dyslexi har jag tränat bort till stor del och kan under koncentration i det större eliminera den.

och ang att inte bli moderator så har jag haft en moderatorkollega med samma "defekt", vad kallar du det? är hon också vidrig?
2004-09-08, 00:34
Medlem
Alladins avatar
Tycker inte du skall avlägsna dig från FB Edberg, då du tillfört ganska mkt bra.
Men skärpning vad det gäller denna tråden, som inte är ngt annat än rent löjlig.
Dels angående tillsägelsen som inte på minsta sätt är obefogad och verkligen angående ngn:s stavning.
Vill du kritisera så var konstruktiv, hoppas ngn med modereringsbehörighet i detta forum tittar förbi snart. (och låser denna tråden.)

Over and out.
2004-09-08, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm

1.) Det här är ytterligare en idiottråd på samma trötta ämne.

2.) Snart kommer admin in säger nåt otrevligt och låser tråden och hjulet snurrar vidare....

/CW

1.) Idiottråd, javisst min vän...

2.) Hade Du väntat Dig något annat...?
2004-09-08, 00:37
Medlem
DrLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Första inlägget jag sett då Du stavat alla rätt...

Så Mrs. Perfect, vilket forum skulle jag ha postat i...?

När det kommer rubriksättning kan jag hålla med, men jag misstänkte att det skulle bli så här ändå...

Lugn och fin nu.

Tänk på att hon gett dig tillsägelsen i kraft av att vara moderator, inte något annat. Hon utger sig inte för att vara perfekt, det är ingen. Hon ger dig inte tillsägelsen pga. huruvida hon stavar rätt i samtliga fall, utan grundat på dina regelbrott.

Om du visste att det skulle sluta med en tillsägelse, varför utformade du då inlägget som du gjorde? Eller misstolkade jag dig nu?

Adekvat forum för frågan hade varit Sport, för övrigt.

/DrLove
2004-09-08, 00:38
Medlem
Alezmans avatar
Tja, ifall vi säger så här då.

Spåna att du lider av svår inflamatorisk Acne. Dvs du har ansiktet fullt av bölder och finnar. Det ömmar och det ser rött och sargat ut.
Du går på högstadiet och det är en svår period i och med att många är osäkra på sig själva och alla vill passa in, tja, du vet hur det är på ett ungefär.
Sen när du står där vid caféterian så gastare en glidare som fått sin första finne på hakan, "åh det är så synd om mig, kolla min finne här etc. etc." rakt i ditt ansikte?

Sånt sticker i varje fall i mina ögon.
2004-09-08, 00:40
Medlem
DrLoves avatar
Det finns olika grader av dyslexi. Som tidigare nämnt kan många träna bort det till stor del.

Åter till ämnet nu. Vi är inte här för att diskutera dyslexi.

/DrLove
2004-09-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Tycker inte du skall avlägsna dig från FB Edberg, då du tillfört ganska mkt bra. Men skärpning vad det gäller denna tråden, som inte är ngt annat än rent löjlig. Dels angående tillsägelsen som inte på minsta sätt är obefogad och verkligen angående ngn:s stavning. Vill du kritisera så var konstruktiv, hoppas ngn med modereringsbehörighet i detta forum tittar förbi snart. (och låser denna tråden.)

Over and out.

Alladin,

Jag tänker inte försvinna från FB...

Förstå mig rätt, jag är inte hemma i Sverige så ofta då jag bor utomlands. Ville väldigt gärna bjuda min Far på ishockey då han älskar hockey och kanske inte har råd att gå på WC i Globen...

Min rubriksättning kan ha varit fel, det ber jag om ursäkt för...!!!
2004-09-08, 00:41
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:

Spåna att du lider av svår inflamatorisk Acne. Dvs du har ansiktet fullt av bölder och finnar. Det ömmar och det ser rött och sargat ut.
Du går på högstadiet och det är en svår period i och med att många är osäkra på sig själva och alla vill passa in, tja, du vet hur det är på ett ungefär.
Sen när du står där vid caféterian så gastare en glidare som fått sin första finne på hakan, "åh det är så synd om mig, kolla min finne här etc. etc." rakt i ditt ansikte?

Hur kan du ens likna mina problem med detta? har du någon aning om hur jag har fått kämpa för att lära mig skriva? hur kan du ens påstå att du vet något om just mitt handikapp?
2004-09-08, 00:42
Medlem
Citat:

Men för fan...lägg ner nu! Nån jävla måtta får väl det ändå vara. Det var väl inte om LT:s dyslexi det hela handlade om.
Verkar som moderatorerna ska stå till svars för allt nu på sistone..
2004-09-08, 00:44
Medlem
Alezmans avatar
För jag ser det på hur du skriver och på hur du skrivit.
Kolla dig själv i spegeln och säg högt vilken jävla stor lögn du är, för helvete.
2004-09-08, 00:45
Bannlyst
Tycker vi säger God Natt och låser denna tråd nu...

Jag blev bara lite ilsken då jag såg tillsägelse and you name it...

Trots allt handlade det 'bara' om mig och min Far och om vi kunde få tag i biljetter...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in