• 1
  • 2
2011-03-06, 13:23
Medlem
Frijss avatar
Jag väger för tillfället cirka 90,6 kilo, jag har tappat 12 kilo på 9 veckor jag och jag tänker fortsätta tappa vikt och fett tills jag når den vikt jag gillar. Har tänkt att stanna på 80 kilo, men vet inte hur jag ser ut då. Jag är cirka 171-173 cm lång och då kanske man skulle behöva gå ner till 75 kg. Men jag vill ju skaffa lite muskler när jag gått ner i vikt och 75 kg känns som att man blir för smal, vill absolut inte bli för smal. Vad tycker ni?
Citera
2011-03-06, 13:32
Medlem
Tycker att ditt resonemang låter bra
Citera
2011-03-06, 13:34
Medlem
Dreass avatar
Beror alldeles på det, jag är 173cm och väger lite över 75kg, tycker att det är ganska lagom men ska ändå upp. Ser man till att ha mycket muskler så är 75kg på 173cm rätt mycket.
Citera
2011-03-06, 15:38
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Frijs

Varför inte skaffa muskler innan du går ner i vikt?
Citera
2011-03-06, 15:40
Medlem
Frijss avatar
Men bygger man muskler så ökas väl vikten eftersom du får mer muskler, eller? Sedan så vill jag inte bli en biffigt stark människa, jag vill vara smal och ha muskler.
Citera
2011-03-06, 15:46
Medlem
Frijss avatar
Jag ligger på ett underskott på 1000 kalorier per dag och jag kör på bandet på gymmet 3-5 dagar i veckan. Men ska man bygga muskler är det kanske inte det bästa alternativet att ligga på underskott.
Citera
2011-03-06, 15:54
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Frijs

Du får välja vad du vill göra. Antingen bygga eller deffa, inte båda samtidigt.
Citera
2011-03-06, 16:10
Medlem
Frijss avatar
Joo, men när jag har gått ner till den vikt jag önskar börjar jag med att bulka och deffa, får se hur det går.
Citera
2011-03-06, 16:41
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frijs
Jag ligger på ett underskott på 1000 kalorier per dag och jag kör på bandet på gymmet 3-5 dagar i veckan. Men ska man bygga muskler är det kanske inte det bästa alternativet att ligga på underskott.

Citat:
Joo, men när jag har gått ner till den vikt jag önskar börjar jag med att bulka och deffa, får se hur det går.

Varför inte Lyfta lite samtidigt? Gå på ditt band och lyft lite efter/före/emellan/under/över/whatever så du kommer in i lyftandet.
Du kommer, om du startar från "noll" att bygga lite muskler från början gissar jag på även om du ligger på underskott...
Det är dock ett antagande från min sida och ingenting jag kan bevisa.
Citera
2011-03-06, 23:21
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Frijs

Äh, onödigt slöseri med tiden då du inte väger mer från början. Hade varit skillnad med sisådär 30-40 kilo i övervikt.
Citera
2011-03-07, 10:08
Medlem
freyas avatar
Citat:

Jag tycker att du har ett konstigt och bakvänt tänkande. Vikten i sig bör inte avgöra och definiera din träning och kost, utan ses som en konsekvens därav.
Citera
2011-03-08, 13:19
Medlem
Frijss avatar
Det viktigaste här är inte att få muskler egentligen, det är att bli smal. När jag är smal, börjar jag träna musklerna rejält. Men jag kör väl på det segare sättet, kanske 200 kalorier överskott, träna 4 dagar i veckan och hålla på sådär i 2 år, då får man resultat. Jag vet ingenting om hur man bulkar och deffar, om någon har lust att förklara för mig så vore det härligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in