• 1
  • 2
2011-03-06, 22:20
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
Då är jag helt säker! Vore kul att veta vad de andra styckningsdetaljerna heter men det kan jag läsa mig till nån annan gång.

Men när jag ändå har mästaren här, spelar det nån roll vilken öl man har? Mörkt, ljust, ale? Modern brukade använda antingen vanlig lättöl eller porter men jag kan inte påminna mig om nån speciell smakskillnad?

Att läsa när du har en stund över: Länk till bilder på styckningsdetaljer på engelska. Skrolla ner till '56. The beef carcass and its cuts'
Citera
2011-03-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Tack för de vänliga meningarna.

Mörk öl till sjömansbiff. Eller av mörk Bayersk fatöl-typ.

~Paul~

PS Om du är intresserad av de olika styckningsdetaljernas namn så kan du PM-a mig din Email-adress så skickar jag några bilder. Jag har sådana på tyska, engelska och franska.

Du har PM.
Citera
2011-03-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Att läsa när du har en stund över: Länk till bilder på styckningsdetaljer på engelska. Skrolla ner till '56. The beef carcass and its cuts'

Där har jag att läsa en stund, tack
Citera
2011-03-07, 12:37
Medlem
Kattolfs avatar
Här har du några av styckningsdetaljerna på engelska (nöt) http://www.thenibble.com/reviews/mai.../glossary8.asp
Citera
2011-03-07, 13:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Här har du några av styckningsdetaljerna på engelska (nöt) http://www.thenibble.com/reviews/mai.../glossary8.asp
Fast observera att du länkar till en amerikansk sajt. Det finns skillnader både i styckningsschemat samt terminologin mellan USA och Storbritannien! Eftersom TS är bosatt i Storbritannien så bör han ha detta i åtanke.

~Paul~
Citera
2011-03-07, 13:49
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Fast observera att du länkar till en amerikansk sajt. Det finns skillnader både i styckningsschemat samt terminologin mellan USA och Storbritannien! Eftersom TS är bosatt i Storbritannien så bör han ha detta i åtanke.

~Paul~
A valid point good sir.
Citera
2013-07-02, 10:16
Medlem
Jag söker visst som en kråka. Moe along.
Senast redigerad av Marten- 2013-07-02 kl. 10:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in