• 1
  • 2
2011-03-07, 23:07
Medlem
Hej!

Letar som en galning efter någon stabil download manager till mac, verkar bara stöta på saker som inte klara av min internet uppkoppling, jag har 100mbit. Har testat JDownloader, kommer upp i runt 8mb/s ner där, iGetter är uppe i 2 mb/s och sedan Speed Download i skrämmande 900kb/s.

Jag använder mig av sidor så som Megaupload, rapidshare etc så därför är torrent apps av ingen användning för mig.

Fråga utöver den ovan, vad för "tanknings" hastighet kan jag förvänta mig att maxa? 8mb/s känns lite lågt för en 100mbit lina.

MVH
Citera
2011-03-07, 23:10
Medlem
Prova med Speed Download gjort av Yazsoft, använde det tidigare med min 100 Mbit's lina och låg i maxhastighet. Kan även säga att Speed Download har ett snyggt gränssnitt!
Citera
2011-03-07, 23:11
Medlem
Kör du trådlöst? Har du en router som verkligen klarar 100mbit?
Vad får du för hastighet via bredbandskollen?
Citera
2011-03-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trino
Prova med Speed Download gjort av Yazsoft, använde det tidigare med min 100 Mbit's lina och låg i maxhastighet. Kan även säga att Speed Download har ett snyggt gränssnitt!

Nu menar jag inte att vara elak men läste du ens det jag skrev? Skrev att jag testade Speed Download och att den låg som max vid 900KB/S. Har ställt in allting rätt vad jag ser enligt deras support forum också.

Tack för övrigt, som sagt, menade inget illa
Citera
2011-03-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Kör du trådlöst? Har du en router som verkligen klarar 100mbit?
Vad får du för hastighet via bredbandskollen?

Kör med tråd, för ut 101/11 med bredbandskollen och ja, det klarar den (routern) samt även datorn (sitter på en MBP med 10/100/1000BASE-T Gigabit *saxat ifrån apple.com*)
Citera
2011-03-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixchemical
Nu menar jag inte att vara elak men läste du ens det jag skrev? Skrev att jag testade Speed Download och att den låg som max vid 900KB/S. Har ställt in allting rätt vad jag ser enligt deras support forum också.

Tack för övrigt, som sagt, menade inget illa

Du har så rätt så, läste lite slarvigt. Då kan jag tillägga att det måste vara något som spökar. Speed Download skall fungera alldeles ypperligt, som personen skrev under mitt inlägg. Vad får du för resultat om du te.x kör bredbandskollen eller speedtest.net?
Citera
2011-03-07, 23:21
Medlem
Citat:
Fråga utöver den ovan, vad för "tanknings" hastighet kan jag förvänta mig att maxa? 8mb/s känns lite lågt för en 100mbit lina.

MVH

Den teoretiska hastigheten för ditt internet ligger på 12.5 MB/s. Men det är väldigt liten sannolikhet att du skulle komma upp i den hastigheten i och med att du skickar tillbaka paket osv som meddelar att ett visst antal paket tagits emot. Jag ligger som max i 11,2 MB/s med mitt 100 Mbit's fiber ifrån Telia.
Citera
2011-03-07, 23:22
Medlem
Citat:
Du har så rätt så, läste lite slarvigt. Då kan jag tillägga att det måste vara något som spökar. Speed Download skall fungera alldeles ypperligt, som personen skrev under mitt inlägg. Vad får du för resultat om du te.x kör bredbandskollen eller speedtest.net?

Speedtest.net : 98.32mbit/9.44mbit
bredbandskollen.se : 97.88mbit/9.62mbit

Testade Speed Download nu igen, kom upp i 3mb/s nu, fortfarande väldigt lågt anser jag.
Citera
2011-03-07, 23:25
Medlem
Citat:
Speedtest.net : 98.32mbit/9.44mbit
bredbandskollen.se : 97.88mbit/9.62mbit

Testade Speed Download nu igen, kom upp i 3mb/s nu, fortfarande väldigt lågt anser jag.

Jag vet att när jag använde Speed Download (tankade via Rapidshare) tankade jag ner typ 8 filer åt gången och då maximerades hastigheten, kan vara så att Rapidshare har någon gräns för hur fort varje enstaka fil kan laddas ner. Så prova höj gränsen hur många filer du kan tanka samtidigt.
Citera
2011-03-07, 23:28
Medlem
Citat:
Jag vet att när jag använde Speed Download (tankade via Rapidshare) tankade jag ner typ 8 filer åt gången och då maximerades hastigheten, kan vara så att Rapidshare har någon gräns för hur fort varje enstaka fil kan laddas ner. Så prova höj gränsen hur många filer du kan tanka samtidigt.

2 filer: 2.5MB/s per fil
3 filer: 2.5MB/s för dom första 2 och runt 300kb/s för den 3e
4 filer: 2.5MB/s för dom första 2 och runt 200-300kb/s för den 3e+4e

EDIT: drog ner antalet till 2 filer åt gången och då hoppade båda upp till 6MB/s per fil!!
Senast redigerad av mixchemical 2011-03-07 kl. 23:31.
Citera
2011-03-07, 23:31
Medlem
Citat:
2 filer: 2.5MB/s per fil
3 filer: 2.5MB/s för dom första 2 och runt 300kb/s för den 3e
4 filer: 2.5MB/s för dom första 2 och runt 200-300kb/s för den 3e+4e

Knas, då är det inte det som är problemet iallafall. Om du provar att ladda ner filer direkt ifrån rapidshares hemsida, vad får du för hastighet då?
Citera
2011-03-07, 23:33
Medlem
Citat:
Knas, då är det inte det som är problemet iallafall. Om du provar att ladda ner filer direkt ifrån rapidshares hemsida, vad får du för hastighet då?

Aldrig testat, men verkade som problem var att jag laddade ner 1 fil för lite, satte 2 nedladdningar åt gången och maxar nu med 11mb/s delat på båda filerna.

Knasigt hur det var problemet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in