2011-08-23, 19:33
Medlem
borojs avatar
Hur kör man pirox med wow minimerat? När jag provar så tabbas det bara upp hela tiden. Kör botten i AV om det spelar någon roll.
Citera
2011-08-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boroj
Hur kör man pirox med wow minimerat? När jag provar så tabbas det bara upp hela tiden. Kör botten i AV om det spelar någon roll.

Måste man inte ha uppgraderat boten så den tillåter background mode? Har för mig det i alla fall, är ganska säker på att jag körde Pirox minimerat själv..
Citera
2011-08-23, 20:21
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:

Är det en sån big deal egentligen då? Du kommer ju åt allt på datorn i vilket fall :P
Citera
2011-08-23, 20:45
Medlem
kennedy8s avatar
Citat:

Du måste köpa Elite uppgraderingen av pirox för att få det minimerat. 90 dagar kostar 47kr och enligt mig oerhört värt. Då du kan sitta och göra vafan som helst på datorn medans botten spelar åt dig. Och inte direkt dyrt heller .
Citera
2011-08-23, 22:04
Medlem
BIRDIE13s avatar
Är det någon som provat både HonorBuddy och PiroxBot och kan lägga lite för/nackdelar för de båda? Samt vilken av dem ni skulle rekommendera
Citera
2011-08-24, 04:46
Medlem
framochtillbakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Är det någon som provat både HonorBuddy och PiroxBot och kan lägga lite för/nackdelar för de båda? Samt vilken av dem ni skulle rekommendera
Frågan har blivit ställd tusen gånger, läs FAQ.

Pirox: Confa allt själv; macros,keybinds, beteende etc. Väldigt basic men oerhört robust med bra community.

HB: Enkelt, mer botlik. Tryck en knapp och du är igång.

Jag föredrar HB.
Citera
2011-08-24, 16:44
Medlem
borojs avatar
Någon som är erfaren med pirox som vet något om ban rates? Undrar främst om det skulle fungera att botta bgs 24/7 över weekends eller om man borde ta pauser lite då och då. Söker även en bra questing profil mellan 70-85 alternativt 70-80 om någon kan rekommendera något.
Citera
2011-08-24, 17:30
Medlem
Citat:

HB ; Lätt att ställa in, stabil, bra CCs samt profiler, öppet forum.

Pirox ; Finns inte crackad(?), slutet forum, svår att ställa in, men när man väl har gjort det bra så är den fucking overpowersuperduperpwnage i PvP tbh..

Jag rekommenderar HB, samt Pirox beroende på vad du vill göra, hur mycket tid du vill offra för att kunna ställa in en boten korrekt, på Pirox forum så finns det färdiga profiler för varje klass man kan installera, oftast så förklaras det i första inlägget vad allting gör osvosv vilket gör att man får kunskap, så spenderar man ett par timmar så är boten bra inställt, ytterligare ett par timmar = perfekt inställd, förutsatt att man gör det korrekt

Sen gillar jag deras relog funktion och schema man kan använda, som jag aldrig har fått att fungera i HB, så åker man på semester/bort över helgen så är Pirox the shiet IMO.

Citat:
Någon som är erfaren med pirox som vet något om ban rates? Undrar främst om det skulle fungera att botta bgs 24/7 över weekends eller om man borde ta pauser lite då och då. Söker även en bra questing profil mellan 70-85 alternativt 70-80 om någon kan rekommendera något.

Klart det fungerar att bota 24/7, eller inte.. det beror på..
Med Pirox så kan man ha schemalagd boting, när jag botade PvP för kung och fosterland så botade jag i 2-3 timmar sedan hade den en paus i 20-30 minuter eller dylikt, ibland ett par fler timmar, och längre paus tid, lät den stå i ett par dagar och köra så..

Kolla på forumet så hittar du.. Ska finnas en profil som är 1-85 om jag minns rätt, bara att köra med den!
Citera
2011-08-24, 17:35
Medlem
BIRDIE13s avatar

Nu blev jag riktigt sugen på att köpa Pirox istället, även fast jag köpte HB för 2 veckor sedan. Tycker det är riktigt kul att kunna pilla ihop det mesta själv. Får väl se hur det blir, får se i helgen i alla fall. Det riktigt sköna var ju schemat, vilket jag behöver då jag fortfarande studerar, tränar och har flickvän.
Citera
2011-08-24, 17:54
Medlem
Citat:

Nu blev jag riktigt sugen på att köpa Pirox istället, även fast jag köpte HB för 2 veckor sedan. Tycker det är riktigt kul att kunna pilla ihop det mesta själv. Får väl se hur det blir, får se i helgen i alla fall. Det riktigt sköna var ju schemat, vilket jag behöver då jag fortfarande studerar, tränar och har flickvän.

Hehe, schemat är något fantastiskt bra som fungerar ypperligt, man kan ställa in att den ska spela tex 90-120 minuter så väljer den slumpmässigt ut en tid då den loggar ut, sen samma sak med paustiden, tex 20-40 min så väljer den ut därefter.

Man kan också välja så att det kanske botar ifrån klockan 07:00 till 23:00 och har sina pauser under den tiden, så stänger den ner wow under natten och startar den på morgonen, ypperligt att använda ifall man åker utomlands eller tänker vara borta flera dagar.

Planerade att använda det när jag åkte utomlands i år i två veckor, men vart bannad då så vart inte av :P
Skärmen behöver ju inte vara på, men är nog en fördel ifall man har vettig kylning i datorn och dammat av den innan man låter den stå på i en vecka typ..
Citera
2011-08-25, 17:43
Medlem
Legendarys avatar
Frågan har säkerligen blivit besvarad men jag är lite stressad atm, kan pirox basic farma ores och herbs?! Står grinding men har aldrig riktigt fattat vad grinding är!
Citera
2011-08-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legendary
Frågan har säkerligen blivit besvarad men jag är lite stressad atm, kan pirox basic farma ores och herbs?! Står grinding men har aldrig riktigt fattat vad grinding är!

Grinding = När boten dödar mobs för att tex få Silk Cloth eller dylikt.
Farming = När den farmar blommor eller mineraler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in