• 1
  • 2
2004-09-08, 14:18
Medlem
Onds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Vad är falsk lycka? Så länge man inte får reda på sanningen så känner man ingen skillnad.

Mjo, det är sant. Formulerade mig dåligt. Menade snarare att jag skulle välja att veta sanningen, än att senare få reda på hur jag levt i ovisshet (detta förutsätter visserligen att jag någonsin får reda på denna sanning).
Citera
2004-09-08, 19:59
Medlem
iglos avatar
Helt klart sanningen.....
Citera
2004-09-13, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
2. Du får helt klart stensäkert bevis på vad meningen med livet är. Men du blir genast oerhört besviken och ledsen över svaret du får höra.
Om ni hade chansen att välja att få glömma bort det eller att få minnas sanningen, vad skulle ni välja

Förstår man beviset på vad meningen med livet är så skulle jag föredra att veta. Oavsett vilket så har jag svårt att se något scenario där man inte skulle vilja veta vad meningen med livet är.

Gäller det otrohet så anser jag det bättre att veta, även om det inte kommer något annat än lidande ur det på kort sikt.
Citera
2004-09-13, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lament
Ignorance is a bliss..
´
and a curse once you get aware of it
Citera
2004-09-13, 21:21
Medlem
cbwhores avatar
1. Jag skulle helt klart välja att komma ihåg det. Det skulle ge mig det moraliska övertaget i förhållandet, vilket känns bra.

2. Det finns ingen objektiv mening med livet. Besviken skulle jag enbart bli om det visade sig att det fanns en och samma mening för alla och jag antar att det då ändå skulle kännas bättre att sträva efter att uppnå denna "mening".

Det blir en win/win-situation i båda frågorna, med andra ord.

Jag tycker att sanningen är en njutning i sig. Ju hårdare och uppriktigare sanningar jag får höra, desto ärligare är ju personen som berättar dem och desto mer vet jag att jag kan lita på h*n i fortsättningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in