• 1
  • 2
2011-03-09, 17:09
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaxonz
Är du dum? Han jobbar ju inte direkt 40 timmar i veckan. Han är ju deltids anställd.
Idiot

Tack för ditt konstruktiva inlägg, jävla nolla.
Citera
2011-05-15, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indianasoulman
Hej!

Min arbetsgivare drar av för mycket skatt på min lön känner jag. Jag får runt 4000-7000 brutto och på det drar han 30%. På mitt förra arbete där jag tjänade runt 7000-8000 innan skatt drog de runt 13-15%.

Det här är första året jag arbetar då jag tog studenten i sommras, så jag vet inte riktigt alla regler gällande jobb.

Jag gick till skatteverket och fyllde i en ansökan om omräkning av skatten, har inte fått svar ännu. Hur mycket skatt ska han dra och vad är rätt?

Jag vet också att jag kommer få tillbaka om jag betalat för mycket på återbäringen så det behöver inte nämnas.
Nej, han drar för lite skatt. Du är en neger och borde sålunda vara en av våra ariska slavar.
Ergo ingen lön att dra skatt från.
Citera
2011-05-15, 01:57
Medlem
william123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlet
Beror på vilken skattetabell du har
http://www.skattetabell.com/

Skitsida är vad det är.. Stämmer inte för 5 öre. Finns väl ingen jävel som betalar 33% i skatt i detta landet längre?

Kämpendahls länkar visar det rätta, iallafall för min kommun..
Citera
2011-05-15, 09:46
Medlem
Din arbetsgivare bör använda sig utav hjälptabellerna, om han/hon inte kan räkna ut det själv.

http://www.skatteverket.se/download/...abell+2011.pdf

ligger betydligt närmare sanningen.
Citera
2011-05-15, 16:22
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av william123
Skitsida är vad det är.. Stämmer inte för 5 öre. Finns väl ingen jävel som betalar 33% i skatt i detta landet längre?

Kämpendahls länkar visar det rätta, iallafall för min kommun..

Länken stämmer, men den visar bara skattetabell, inte den faktiska skattesatsen, eftersom den som sagt varierar med inkomsten.

Problemet i det här fallet, om det inte är så att TS arbetsgivare helt saknar koll, är sannolikt att TS inte har lämnat in någon A-skattsedel, många arbetsgivare drar då ett schablonbelopp på 30%.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in