När vi hade några gamla vänner på besök häromdagen hade vi en lite middag. Deras barn som är snart två år satt och skrek och grät över något. Tål inte sånt så jag fick nästan panik. Efter ett tag lugna han ner sig, och börja titta i ett fotoalbum. Dröjde inte lång tid innan han börja skrika och gapa igen, men denna gången ställde han sig på knäna i liggade position och la händerna på golvet och börja dunka sitt huvud riktigt snabbt mot golvet. Jag skrev helt chockad, har aldrig sett en bäbis göra så. Vet inte om jag själv möjligtvis gjorde det men det tror jag inte. Är det vanligt beteende bland bäbisar? Kan det bero på något speciellt?
Barn i den åldern har inte upptäckt att de är frikopplade från föräldrarna (oftast mamman). När min son var liten nöp han sig själv för att han trodde att det gjorde ont på mig. Efter att ha blivit upplyst om att så inte var fallet slutade han med det. Sen kanske din kompis barn bara är korkat också.
Han e väl redan trött på eländet som kallas liv och plötsligt insett att han ska va här i ytterligare 70 år till. -Vem skulle inte dunka skallen i golvet när detta går upp för en.
- Stackars liten...
Vill minnas att jag såg ett nyhetsinslag för några år sedan från ett rumänskt barnhem där de visade en bebis som dunkade i huvudet i sängkanten till kommentaren "barnen dunkar huvudena eftersom personalen inte har tid till alla och till att ge dem kärlek och uppmärksamhet". Typ.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!