jag har ätit mig igenom halva fass, står nu på Anafranil 150 mg sen ett tag. Jag har tidigare haft stora problem med akne, så pass stora att jag tvingades äta Roaccutan för att få bukt med skiten. Sedan jag nu börjat äta Anafranil har jag både fått (visserligen bara tre) och munsår. Detta är saker jag inte haft på mycket länge. Dessutom har jag haft problem med viktuppgång sedan jag åt litium under en lång tid, när den togs bort försvann även begäret efter socker och fett.
Finns det någon SSRI/SNRI som inte har biverkningar såsom akne och viktuppgång?
Jag tror jag ska skippa Anafranilet helt, jag är helt väck på denna medicin (fick den insatt på sluten psykiatrisk vård) och biverkningarna är väldigt jobbiga., Jag tror jag ska ringa min öpppenvårdsläkare och be om återinsättning av Voxra 300 mg, den enda medicinen som gett mig en riktigt god effekt.
Tack för tipset anyways!
Voxra verkar inte ge det där söt-fett-suget, viktuppgång, eller hudutslag, eller har jag helt fel?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!