• 1
  • 2
2011-03-07, 18:14
Medlem
Psykoanalyss avatar
Hampa protein

Hej!

Jag är vegetarian och försöker att hålla mig till så mycket ekologiskt jag kan (och som plånboken tillåter). Jag har valt att göra detta för att jag tror att det är bäst för den här planeten som den ser ut just nu, och för att jag tror att ekologisk mat är det bästa för min kropp. Jag har nu börjat träna ett för mig hårdare 2-dagarsprogram. Detta har fått mig att fundera på proteintillskott. Jag googlade runt lite och hittade Hampa Protein. Ett vegetariskt ekologiskt alternativ som jag tänkte skulle passa mig. Är det någon här som har erfarenhet eller åsikter om hampa protein?

Här är ett exempel på hampaprotein så ni kan se vad det innehåller:
http://www.rawfoodshop.se/hampa-prot...ver-p-910.html

Tanken på hampaprotein fick jag när jag hittade Andreas Cahlings blogg:

http://andreascahling.blogspot.com/2...ts-update.html
Citera
2011-03-07, 18:36
Medlem
turfs avatar
Jag har ingen erfarenhet av hampaprotein. Men hampa är bra. Beställde en burk från länken du postade. Kan rapportera i denna tråd om det visar sig vara en flopp.
Mvh
Citera
2011-03-08, 05:08
Medlem
Mobzters avatar
Annars har du oxå JARROW® Organic Hemp Protein, 454g för 169kr på gymvaruhuset 1% mera protein per 30gram fast ett dyrare pris per kg . Minns inte om det var hampa eller ris proteinet som verkligen smakade skit då en laktos intolerant polare till mig beställde för att pröva för några år sen . Men du får väll beställa och pröva och gärna återkomma med vad du tycker om det . "Om jag kommer ihåg så ska jag fråga om det var ris eller hampa proteinet som smakade skunk"
Citera
2011-08-16, 15:53
Medlem
smaragdmördarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobzter
Annars har du oxå JARROW® Organic Hemp Protein, 454g för 169kr på gymvaruhuset 1% mera protein per 30gram fast ett dyrare pris per kg . Minns inte om det var hampa eller ris proteinet som verkligen smakade skit då en laktos intolerant polare till mig beställde för att pröva för några år sen . Men du får väll beställa och pröva och gärna återkomma med vad du tycker om det . "Om jag kommer ihåg så ska jag fråga om det var ris eller hampa proteinet som smakade skunk"

Skämt åsido så har jag börjat intressera mig mycket för hampans påstådda positiva effekter på kroppen, och funderar på vad som vore det bästa (läs: mest ekonomiska) sättet att få i sig sin dagliga dos. Då jag bodde i england var det busenkelt då man kunde köpa allt från mjölk, till gröt, till frön, oljor och piller, men hemma i Sverige ser det dystrare ut. Någon som vet mer?

Citera
2011-08-16, 18:09
Medlem
okok1s avatar
Hur gick det då?
Citera
2012-01-16, 01:36
Medlem
Karlekskrigares avatar
Bump!

Funderar själv på att beställa hampapulver..skulle vara intressant om någon kunde ge feedback.
Känns som ett väldigt bra och naturligt allaround kosttilskott..
jag har provat hampasmör och det smakade inte så gott. kan tänka mig att hampapulvret inte är mkt bättre!? borde finnas med olika smaker. är det kanske nån som har ett bra recept på en enkel och god hampa-shake?
Citera
2012-01-16, 15:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Bump!

Funderar själv på att beställa hampapulver..skulle vara intressant om någon kunde ge feedback.
jag har provat hampasmör och det smakade inte så gott. kan tänka mig att hampapulvret inte är mkt bättre!? borde finnas med olika smaker. är det kanske nån som har ett bra recept på en enkel och god hampa-shake?

Nej det smakar också förjävligt.
Ät vanlig mat istället. Hampaprotein är väldigt dyrt och inte värt pengarna. Hampaprotein är inte magiskt.
Citera
2012-01-16, 16:48
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Bump!

Smakar skitäckligt. Varför skulle det finnas olika smaker?

Jag sväljer det med detsamma helt enkelt.
Citera
2014-12-28, 18:56
Medlem
Big.Bangs avatar
Hampa protein är mycket bra då de även inehåller omega3 och magnesium med mera. Det kan även finnas låga nivåer av THC men jag klagar inte

En del kan ha problem med smaken men jag blandar de med yoghurt till frukost och tycker det är helt ok. Det smakar nötigt, fettsyrligt och lite jordigt.

Finns något inget nyttigare. Finns att köpa på större ICA butiker.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-12-28 kl. 19:00.
Citera
2015-02-12, 16:24
Medlem
Jo jag kan medela att det finns nog inget mer näringsrikt frö som hampan, allt beror ju på hur du bereder proteinet / pastan . göra smoties, i bakverk, mat..
inte äta det rått, obearbetad. då e ju inget gott.

Man jag tycker den är bra för mig. köpt några kilo skalade hampfrön, fått slätare hud,, är snart 60 gammal rökare sedan 12 års åldern. så nog e jag påverkad av röken, från tobak. men dom skalade hampfröna har gjort min hud mer slät samt mjukare . samt mycket av min värk i mina leder har blivit mindre. samt känner mig allmänt piggare.. kan dock ej säga om det fungerar lika bra på alla, allt e ju inviduellt.

What are The Nutritional Benefits Hemp Seeds
https://www.youtube.com/watch?v=xKTNaDWvuVQ
Citera
2015-02-12, 16:33
Bannlyst
Själv anser jag hampa vara hur bra som helst. Det innehåller även omega 3-6-9 vilket är bra för oss som inte är glada i fisk (jag är inte vegetarian).

Smaken vänjer man sig vid. Det är som råggrynsgröt om du känner till det.

Det äckligaste jävla skiten jag känner till är chlorella (nån jävla superalg). Slängde skiten...
Citera
2015-02-15, 14:27
Medlem
Kan man inte köpa såna säckar med hampafrön som är ämnade att mata fåglar med och mala i en kaffekvarn eller dylikt? De är väl inte behandlade på något vis va? Blir ju ett betydligt billigare kilopris än att köpa på till exempel Life iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in