2011-03-06, 23:55
Medlem
Artexs avatar
På lolpics.se hittade denna bild http://lolpics.se/1233-muslims med lite text.

Finns det något underlag för detta? Någon som har några källor på om detta är en sann händelse?
Citera
2011-03-07, 12:58
Medlem
Intressant,kan inte kommentera sanningshalten men har för mig att dom hade gjort något liknande i Israel,tror dom hade hängt upp döda grisar i bussar för att undvika självmordsbombare.
Vet inte om det är sant heller lr om det bara är någon skröna,men borde vara effektivt iaf.
Citera
2011-03-07, 15:28
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
På lolpics.se hittade denna bild http://lolpics.se/1233-muslims med lite text.

Finns det något underlag för detta? Någon som har några källor på om detta är en sann händelse?
Myt
http://urbanlegends.about.com/librar...k_pershing.htm

Citat:
Ursprungligen postat av Hairymale
Intressant,kan inte kommentera sanningshalten men har för mig att dom hade gjort något liknande i Israel,tror dom hade hängt upp döda grisar i bussar för att undvika självmordsbombare.
Vet inte om det är sant heller lr om det bara är någon skröna,men borde vara effektivt iaf.
Tvivlar på det, då judar har samma regler om grisar som muslimerna, och de ortodoxa judarna skulle skrika i högan sky (för att inte nämna problemen med döda djurkroppar hängandes i rumstemperatur samt problemet med att fixa döda grisar i ett land där man inte äter grisar och i en region där man avskyr grisar).
Citera
2011-03-07, 18:45
Medlem
Imperators avatar
Jag skulle kunna tänka mig att den som skrev det inspirerades av http://en.wikipedia.org/wiki/Jacob_H...Samar_campaign
Citera
2011-03-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Tvivlar på det, då judar har samma regler om grisar som muslimerna, och de ortodoxa judarna skulle skrika i högan sky (för att inte nämna problemen med döda djurkroppar hängandes i rumstemperatur samt problemet med att fixa döda grisar i ett land där man inte äter grisar och i en region där man avskyr grisar).

Det har dom ju faktiskt,vilken sten skall jag krypa ner och gömma mig under?
Citera
2011-03-18, 22:42
Medlem
Aggrippas avatar
Hörde om detta fenomenet med grisar på bussar för att förhindra självmordsbombare, men jag fattade det som att de endast har blodpåsar med grisblod någonstans i bussen så om det smäller blir de "orena" dock låter det ohygeniskt om det smäller pga smittorisk för oskyldiga. Plus att det hade sett ut som en massaker på stället med extra blod överallt, läkare hade inte visst vem fan som var skadade..... låter lite myt....
Citera
2011-03-18, 22:57
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrippa
Hörde om detta fenomenet med grisar på bussar för att förhindra självmordsbombare, men jag fattade det som att de endast har blodpåsar med grisblod någonstans i bussen så om det smäller blir de "orena" dock låter det ohygeniskt om det smäller pga smittorisk för oskyldiga. Plus att det hade sett ut som en massaker på stället med extra blod överallt, läkare hade inte visst vem fan som var skadade..... låter lite myt....
Man skulle ju kunna hänga upp blodpåsar fyllda med vatten med lite gelatin och röd färg i, eftersom det är den psykologiska verkan man är ute efter så räcker det ju med att alla tror att det är grisblod.....
Men det fungerar ju bara så länge som ingen får reda på det, och jag tror de ortodoxa judarna skulle skrika i högan sky.....
Citera
2011-03-19, 13:59
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Man skulle ju kunna hänga upp blodpåsar fyllda med vatten med lite gelatin och röd färg i, eftersom det är den psykologiska verkan man är ute efter så räcker det ju med att alla tror att det är grisblod.....
Men det fungerar ju bara så länge som ingen får reda på det, och jag tror de ortodoxa judarna skulle skrika i högan sky.....

Sen har vi det där med bussolyckor
Citera
2011-03-19, 17:38
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Myt
Självklar myt, men att det skulle vara seriöst svårt att få tag på grisar över huvud taget i Israel är inte heller speciellt genomtänkt. Israel är fullt av sekulära människor som gladeligen äter fläsk och Israel har en rätt stor fläskindustri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in