Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-08, 16:17
  #1
Medlem
Jag har märkt att när jag kopplar upp mot Airport Expressen och kör musik i stereon, så går det inte längre att justera ljudet från stereon via medie-(volym)knapparna på macen. Det går bara att ändra ljudvolymen på antingen själva stereon eller volymreglaget i iTunes.

Går det att ställa in så volymen kan justeras med dessa knappar istället? Som det ser ut nu kan bara volymknpparna F11/F12 användas när man lirar musik på datorn.
Citera
2011-03-08, 16:22
  #2
Medlem
Jim.Raynors avatar
F11/F12 är reglering för ljudutgången på din Mac. Men ljudet skickas över nätverket när du använder Expressen. Alltså fungerar inte de knapparna för ljudet.
Citera
2011-03-08, 16:45
  #3
Medlem
Jag förstår...

Men det borde väl finnas nån lösning kan man ändå tycka.
Citera
2011-03-08, 18:56
  #4
Medlem
snousers avatar
Samma princip gäller när du använder den optiska utgången på datorn.

Lösningen heter Sound Flower och går ut på att du kör allt ljud genom ett virtuellt ljudkort.
Citera
2011-03-09, 19:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Samma princip gäller när du använder den optiska utgången på datorn.

Lösningen heter Sound Flower och går ut på att du kör allt ljud genom ett virtuellt ljudkort.

Tack för svar men jag har lite svårt att få kläm på vad programmet gör exakt.

Menar du att det inte går att styra volymen via volymknapparna även när man kopplar in en sladd från datorn till stereon?
Citera
2011-03-09, 20:28
  #6
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Menar du att det inte går att styra volymen via volymknapparna även när man kopplar in en sladd från datorn till stereon?

Inte om det är en optisk kabel, nej.
Citera
2011-03-09, 23:33
  #7
Medlem
butterbocks avatar
http://www.yellowmug.com/sk4it/

Inte exakt vad du letar efter men du kan bestämma olika hotkeys för itunes.
Citera
2011-03-10, 01:26
  #8
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Tack för svar men jag har lite svårt att få kläm på vad programmet gör exakt.

Menar du att det inte går att styra volymen via volymknapparna även när man kopplar in en sladd från datorn till stereon?

När du kopplar in din MacBook * till en stereo via den optiska utgången så kan du inte ändra volymen via mjukvaran.

Sound Flower löser problemet genom att sätta upp ett virtuellt ljudkort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback