• 1
  • 2
2011-03-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frijs
Det viktigaste här är inte att få muskler egentligen, det är att bli smal. När jag är smal, börjar jag träna musklerna rejält. Men jag kör väl på det segare sättet, kanske 200 kalorier överskott, träna 4 dagar i veckan och hålla på sådär i 2 år, då får man resultat. Jag vet ingenting om hur man bulkar och deffar, om någon har lust att förklara för mig så vore det härligt!

Bulka (mer fett)- Träna med kaloriöverskott : Bygga muskler
Deffa - (mindre fett) Träna med kaloriunderskott: Bevara så mycket muskler som möjligt vid viktminskning
Citera
2011-03-08, 16:11
Medlem
Frijss avatar
Om jag gör så här, jag tränar 5 dagar i veckan med att träna muskler, jag bulkar om mig med 300-500 kalorier i överskott per dag i 3 månader, det är 3 kilo. Efter 3 månader har jag då gått upp 3 kilo cirka och då deffar jag i 3 månader. Låter det bra?
Citera
2011-03-08, 16:24
Medlem
Ettan1s avatar
Citat:

Menar du att 300-500 kalorier i överskott per dag i 3 månader skulle resultera i en viktökning på 3 kg? Om du ligger på 500 kcal överskott per dag kommer du att gå upp (ca) 0,5 kg i veckan, dvs. ca 2,2 kg på en månad (6,6 kg på 3 månader). Jag tycker du ska bulka mycker längre än 3 månader innan du deffar, men om jag var i din sits skulle jag nog först fortsätta gå ner i vikt och sen träna upp musklerna. Men det beror ju på hur man själv är och känner att man vill göra.
Citera
2011-03-08, 16:47
Medlem
Frijss avatar
Oj, tänkte fel, DERP. Men jag ska ju först gå ner till 77-80 kg och sedan så går jag upp kanske 6,6 kilo med muskler och jag deffar efter ett tag, men jag vill inte gå upp för mycket i vikt, så kanske kör jag på det vanliga sättet och ligger på vanlig kalori nivå och gör så längre tid.
Citera
2011-03-08, 17:32
Medlem
mrrandom14s avatar
Runt 80 för dig är inga problem att ligga. Går du ner till 75 är risken stor att du tappar muskler.
Citera
2011-05-22, 12:46
Medlem
Gangster.s avatar
Är 193 cm lång och väger 86 kg. Är det bra eller hur räknar man ut vad man bör väga?
Citera
2011-05-22, 15:44
Medlem
OddAttachments avatar
Citat:
75 kg känns som att man blir för smal, vill absolut inte bli för smal.

Citat:
Det viktigaste här är inte att få muskler egentligen, det är att bli smal.

1. Börja med att räkna ut vad det är du vill.

Citat:
Jag vet ingenting om hur man bulkar och deffar, om någon har lust att förklara för mig så vore det härligt!

2. Om det ändå fanns något slags internetforum där man gått igenom detta ca miljoner gånger.

3. Kroppsvikt utan vetskap om kroppssammansättning är ett totalt meningslöst mått. Alla frågor om "idealvikt", "vad ska jag väga" etc borde skickas rakt ner i papperskorgen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in