• 1
  • 2
2011-03-06, 14:08
Medlem
BarrySilbermanns avatar
Jaa, hur ser de på en sådan svensk folkfest? Min erfarenhet är att de inte vill göra nånting om de absolut inte måste eller får betalt för det. Förstår de det här med gemenskapen, naturen, utmaningen och allt runtomkring eller tycker de bara att det är nånting "dumma svenskar" ägnar sig åt?
Citera
2011-03-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySilbermann
Jaa, hur ser de på en sådan svensk folkfest? Min erfarenhet är att de inte vill göra nånting om de absolut inte måste eller får betalt för det. Förstår de det här med gemenskapen, naturen, utmaningen och allt runtomkring eller tycker de bara att det är nånting "dumma svenskar" ägnar sig åt?

Jag talar för mig själv och jag säger att det är en kul tradition som ska bevaras. Motion är aldrig fel. Dock kan jag tänka mig att det finns en del som anser att det är rent vansinne, både bland invandrare och svenskar.
Citera
2011-03-06, 14:11
Bannlyst
Jag gissar på att de flesta av mina utländska vänner absolut inte har nåt emot det.
Men vem fan tycker att det är kul, liksom? Inte är jag en av dem, i alla fall.

Förövrigt tror jag inte jag känner någon, svensk eller inte, som tycker skiten är intressant.
Citera
2011-03-06, 14:15
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarrySilbermann

tror du ens att de bryr sig; att de tar sig tid för att bilda sig en specifik uppfattning? Ursäkta om jag låter kritisk men det här var en av de dummare trådarna jag sett på länge...
Citera
2011-03-06, 14:26
Bannlyst
Jag tror dom tycker att det är en fucking svennesport
Citera
2011-03-06, 14:33
Medlem
Detta är en TYPISK tråd för en väldigt SVAG svensk kille, en person som ser sig själv som ett offer.

Jag vet EXAKT hur TS tänker och det är väldigt svårt att sätta ord på det.

Sluta tänk såhär, det är så otroligt löjligt. Vad förväntar du dig egentligen? Att nykommna invandrare ska sitta fastklistrade framför vasaloppet?

Det gnälls och tjatas på invandrare hela tiden men vad ni inte förstår är att om det var precis tvärtom (vita svenskar föds i mellanöstern och inte får gå i skolan etc etc) så skulle vi bli EXAKT likadana, det finns inte massa extra intelligens inbyggt i svenska huvuden utan det har byggts på eftersom.

Sluta klaga på att det finns paraboler på folks balkonger, ni skulle ha gjort exakt likadant. Alla (såklart inte alla) som flytt från sitt hemland vill egentligen tillbaka (om en invandrare säger så är han otacksam, rasist och får svar som: "Stick hem då blattejävel")

Tänk om! Tänk hur ni själva skulle ha sett på saken.
Citera
2011-03-06, 14:40
Bannlyst
Man kan ju undra hur många blattar som har en susning om historien bakom Vasaloppet?

SFI går väl bara ut på att lära sig cykla och hur man sköter dialogen med soc. och DO.
Citera
2011-03-06, 14:44
Medlem
Citharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Detta är en TYPISK tråd för en väldigt SVAG svensk kille, en person som ser sig själv som ett offer.

Jag vet EXAKT hur TS tänker och det är väldigt svårt att sätta ord på det.

Sluta tänk såhär, det är så otroligt löjligt. Vad förväntar du dig egentligen? Att nykommna invandrare ska sitta fastklistrade framför vasaloppet?

Det gnälls och tjatas på invandrare hela tiden men vad ni inte förstår är att om det var precis tvärtom (vita svenskar föds i mellanöstern och inte får gå i skolan etc etc) så skulle vi bli EXAKT likadana, det finns inte massa extra intelligens inbyggt i svenska huvuden utan det har byggts på eftersom.

Sluta klaga på att det finns paraboler på folks balkonger, ni skulle ha gjort exakt likadant. Alla (såklart inte alla) som flytt från sitt hemland vill egentligen tillbaka (om en invandrare säger så är han otacksam, rasist och får svar som: "Stick hem då blattejävel")

Tänk om! Tänk hur ni själva skulle ha sett på saken.

*host* http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...png?uselang=sv *host*
Citera
2011-03-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cithara
*host* http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...png?uselang=sv *host*

Jaha och vart vill du komma med detta?

Låt oss säga att detta är 100% korrekt och alla siffror på alla länder stämmer exakt. Hur vill du att vi ska använda oss av denna lista med iq nummer? Ska vi ignorera allt grekland säger eftersom dom har lägre medel iq än oss? Har nordkorea rätt att utrota oss ?

Vad vill du med dessa siffror?

Är det inte också lite lustigt att ju primitivare miljö desta högre iq? Dvs, när dessa människor sätts i mer stimulerande miljöer och situationer så kommer dessa människors iq att öka och senare komma upp i medel nivåer.

Edit: Menar denna lista http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality
Senast redigerad av menapilo 2011-03-06 kl. 15:12.
Citera
2011-03-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-B.Hickorysnorre
Man kan ju undra hur många blattar som har en susning om historien bakom Vasaloppet?

SFI går väl bara ut på att lära sig cykla och hur man sköter dialogen med soc. och DO.

Varför skulle blattar ha en susning om historien bakom vasaloppet? Jag är svensk och jag har inte ens det, Men man kan ju genom namnet bilda sig en rätt bra uppfattning om det.
Citera
2011-03-06, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Varför skulle blattar ha en susning om historien bakom vasaloppet? Jag är svensk och jag har inte ens det, Men man kan ju genom namnet bilda sig en rätt bra uppfattning om det.

Ja det får man ju normalt lära sig i grundskolan.

Nog tycker jag att det är på sin plats att man ska ha viss kännedom om landets historia och samhällskick när man har för avsikt att bli "svensk" medborgare.
Citera
2011-03-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-B.Hickorysnorre
Ja det får man ju normalt lära sig i grundskolan.

Nog tycker jag att det är på sin plats att man ska ha viss kännedom om landets historia och samhällskick när man har för avsikt att bli "svensk" medborgare.

Du har helt orealistiska krav. Du talar om SFI och då menar du alltså vuxna personer som kommer hit och först skall lära sig språket som i sig själv är svårt. Sen vill du få in hela grundskolans historia också.

Som sagt, jag är svensk och jag var totalt ointresserad av historia när jag gick i grundskolan men har dock på senare år lärt mig mer. Du tror att alla invandrare är helt ivriga på att lära sig allt om sitt nya land, vilket alltid inte är fallet. Detta är INGET specifikt för länder utanför sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in