• 1
  • 2
2004-09-07, 16:49
Medlem
pdLs avatar
När vi hade några gamla vänner på besök häromdagen hade vi en lite middag. Deras barn som är snart två år satt och skrek och grät över något. Tål inte sånt så jag fick nästan panik. Efter ett tag lugna han ner sig, och börja titta i ett fotoalbum. Dröjde inte lång tid innan han börja skrika och gapa igen, men denna gången ställde han sig på knäna i liggade position och la händerna på golvet och börja dunka sitt huvud riktigt snabbt mot golvet. Jag skrev helt chockad, har aldrig sett en bäbis göra så. Vet inte om jag själv möjligtvis gjorde det men det tror jag inte. Är det vanligt beteende bland bäbisar? Kan det bero på något speciellt?

Mvh
Citera
2004-09-07, 16:56
Medlem
LadyTieras avatar
de kan inte utrycka sina känslor annat än genom kroppen, därför kan de uppföra sig så när det helt enkelt blir för "mycket"
Citera
2004-09-07, 16:59
Medlem
Balkongståarns avatar
Barn i den åldern har inte upptäckt att de är frikopplade från föräldrarna (oftast mamman). När min son var liten nöp han sig själv för att han trodde att det gjorde ont på mig. Efter att ha blivit upplyst om att så inte var fallet slutade han med det. Sen kanske din kompis barn bara är korkat också.
Citera
2004-09-07, 23:15
Medlem
Kaimass avatar
Jag har varit med om detta många gånger att bebisar gör så där.
Men jag van att del skriker, man får dom ofta lugna på nåt sätt.
Citera
2004-09-08, 09:59
Medlem
Hönapönas avatar
Äsch, de vill bara ha uppmärksamhet.
Citera
2004-09-08, 10:01
Bannlyst
Kanske är muslim och tiden för bön var inne
Citera
2004-09-08, 11:01
Medlem
tamaguchis avatar
...

Jag har tydligen dunkat huvudet i väggen när jag var mycket liten men jag minns inte varför.
Citera
2004-09-08, 12:33
Awaiting Email Confirmation
crapps avatar
Han e väl redan trött på eländet som kallas liv och plötsligt insett att han ska va här i ytterligare 70 år till. -Vem skulle inte dunka skallen i golvet när detta går upp för en.
- Stackars liten...
Citera
2004-09-08, 15:41
Moderator
Ruskigbusss avatar
Kul med skämt (ibland), men kanske skall vi återgå till svar på frågan?
Citera
2004-09-08, 16:31
Medlem
Tafkafs avatar
Jag minns att min lillebror (6 år yngre) brukade dunka skallen i golvet när han var liten kanske 2-3 år och blev arg. Han är numera helt normal.
Citera
2004-09-09, 17:35
Medlem
Vill minnas att jag såg ett nyhetsinslag för några år sedan från ett rumänskt barnhem där de visade en bebis som dunkade i huvudet i sängkanten till kommentaren "barnen dunkar huvudena eftersom personalen inte har tid till alla och till att ge dem kärlek och uppmärksamhet". Typ.
Citera
2004-09-09, 23:40
Medlem
Misslyckans avatar
hmm det kanske var något sådant jag gjorde när jag var mindre som jag ej är medveten om, och ni ser här konsekvenserna av dunkandet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in