• 1
  • 2
2011-03-08, 10:00
Medlem
MoribundWorlds avatar
Igår så uppstod en situation från ingenstans mellan mig och min sambo. Vi har varit tillsammans i över ett år. Hon började prata om att ifall vi får flickebarn så kommer de få med sig perfekta kroppar från sin mamma. Long story short, det slutade med att jag sa att hon har den perfekta "grunden" för en kvinnokropp men att hon hade varit ännu snyggare med lite mindre fett. Då tog det hus i helvete, hon låg och grät hela natten och jag fick sova på soffan.

Jag förstår inte ens varför det här är en grej. Hon har verkligen en supersnygg kropp, världens porrfilmsrumpa också, jag skulle inte kunna vara lyckligare. Men som jag sa, hennes kropp är inte perfekt (det är inte min heller, även om jag också är vältränad). Jag har inte sagt att jag är missnöjd, jag har inte sagt att hon ska gå ner i vikt, allt jag har gjort är ett objektivt konstaterande att hon skulle vara ÄNNU snyggare med lite tightare form, dvs lite mindre fett.

Hur fan kan det bli en sådan grej av det? Hon sa "alla andra killar tycker min kropp är perfekt, varför måste jag hamna med dig? jag känner mig så fet och ful."

Måste man ljuga för att undvika sånt här i förhållanden? Av respekt mot min flickvän så vägrar jag ljuga, jag skulle inte acceptera att hon ljög för mig.

Men ni tjejer som finns här får gärna svara, hur faaaan kan hon bli så upprörd när hon vet att hennes kropp är snygg? Nu eftersom hon vet att jag tycker hon har några kilo kvar till den perfekta kroppen så känner hon sig "fet och ful"? Det finns ingen logik i fruntimmer!

EDIT: Och framförallt så vill jag ju göra henne glad igen. Vill inte att hon ska vara ledsen eller må dåligt över detta. Lär inte bli något sex förrän detta är utrett heller pga att hon nu känner sig osexig. Men mest av allt vill jag så klart bara att hon ska må bra.
Citera
2011-03-08, 10:05
Medlem
ImJustSayins avatar
Det finns ingen logik hos kvinnor, nej.

Men att säga att hon skulle se bättre ut med ett par färre kilo på sig är kanske inte det bästa du kan göra. Vad du menar och hur kvinnor tolkar det är två helt olika saker, as i've said before.

Lösning? Well, ge det lite tid. Det är bara småproblem.

Hon kommer över det.
Citera
2011-03-08, 10:05
Medlem
Draedons avatar
En vit lögn är det perfekta smörjmedlet för ett förhållande.

Exempel: "Ser min rumpa stor ut i dom här byxorna?", svaret är alltid "nej". Alltid.
Citera
2011-03-08, 10:08
Medlem
Dreamstates avatar
Jadu, där har du trampat i klaveret.

Det enda du kan göra att säga alla sakerna du älskar med henne och vara extra tydlig i att du älskar henne som hon är.
Därefter är det bara att hoppas att hon slutar bete sig som en kvinna.
Var lite extra 'snäll' och hoppas på det bästa med andra ord.
Citera
2011-03-08, 10:19
Medlem
MoribundWorlds avatar
Yes, jag ska lära mig ljuga och får hoppas att detta går över med lite extra komplimanger.
Citera
2011-03-08, 10:21
Medlem
LaVickys avatar
Vi brudar är lite skumma på det viset. Sedan hur man reagerar på något sånt är ju individuellt. Men som andra sa, för att fixa det hela för du smöra lite, och när en tjej vill ha din åsikt på hennes utseende så är det vita lögner som gäller.

Det är dock inget jag förstår mig på. Hade någon sagt det till mig, så hade jag sett det som omtanke.
Citera
2011-03-08, 10:23
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon

Exempel: "Ser min rumpa stor ut i dom här byxorna?", svaret är alltid "nej". Alltid.

Det måste finnas en gräns när ärlighet tar över. Om tjejen lagt på sig 15kg och äter ett paket glass varje kväll, borde man inte få vara uppriktig? det låter jävligt obehagligt att sitta fast i ett förhållande och sakta men säkert äcklas av sin partners kropp, men tvingas ljuga om det för att inte skapa friktion i förhållandet.

Bättre då, att som TS, få det ur världen. Nu spårade ju hon, som väntat, men kanske har det väckt en tanke hos henne som leder till att sansade och manliga diskussioner om hälsa och träning kan hållas i framtiden.
Citera
2011-03-08, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon

Det är så jävla synd att det ska vara så. Hade det varit jag som frågat min sambo det så är jag bara glad om han säger vad han tycker, om att min rumpa såg stor ut i ett visst par byxor. Klart att jag inte vill se ut som Lisa Williams över arslet. Jag hade bara tackat för att han var ärlig och sedan tagit på mig något annat. Det är ju inte killens fel för att han säger vad han tycker, det är tjejen som spårar ur för att han är ärlig.

Hur som helst, även fast jag är tjej har jag ingen som helst aning om vad du kan göra. Ge det tid är det enda jag kan ge dig som råd. Dock tycker jag att hon spårade ur lite väl mycket. Men det där blir nog bra snart ska du se.

