Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-06, 21:58
  #1
Medlem
Tjena,

Sen jag ominstallerade min Acer med eget Windows 7 kan jag bara se två batterilägen via batteriknappen: Antingen "Energisparläge" och "Balanserat" eller "Hög Prestanda" och "Balanserat".

Då jag antingen spelar eller sitter på föreläsning och därav vill spara batteriet vill jag kunna alternera mellan "Hög Prestanda" och "Energisparläge" och har ingen användning för "Balanserat".

Kan jag fixa detta så jag slipper gå in på "Energialternativ" varje gång jag vill byta? Då datorn var fabriksinstallerad fanns alla tre alternativ direkt på batteriknappen.
Citera
2011-03-06, 22:02
  #2
Medlem
"Fler energilägen" eller något sådant ska det stå, då kommer du få upp fyra stycken .

M.a.o. så trycker du på ikonen, så ser du någon sådan knapp du kan trycka på. Fler alternativ eller något sådant.
Citera
2011-03-06, 22:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makla
"Fler energilägen" eller något sådant ska det stå, då kommer du få upp fyra stycken .

M.a.o. så trycker du på ikonen, så ser du någon sådan knapp du kan trycka på. Fler alternativ eller något sådant.

Jo precis, då får jag upp alla alternativ men jag vill kunna ha dem DIREKT på batteriknappen. Kanske det du menar, jag läste Windows guide där det stod hur man ska göra förutom att det inte alls kommer upp en knapp =D
Citera
2011-03-07, 06:37
  #4
Medlem
Hur gjorde du med drivrutinerna till datorn?
Citera
2011-03-07, 18:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Hur gjorde du med drivrutinerna till datorn?

Installerade Windows 7 och sen laddade jag ned de flesta drivrutinerna direkt från acer.com förutom till GeForce-kortet som jag tog från nvidia.se.

Misstänker också att jag saknar något som fanns med i fabriksinstallationen, vet dock inte vad. Har ingen lust att köra in recoveryskivorna eftersom det var vista i burken från början...
Citera
2011-03-07, 18:34
  #6
Medlem
Leif-Oskars avatar
Alla Win7-datorer visar bara två lägen (rätta mig om jag har fel)..
Minns inte nu om de är de två senast använda, men jag tror det.
Citera
2011-03-07, 20:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-Oskar
Alla Win7-datorer visar bara två lägen (rätta mig om jag har fel)..
Minns inte nu om de är de två senast använda, men jag tror det.

Det hade, för mig, varit perfekt om de två senast använda visades, då hade jag alltid kunnat välja mellan "Energisparläge" och "Hög Prestanda". Tyvärr tänkte inte Gates på det =)

Verkar som att jag får inse att jag får gå in i menyn varje gång, alternativt ställa om t.ex. "Balanserat" eller skapa ett eget schema.
Citera
2011-03-08, 05:49
  #8
Avstängd
PerZerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strdav
Det hade, för mig, varit perfekt om de två senast använda visades, då hade jag alltid kunnat välja mellan "Energisparläge" och "Hög Prestanda". Tyvärr tänkte inte Gates på det =)

Verkar som att jag får inse att jag får gå in i menyn varje gång, alternativt ställa om t.ex. "Balanserat" eller skapa ett eget schema.
Det var väl snarare Steve Ballmer som inte tyckte att det behövdes. Dock vet jag inte om Bill Gates hade ett aktivt finger med.
Citera
2011-03-08, 19:15
  #9
Medlem
Leif-Oskars avatar
Men vilka två lägen har du nu, jag är nästan helt säker på att jag har de två senast använda!
Citera
2011-03-08, 20:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-Oskar
Men vilka två lägen har du nu, jag är nästan helt säker på att jag har de två senast använda!

Nej, för mig är "Balanserat" ALLTID ett av valen.... =/ Jag kan alltid välja mellan det jag använder och Balanserat...
Citera
2011-03-08, 21:17
  #11
Medlem
Leif-Oskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strdav
Nej, för mig är "Balanserat" ALLTID ett av valen.... =/ Jag kan alltid välja mellan det jag använder och Balanserat...

Du skulle ju kunna göra en luring och ändra om inställningarna för "Balanserat" så att det överensstämmer med något av de andra lägena, och sedan alternera mellan ditt "Balanserade" högprestanda-/batterisparläge och det andra av de två.
Citera
2011-03-09, 10:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-Oskar
Du skulle ju kunna göra en luring och ändra om inställningarna för "Balanserat" så att det överensstämmer med något av de andra lägena, och sedan alternera mellan ditt "Balanserade" högprestanda-/batterisparläge och det andra av de två.

Jo, tror också det kommer få bli så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback