2023-12-21, 13:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Den här gamla tråden verkar vara den enda som finns:

(FB) Vad heter det när man vänder på ord?

Tack, men det är inte den tråden jag söker. Jag är SÄKER på att det har funnits en tråd om just eggcorns, men när man söker på ordet kommer den inte upp. Poängen att det felaktiga ordet ändå ska säga något relevant och meningsfullt om företeelsen, så att det lika gärna skulle kunna vara rätt.

Eggcorn är t.ex. en felhörning av ordet acorn som ändå blir "rätt" - på grund av att ekollonen ju ser ut som ägg till formen.
Citera
2023-12-21, 15:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tack, men det är inte den tråden jag söker. Jag är SÄKER på att det har funnits en tråd om just eggcorns, men när man söker på ordet kommer den inte upp. Poängen att det felaktiga ordet ändå ska säga något relevant och meningsfullt om företeelsen, så att det lika gärna skulle kunna vara rätt.

Eggcorn är t.ex. en felhörning av ordet acorn som ändå blir "rätt" - på grund av att ekollonen ju ser ut som ägg till formen.

Jo, jag vet mycket väl vad eggcorns är. Det behöver du inte förklara. Den eminente RobWords har en bra video om det på Youtube för de som är intresserade:

https://youtu.be/F12LSAbos7A?si=Emlf7n7jlCF0dnOS

Jag har också för mig att det funnits en tråd om eggcorns, men när jag söker på eggcorn, eggcorns, malapropism eller paronomasi hittas nada.
Citera
2023-12-22, 12:34
Medlem
Giant Squids avatar
Jag har för mig att jag på fyllan råkade hamna på nått Flashback Lexicon/ ordlista. Men nu hittar jag inte dit, har jag drömt allt eller vart ligger den?
Citera
2023-12-22, 13:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har för mig att jag på fyllan råkade hamna på nått Flashback Lexicon/ ordlista. Men nu hittar jag inte dit, har jag drömt allt eller vart ligger den?

Du kanske snubblade in på https://www.flashback.se/lexikon
Citera
2024-01-29, 11:54
Medlem
Någon startar en tråd om att hans sambo dumpat honom efter tio år, sambon kommer in och ger sin sida av historien
Citera
2024-02-03, 20:30
Medlem
skoputss avatar
Letar efter en bra massör i Stockholm, det ska vara en skön massage, ingen hardcore muskelknådning, och självklart inget sexuellt. Vid sökning kommer det bara upp en massa thai och sexmassagetrådar. Ska jag starta ny tråd, eller finns min fråga någonstans i Flashbackdjungeln, d.v.s någon som kan rekommendera specifik massör?

Även rekommendation av olika massage som varma stenar, oljemassage osv.
Senast redigerad av skoputs 2024-02-03 kl. 20:32.
Citera
2024-02-05, 05:14
Medlem
Den stora tråden om självmord.
Hittar den ej hur jag än söker. Är den borttagen? Varför?

Tråden om saknade användare hittar jag inte heller längre?
Citera
2024-02-05, 06:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Den stora tråden om självmord.
Hittar den ej hur jag än söker. Är den borttagen? Varför?

Tråden om saknade användare hittar jag inte heller längre?

(FB) Självmordstråden (olika substansers dödlighet)

(FB) Nostalgitråd - Medlemmar vi saknar
Citera
2024-02-05, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
(FB) Självmordstråden (olika substansers dödlighet)

(FB) Nostalgitråd - Medlemmar vi saknar

Tackar och bockar!
Förstår inte hur jag inte hittade dom. Jag vet hur man använder sökfunktionen.
Citera
2024-02-08, 20:01
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Hej!

Jag söker tråden i vilken flashbackare berättar vilka hemsidor de spenderar mest tid på att besöka, samt förklaringar till varför.

Finns den att hitta i Laidback (den uppmuntrar kanske till listskrivande snarare än diskussion)?
Citera
2024-02-13, 12:04
Medlem
arne99s avatar
Letade men hittade ingen.

Finns det någon tråd där FlashBack användare som avslutar sitt engagemang på FlashBack berättar varför som en sista post? Finns det ens ett intresse för forumansvariga att få veta varför? Eller tar man bara och tramsar in random sträng i psw och tyst glider ut ur just denna delen av internet utan att "störa"?
(det finns ändå, gott om användare)
Citera
2024-02-13, 15:43
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Letade men hittade ingen.

Finns det någon tråd där FlashBack användare som avslutar sitt engagemang på FlashBack berättar varför som en sista post? Finns det ens ett intresse för forumansvariga att få veta varför? Eller tar man bara och tramsar in random sträng i psw och tyst glider ut ur just denna delen av internet utan att "störa"?
(det finns ändå, gott om användare)
Syftet drar ju till sig tittapåmeeejare varför det i praktiken nog oftast blivit (FB) Ego-trådar d.v.s. låsta &/eller Papperskorgade och därmed osökbara. (Kontring: (FB) Förslag: Tillåt en egotråd per användare) Förutom att söka på ~‘hejdå’ i trådrubriker och kolla signaturen på vissa planerat tystnade användare kan nog alltid kvalitén höjas i Laidback-(FB) Tråden där vi meddelar våran frånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in