2011-03-07, 08:01
Medlem
MissMatchs avatar
Hej,
Hur svårt är det att klä om stolar med tyg på både sits o rygg? (Icke löstagbar dyna). Har fått ärva ett matsalsmöblemang, men tyget är väldigt slitet så vill klä om stolarna. Funkar det att göra det själv? Det är svindyrt att lämna in till tapetserare...

Tacksam för svar!
Citera
2011-03-07, 08:17
Bannlyst
Vet ej hur lätt, men ta bort tyget sätt et ny och dra hårt och så häftar du tyget så det sitter bra.

Förstod du vad jag mena?
Citera
2011-03-07, 09:18
Medlem
Milwaukees avatar
Icke löstagbar dyna? Sitter tyget spikat med en rad spik med stora skallar runt om? I såna fall hade jag inte gett mig på det, det blir inte bra att göra det själv.
Citera
2011-03-08, 08:20
Medlem
MissMatchs avatar
Tack för era svar!

Om jag minns rätt är det inga stora spikar, utan häftat (eller spikat) på undersidan. Sitsen tror jag att jag skulle fixa, men ryggstödet känns värre då det är både fram o baksida Om jag ger mig på det blir det nog som ni föreslår med häftpistol o nåt bra tyg.
Citera
2011-03-09, 08:42
Medlem
Om tyget inte är nitat i överkan runt sittdynan borde den vara löstagbar, och då är det enkelt att klä om.
Det är smart att ta ett tyg som utan för mycket textur eller mönster i väven, då syns det inte om du dragit för hårt åt ett eller annat håll då du spänt det över sittdynan.

Ryggen går också ganska lätt att klä om med hjälp av en limpistol istället för en nubb eller häftpistol, förutsatt att du kan få bort ryggskivan som tyget sitter häftat vid/runt.
Du har inte möjlighet att lägga upp bilder på matsalsmöbeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in