Citat:
Ursprungligen postat av LaVicky
Inget jag förstår mig på. Hade någon sagt det till mig, så hade jag sett det som omtanke.
Exakt, samma här!

Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Det måste finnas en gräns när ärlighet tar över. Om tjejen lagt på sig 15kg och äter ett paket glass varje kväll, borde man inte få vara uppriktig? det låter jävligt obehagligt att sitta fast i ett förhållande och sakta men säkert äcklas av sin partners kropp, men tvingas ljuga om det för att inte skapa friktion i förhållandet.

Bättre då, att som TS, få det ur världen. Nu spårade ju hon, som väntat, men kanske har det väckt en tanke hos henne som leder till att sansade och manliga diskussioner om hälsa och träning kan hållas i framtiden.

Du har så rätt så. Ibland kan man själv bli "blind" och inte se sånt som andra kan se när det gäller en själv. Jag uppskattar om min kille skulle säga till mig om jag lagt på mig för mycket. Jag vill inte att han ska äcklas av mig, eller bli äcklad.

Men sen beror det såklart på också hur han säger det. Skriker han och gormar över att jag har blivit fet som en kossa så är det inte sagt på ett snyggt sätt. Men förklarar han enkelt och säger: "Du, jag tycker att du har gått upp lite i vikt." eller liknande så är det inga problem. Han är ärlig och ärlighet varar längst. Vikt är inget undantag.
Senast redigerad av smackdown 2011-03-08 kl. 10:29.
Citera
2011-03-08, 10:33
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne

Ja nog finns det en gräns, börjar flickvännen mer se ut som barbapappa i formerna så är det inga konstigheter. Det var mer menat till TS vars flickvän ändå verkar vara i bra form, att då kläcka ur sig "du skulle vara ännu snyggare med mindre fett" är bara plumpt, då är en vit lögn bättre i mitt tycke.

Citat:
Ursprungligen postat av smackdown
Det är så jävla synd att det ska vara så. Hade det varit jag som frågat min sambo det så är jag bara glad om han säger vad han tycker, om att min rumpa såg stor ut i ett visst par byxor. Klart att jag inte vill se ut som Lisa Williams över arslet. Jag hade bara tackat för att han var ärlig och sedan tagit på mig något annat. Det är ju inte killens fel för att han säger vad han tycker, det är tjejen som spårar ur för att han är ärlig.

Ni fruntimmer har ju så lätt för att spåra ur för minsta lilla, därav min åsikt att det oftast är bättre med en vit lite lögn istället för att det ska ta hus i helvete över småsaker. Man får alltid den här typen av frågor från tjejer som ser bra ut men verkar ha ett stort bekräftelsebehov. Det är iaf. min erfarenhet, har aldrig varit tillsammans med en tjock tjej...
Citera
2011-03-08, 10:35
Medlem
LaVickys avatar
Försök få med henne ut på promenader och laga nyttig mat åt henne? Att du som karl lagar mat kommer hon nog bara uppskatta, och hon kommer nog heller inte lista ut vad som är tanken bakom Enkla val kan ju göra under för ens kropp.
Citera
2011-03-08, 10:36
Medlem
itsasins avatar
Ajdå jobbigt läge du får väl försöka förklara hur du menade om du inte redan gjort det. Vafan hon måste väl fatta att alla ser bättre ut med lite mindre fett på kroppen, behöver ju inte betyda att du vill att hon ska gå ner i vikt.

Brukar säga tjockis ibland till min tjej hon bryr sig inte, inte heller bryr jag mig när hon säger tjockis till mig.

Om man vet att man inte är superslimmad varför tar man åt sig? fattar inte. Tror tjockisar att folk inte ser att dom är tjocka? Är det därför dom blir ledsna för att folk "råkar" se att dom är feta? Sluta äta allt skräp å få lite självdiciplin jävla fetton
Citera
2011-03-08, 10:38
Medlem
LeBonMots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVicky
Vi brudar är lite skumma på det viset. Sedan hur man reagerar på något sånt är ju individuellt. Men som andra sa, för att fixa det hela för du smöra lite, och när en tjej vill ha din åsikt på hennes utseende så är det vita lögner som gäller.

Det är dock inget jag förstår mig på. Hade någon sagt det till mig, så hade jag sett det som omtanke.

Oombedd och antagligen onödig kritik lika med omtanke? Nja, inte i min värld i vart fall.

TS: Nu har jag ju ingen koll på exakt hur din tjej verkligen ser ut, men jag tror inte det är en vild chansning att hon är rätt fit och tränar en del? Så du kan ju fundera på vad som skulle krävas för att din tjej skulle få "perfekt" kropp: aldrig mer äta något med socker i? Byta ut en måltid om dagen mot en ersättningsshake? Slänga in två extra träningspass i veckan? Kanske börja räkna lite kalorier? De "sista två kilona" är de svåraste att bli av med (och hålla borta).

Sedan kan du ju fundera på om ansträngningen som krävs är värd slutresultatet och vad du egentligen ville säga med din kommentar (jag förstår att det var ett matter of fact-konstaterande för dig, men uppenbarligen mottogs det inte så).

Kanske är det rentutav så att "perfekt" kan vara en subjektiv uppfattning? Kanske är din tjej som mest perfekt när hon är nöjd med sin kropp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in