Citat:

Ursprungligen postat av 45acpVBRAP

Kör du med den inkopplad och betala vad du skall, skall resten av hojåkarna 
"sponsra" ditt åkande?  För du kör väl inte?   Utan "åker med"...
"Får inte gå längre" Dummaste Jag hört på länge! Sälj hojen ,köp ngn du kan betala försäkring för ,varför tror du försäkringspriset är som det är?

OffTopic men jag vill gärna dela med mig av mina teorier varför försäkringspriserna är som dom är, det finns två anledningar:
1 En massa, främst unga, idioter utan någon som helst verklighetsanknytning tar A-behörighet och börjar med specialklass vilket givetvis slutar med astronomiska summor för försäkringsbolagen i de fall föraren överlever. 
2 "Höstligan", det finns inte en sportslig chans att hojtjuvar blir aktiva under hösten när det är dags att ställa av och cyklarna blir svårsålda/omöjliga att sälja. Idioterna som inte klotat under säsongen har bara ett sätt att få igen några av sina pengar, nämligen råka ut för den berömda höstligan som stjäl motorcyklar som givetvis aldrig hittas. 
Skulle inte de två ovanstående kategorierna av knutters finnas skulle försäkringspriserna vara vettiga och alla som kan köra/äga hoj skulle ha råd att åka vilken typ av hoj som helst utan att det ska kosta skjortan och lite till. Och faktum är att en stor del av ovanstående idioter hänger på forum på internet och mässar om hur fort dom kör, vilka värstinghojar dom har o s v, oftast är det dom som syns och hörs mest precis som i trafiken.
Att koppla ur en mätare och vårda sin cykel för att den ska kunna säljas i nyskick är en ytterst liten moralisk förseelse jämfört med dom som driver upp försäkringspremierna. Det behöver man inte vara någon raketforskare för att begripa, t o m en förståndshandikappad fattar, men tydligen inte du.