2011-07-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freckefrans
Gaah, blir galen

Var är tråden om oskyldiga som "får stryk" men spöar upp mobbarna rejält? Den med alla fight fails alltså

Kolla åtta poster upp?

https://www.flashback.org/sp31523180
Citera
2011-07-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messer
Kolla åtta poster upp?

https://www.flashback.org/sp31523180

Lol, tabbe av mig. Tack för svaret iaf
Citera
2011-07-12, 17:53
Medlem
dunker86s avatar
Tje jag behöver hjälp att hitta "schema" över handsfree "pluggar" (3,5 MM jack) om ni förstår vad jag menar
vill veta vilka delar av kontakten som gör vad för olika telefon märken..
Om jag köper en handsfree som är gjord för HTC så funkar den inte till sonyericsson sist jag provade men själva kontakterna passar ju om jag inte gjort och sett helt fel

det brukar ju vara fyra "anslutnings möjligheter" och jag tycker att de borde vara "uppradade" på samma sätt för alla märken för att det borde vara en standard på dem när de går att "stoppa in" i alla telefoner med 3,5mm jack anslutning
Citera
2011-07-13, 07:19
Medlem
Jag har sökt men hittar konstigt nog inte det jag söker. Kanske är min sökfunktion tillfälligt opålitlig.

Någon som kan bekräfta eller dementera att det finns trådar som handlar om fenomenet att många, många, många skriver "ja" när de egentligen menar "jag".
Senast redigerad av wheelsta 2011-07-13 kl. 07:20. Anledning: Tillfogade ett mellanslag
Citera
2011-07-13, 07:35
Medlem
Ingen som vet tråden med världens säkraste ställe att bo på om man räknar med diverse olika attacker ex kemi,utomjordingar,jordbävningar,zombies,naturkata strofer,stor krig med mera.
Citera
2011-07-13, 15:19
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheelsta
Jag har sökt men hittar konstigt nog inte det jag söker. Kanske är min sökfunktion tillfälligt opålitlig.

Någon som kan bekräfta eller dementera att det finns trådar som handlar om fenomenet att många, många, många skriver "ja" när de egentligen menar "jag".
Sökfunktionen är OK men (om jag minns rätt, och FAQ verkar inte stämma helt) indexerar inte ord på <3 bokstäver samt vissa högfrekventa ord; så man missar "ja", "jag", "och" & "inte" men träffar "pm", "jah", "död" & "itne". Du får alltså söka indirekt och träffar typexempel:
Vanligaste ordet att stava fel
Internetspråk, Netspeak, Lunarsvenska och Smileys
Att skriva slarvigt på forum och chat
juh - var kommer detta ord ifrån?
Varför skriver folk "sj" när dom egentligen menar "själv"?
Får man inte lära sig skriva ordentligt längre i skolan? [/Mod.]
Borde man få tillåta "chatspråk" i skolan?
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ingen som vet tråden med världens säkraste ställe att bo på om man räknar med diverse olika attacker ex kemi,utomjordingar,jordbävningar,zombies,naturkata strofer,stor krig med mera.
= Vilken är den säkraste platsen på jorden??
Citera
2011-07-15, 17:18
Medlem
killen som la upp en tråd om hans plan att mörda någon mobbare 2012
hitta inte den
Citera
2011-07-16, 05:09
Medlem
Sulan33s avatar
Jag skulle gärna vilja bli tillrättavisad till vilket forum jag ska titta i om jag vill ha diskussion om hur man uppför sig vid matbordet: Rätt och fel vad gäller olika regler och annat. Vart ska jag hän?
Citera
2011-07-16, 09:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagzor
killen som la upp en tråd om hans plan att mörda någon mobbare 2012
hitta inte den
Lite tips inför ett mord
Citera
2011-07-16, 10:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33
Jag skulle gärna vilja bli tillrättavisad till vilket forum jag ska titta i om jag vill ha diskussion om hur man uppför sig vid matbordet: Rätt och fel vad gäller olika regler och annat. Vart ska jag hän?
Finns en i Matlagning, metoder och redskap, Vett och etikett vid matbordet.
Men den är rätt gammal, annars tycker jag att Relationer och samlevnad: allmänt borde vara en lämplig plats.
Citera
2011-07-16, 14:38
Medlem
Sulan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Finns en i Matlagning, metoder och redskap, Vett och etikett vid matbordet.
Men den är rätt gammal, annars tycker jag att Relationer och samlevnad: allmänt borde vara en lämplig plats.

Tack så mycket, jag får hoppas på svar i någon av trådarna!
Citera
2011-07-16, 18:57
Medlem
Frijss avatar
Behöver hjälp med att hitta en hemsida om statistik av världen.

Jag var inte säker på vilket forum detta skulle postas i så jag postade den här, nu till frågan:

Jag fick höra om en hemsida av min lärare för cirka 1 år sedan och på hemsidan kunde man kolla på statistik som tex HPI, BNP, HDI och många andra alternativ. Man kunde kolla på hur dessa länders utveckling har sett ut under de senaste 50 åren och man såg flera länder stiga upp och ner på en tabell och en mängd statistik skapades.

Är det någon som har en aning om vad hemsidan heter? Det var ett projekt som några hade skapat och den kan heta något med "World", jag är inte säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in