2011-03-06, 09:11
Medlem
Herr.Adekvats avatar
Kamrater,
Jag startar denna tråd då jag är ute efter träningstips samt kosttips. Jag tränar regelbundet och har gjort det ett bra tag men känner att jag skulle vilja variera min träning. I dagsläget så gör jag mellan 3-5 pass per vecka, främst på gym men också en del löpning dock inte mer än 1-2 ggr i veckan. Tillåt mig exemplifiera genom att bekänna denna veckas aktiviteter:

Måndag - Uppvärmning i form av löpning 10 min. Biceps 3 övningar ca 8x3 på samtliga, Triceps 3 övningar enligt samma mönster, mage 1 övning, Löpning 10 min.

Tisdag - Löpning 10 min. Benböj 10x3, Utfall 8x3/ben, Baksida lår sittandes i maskin 8x3, Vader stående 12x3, mage 1 övning, löpning 15 min.

Onsdag - Vila, leverträning 2 öl.

Torsdag - Löpning 8 min, Bänkpress 8x3, Lutande hantelpress 8x3, bröstmaskin (vet inte vad den heter) 10x3, Löpning 15 min.

Fredag - "Pensionärssim" ca 550 m samt leverträning ca 2 öl, 1 glas "skumpa", 2 glas vin, 1 glas cuba libre.

Lördag - Vila samt leverträning 1 glas vin

Söndag - Vasaloppet (dock från soffan) sedan planerar jag någon lätt träning idag blir kanske lite "all-round"

Så kan det se ut om det blir 5 pass annars blir det mycket av: Bröst & axlar en dag, Armar en dag, Ben en dag, Rygg & mage en dag och om orken finns - ett löppass. Jag är 27 år gammal ca 185cm lång och väger ca 80 kg. Äter väldigt normalt ibland kanske för lite.
Nu ber jag om råd gällande tips på roliga övningar, träningsformer eller kanske helt nya sätt att träna. Skulle gärna få in lite övningar eller lite träning som bygger upp mer flexibilitet och smidighet.
Jag skulle till det här även uppskatta tips på kosthållning. Utifrån det som skrivs här - vad skulle ni "kunniga" rekommendera för kost ?

Klart bakåt...

Mvh
Citera
2011-03-06, 10:40
Medlem
freyas avatar
Upplever du att du får de resultat du önskar och förväntar dig med det där upplägget? (Ingen retorisk fråga.)
Citera
2011-03-06, 13:11
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Adekvat
Onsdag - Vila, leverträning 2 öl.

Alldeles för lätt träning! Det där är ju som att använda 1kilos-hantlarna!
Gör om gör rätt!
Citera
2011-03-06, 15:01
Medlem
Herr.Adekvats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freya
Upplever du att du får de resultat du önskar och förväntar dig med det där upplägget? (Ingen retorisk fråga.)

Ville till en början röra på mig och gå upp lite i muskler vilket jag lyckats med men vill nu variera mig lite. Absolut fortsätta med styrka men samtidigt kanske lite mer flexibilitet och kondition.
Citera
2011-03-06, 15:03
Medlem
Herr.Adekvats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Alldeles för lätt träning! Det där är ju som att använda 1kilos-hantlarna!
Gör om gör rätt!

Haha håller med om att det är klent. Jag låg på en betydligt högre nivå när jag var yngre men jobbar givetvis för att komma tillbaka, vill dock inte riskera att ta i för hårt. Tips ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in