2011-03-05, 17:34
Medlem
iTOs avatar
Ja, skulle inte sitta helt fel med en Carnegie Porter att matcha True Grit och välsmakande lantchips i biomörkret, men är det tillåtet?
Citera
2011-03-05, 17:35
Medlem
Muppers avatar
Häll i bensin i muggen och drick om det är så, vem ska få reda på det?
Citera
2011-03-05, 17:36
Medlem
iTOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Häll i bensin i muggen och drick om det är så, vem ska få reda på det?
Jag är en laglydig person och jag är medveten om att det går att smuggla in, det går att göra med det mesta, men fråga som kvarstår är, får man?
Citera
2011-03-05, 17:37
Medlem
Solid.Alvedons avatar
allt som får plats i innerfickan kan du dricka på bio :P
Citera
2011-03-05, 17:38
Medlem
Venditas avatar
Ja det får du.
Traskade in på bion med en system kasse och biljett nissen bad att få kolla men det var tydligen lugnt efter som att jag inte hade något där i med över 3,5% Alc.
Citera
2011-03-05, 17:39
Medlem
BenAsslicks avatar
Nej, man får inte förtära alkoholhaltiga drycker på allmänna platser, vilket bion klassas som.

Dock så brukar det vara stenlugnt att klämma sig ett par bärs i bion.. har suttit och råsupit (bira & whiskey) på bio utan problem.
Citera
2011-03-05, 17:39
Medlem
-Johan-s avatar
Vad jag förstått är SF's biografer drogfria..
Citera
2011-03-05, 17:40
Medlem
pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solid.Alvedon
allt som får plats i innerfickan kan du dricka på bio :P

ovanstående är korrekt
Citera
2011-03-05, 17:53
Medlem
Sodastekarns avatar
Jag har själv jobbat på SF under en väldigt kort period och alkohol var då förbjudet men visade man upp vad man hade med sig, alltså att det inte var för starkt och för mycket så var det ingen fara.

Vi vart enbart tillsagda att ta ifrån starkare alkohol, alkohol från folk som såg "yngre" ut och dom som skulle dricka i salonger där barn skulle vistas.
Citera
2011-03-05, 17:59
Medlem
tantvrists avatar
Smuggla bara, det är inget problem. Plunta är bäst.

Sen om det är lagligt eller ej vet jag inte, gränsen skulle gå vid folköl/lättöl skulle jag gissa
Citera
2011-03-05, 18:18
Medlem
Tror inte det räknas som allmän plats, men är osäker på den punkten.

Även om det är lagligt har dock biografen rätt att säga åt dig att de inte tillåter det. Det är lagligt att gå på krogen utan kostym också, men vissa krogar kanske väljer att inte tillåta det.

I de lokaler som har serveringstillstånd får starköl, vin och spritdrycker inte medföras. Det är dock lagligt att föra in öl (folköl), men återigen får man vägra dig detta.
Citera
2011-03-05, 20:42
Medlem
haru dunjacka så är de perfekt. Sätt den i innerfickan i jackan. sen när de är mörkt, så klunkar du i dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in