• 1
  • 2
2011-03-07, 16:10
Bannlyst
Som rybriken lyder så undrar jag om sverige tog rätt beslut under midsommarkrisen.
Citera
2011-03-07, 16:14
Medlem
Sparvinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollzor
Som rybriken lyder så undrar jag om sverige tog rätt beslut under midsommarkrisen.

Ur vilket perspektiv?
Citera
2011-03-07, 16:40
Medlem
Tolvans avatar
Var det något fel på den tråd du gjorde igår?
https://www.flashback.org/t1477596
Citera
2011-03-07, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Var det något fel på den tråd du gjorde igår?
https://www.flashback.org/t1477596
ja
Citera
2011-03-07, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sparvinho
Ur vilket perspektiv?
Ur alla perspektiv
Citera
2011-03-12, 11:55
Medlem
Skribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollzor

God lördag!

Läs debatten som landar i ämnet "Midsommarkrisen", som pågick på Flashback år 2006 i samband med att Henrik Arnstad hade utgivit nidboken, "Spelaren Christian Günther". Arnstad försvann så småningom från debattsidorna av skäl som påtagligt övermod.

Länk: https://www.flashback.org/t386671

Dåvarande statsminister Per-Albin Hansson & dåvarande utrikesmministern Christian Günther tog de rätta besluten, nämligen att med minsta möjliga eftergifter hålla Sverige utanför kriget.

mvh/Skribenten
Citera
2011-03-20, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribenten
God lördag!

Läs debatten som landar i ämnet "Midsommarkrisen", som pågick på Flashback år 2006 i samband med att Henrik Arnstad hade utgivit nidboken, "Spelaren Christian Günther". Arnstad försvann så småningom från debattsidorna av skäl som påtagligt övermod.

Länk: https://www.flashback.org/t386671

Dåvarande statsminister Per-Albin Hansson & dåvarande utrikesmministern Christian Günther tog de rätta besluten, nämligen att med minsta möjliga eftergifter hålla Sverige utanför kriget.

mvh/Skribenten
Tack så mycket
Citera
2011-03-20, 14:07
Medlem
Imperators avatar
Min syn på det hela sägs bäst av Thatcher.
Citera
2011-03-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator
Vilken historielös kärring. Danmark och Norge var även dom neutral tills dom blev ockuperade.
Citera
2011-03-20, 19:02
Medlem
Iveccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator

Hon är ju för fan dum i huvudet, även om Sveriges neutralitet var pinsam känner hon ju inte till några som helst omständigheter.

Norge och Danmark slogs för att de blev anfallna, inte fan slogs dem för att bekämpa fascismen.

Att Sverige skulle gå i ett angreppskrig är inte bara emot Sveriges politiska roll och möjlighet till att åstadkomma något större eller avgörande läge för att bekämpa Tyskland utan också rent bortkast av människoliv.

Maken till efterbliven människa hon Thatcher.

Fast Stina var ju inget vidare hon heller å andra sidan, pinsamt dåligt engelska kombinerat med bristfälliga historiska kunskaper. Helvete vilka idioter.
Citera
2011-03-20, 20:06
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivecc
Hon är ju för fan dum i huvudet, även om Sveriges neutralitet var pinsam känner hon ju inte till några som helst omständigheter.

Norge och Danmark slogs för att de blev anfallna, inte fan slogs dem för att bekämpa fascismen.

Att Sverige skulle gå i ett angreppskrig är inte bara emot Sveriges politiska roll och möjlighet till att åstadkomma något större eller avgörande läge för att bekämpa Tyskland utan också rent bortkast av människoliv.

Maken till efterbliven människa hon Thatcher.

Fast Stina var ju inget vidare hon heller å andra sidan, pinsamt dåligt engelska kombinerat med bristfälliga historiska kunskaper. Helvete vilka idioter.
Jag kan hålla med i kritiken om historielöshet och jag borde ha förtydligat i mitt inlägg att huvudbudskapet i videon är "I think that if people had been neutral against Hitler, Hitler would have won."
Citera
2011-03-22, 18:29
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Utifrån våra rådande förutsättning ja, det är jävligt lätt att vara efterklok när man själv inte har någon aning om hur det var då misstänker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in