2011-03-06, 15:41
Medlem
Occultuss avatar
Hej,

jag har ätit mig igenom halva fass, står nu på Anafranil 150 mg sen ett tag. Jag har tidigare haft stora problem med akne, så pass stora att jag tvingades äta Roaccutan för att få bukt med skiten. Sedan jag nu börjat äta Anafranil har jag både fått (visserligen bara tre) och munsår. Detta är saker jag inte haft på mycket länge. Dessutom har jag haft problem med viktuppgång sedan jag åt litium under en lång tid, när den togs bort försvann även begäret efter socker och fett.

Finns det någon SSRI/SNRI som inte har biverkningar såsom akne och viktuppgång?

mvh OCC
Citera
2011-03-06, 15:54
Medlem
Voxra/Wellbutrin? Tappar aptiten gör man ju iaf. Går på noradrenalin och dopamin istället för serotonin.
Citera
2011-03-06, 15:56
Medlem
Occultuss avatar
Magnifik medicin, var dock tvungen att ta bort den pga att den rubbade mitt hjärta på något sätt.
Citera
2011-03-06, 16:00
Medlem
Occultuss avatar
Fast det är ju inte säkert att det var just Voxra som rubbade detta med mitt hjärta, det kan likaväl ha varit Seroquel eller Litium.
Citera
2011-03-06, 16:04
Medlem
Occultuss avatar
Jag fungerade mycket bra på 300 mg Voxra om dagen, antagligen pga dopaminpåslaget. Blev aktiv med mer, vilket är rena motsatsen mot nu.
Citera
2011-03-06, 17:48
Medlem
lithionits avatar
sertralin brukar inte ge hudbiverkningar och är oftast viktneutralt, så det kanske vore nåt att testa. Mycket mindre biverkningar än anafranil också
Citera
2011-03-06, 17:56
Medlem
Occultuss avatar
Jag tror jag ska skippa Anafranilet helt, jag är helt väck på denna medicin (fick den insatt på sluten psykiatrisk vård) och biverkningarna är väldigt jobbiga., Jag tror jag ska ringa min öpppenvårdsläkare och be om återinsättning av Voxra 300 mg, den enda medicinen som gett mig en riktigt god effekt.

Tack för tipset anyways!

Voxra verkar inte ge det där söt-fett-suget, viktuppgång, eller hudutslag, eller har jag helt fel?
Citera
2011-03-08, 13:29
Medlem
Occultuss avatar
Är min uppfattning av Voxra korrekt?
Citera
2011-03-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Är min uppfattning av Voxra korrekt?
Jag har gått ner några kilo sen jag börja med voxra för några veckor sen, man tappar aptiten o sötsuget en hel del med voxra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in