• 1
  • 2
2011-03-08, 17:50
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liin_Me_Cneen
med andra ord är det kört om ett lag tar ledningen och aldrig släpper den, eller har jag missförstått något?

Ja, men vad jag fattar som så ska du spela på sporter där det i stort sett alltid svänger rejält i resultaten, t.ex. tennis, volleyboll, bordtennis etc. vilket då gör att det väldigt sällan blir så att någon tar ledningen, och inte släpper den.
Citera
2011-03-09, 18:25
Medlem
Det går inte om det laget som ligger under inte har odds över 2.1 va?
Citera
2011-03-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuffen
Det går inte om det laget som ligger under inte har odds över 2.1 va?

Jodå, det funkar då med. Om en spelare står i 1,40 innan match och hamnar i underläge 1-4 kommer oddset vara runt 2. Om spelaren kvitterar till 4-4 kommer oddset sjunka som en sten, förmodligen till 1,45 eller så och då står den andra spelaren i 2,70 eller så.

Men som tidigare nämnts så är detta ingen idiotsäker strategi, lite koll på sporten och lagen/spelarna skadar inte.
Citera
2011-03-09, 23:22
Medlem
Tja, kan lika gärna singla slant och spela ena laget. Tar dom ledningen spelar du andra laget. Eller sätt dig in i sporten och spela där värdet finns.
Citera
2011-03-13, 12:24
Medlem
husseinbolts avatar
kallas väl för trading eller scalping och funkar bäst på betfair som har låga avgifter.
Citera
2011-03-13, 13:13
Medlem
Kallas trading ja. Är svårt. Jag har gjort det lite smått på Betfair för att testa med småsummor. Svårt att få en stabil avkastning på det. Jag har gått ungefär plus minus noll på att trada in play. Däremot är det lättare att tjäna pengar på "fel odds" men det kräver att man är ganska insatt i hur oddssättning fungerar och vad marknaden gillar. Kan man pricka in några matcher som är prissatta "fel" med tio punkter och få någon att matcha är det lätta pengar att casha in när marknaden rättar till sig.

Sist jag lyckades var Dolgopolov-Hanescu häromdagen. Öppnade på 1.36 vilket jag bettade eftersom det kändes allt för högt på formstark nykomling mot formlös gamling. Cashade in bettet på 1.28 innan matchstart och tjänade några kronor. Enda risken är om jag är fel i min uppfattning om var priset bör ligga. Hade det istället stigit till 1.40 hade jag fått trada ut med förlust, men det händer ganska sällan om man är van vid att betta tennis så vet man ungefär var oddsen bör ligga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in