• 1
  • 2
2004-09-06, 11:04
Medlem
Säkre Sammys avatar
Känner ett visst intresse för att testa att lira en turnering men förstår inet riktigt "lingon" (lite har man iaf snappat upp från WPT) som används på hemsidan... Har lixom bara spelat med polare och då har man inte använt några vidare abvancerade regler, och så har det väl inte varit på allvar heller...

Hur går dessa turneringar till?

Vad är "Buy in" för nåt?

Vad är "rebuy" för nåt?

Vad innebär följande "Buy in 1000 + 100, unlimited rebuys + add on"?
Citera
2004-09-06, 11:53
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Känner ett visst intresse för att testa att lira en turnering men förstår inet riktigt "lingon" (lite har man iaf snappat upp från WPT) som används på hemsidan... Har lixom bara spelat med polare och då har man inte använt några vidare abvancerade regler, och så har det väl inte varit på allvar heller...

Hur går dessa turneringar till?

Vad är "Buy in" för nåt?

Vad är "rebuy" för nåt?

Vad innebär följande "Buy in 1000 + 100, unlimited rebuys + add on"?

Buy in = Priset för att vara med i turneringen

Rebuy = Du kan köpa in dig igen om du åker ut

Buy in 1000 + 100 = Det kostar 1100 att vara med varav 100 går till arrangören

Unlimited rebuys = Du kan köpa in dig hur många gånger som helst, Add ons = köpa fler marker för att öka din stack.
Citera
2004-09-06, 12:00
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Buy in = Priset för att vara med i turneringen

Rebuy = Du kan köpa in dig igen om du åker ut

Buy in 1000 + 100 = Det kostar 1100 att vara med varav 100 går till arrangören

Unlimited rebuys = Du kan köpa in dig hur många gånger som helst, Add ons = köpa fler marker för att öka din stack.

Tack så mycket, då ser ni mig snart på WPT på 5:an då...
Citera
2004-09-06, 20:26
Medlem
ghetto-boys avatar
Citat:
Tack så mycket, då ser ni mig snart på WPT på 5:an då...

Du blir en fin fisk för dina motspelare.
Citera
2004-09-07, 08:17
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghetto-boy
Du blir en fin fisk för dina motspelare.

Jag har faktist lånat pengar på lägenheten nu för att kunan spela ett par veckor och få erfarenhet till de stora turneringarna. Så det så!!! Med El Zorro's hjälp så kommer jag att klara mig jätte bra!
Citera
2004-09-07, 21:29
Medlem
ghetto-boys avatar
Citat:
Jag har faktist lånat pengar på lägenheten nu för att kunan spela ett par veckor och få erfarenhet till de stora turneringarna. Så det så!!! Med El Zorro's hjälp så kommer jag att klara mig jätte bra!

Lycka till!
Citera
2004-09-08, 10:57
Medlem
Fez_Dödens avatar
Citat:

Jag föreslår att du läser minst en bok i ämnet innan du ger dig av, för att undvika de vanligaste misstagen. Sklanska har en som heter The Theory of Poker. Sen finns det böcker som inriktar sig speciellt på Turneringsspel.
Citera
2004-09-10, 11:00
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghetto-boy
Lycka till!

Tack, WSOP final 2005 för mig!!!

Fez_Döden: Räcker inte tipsen man får på flashback då? Vill spara lite pengar på böcker...
Citera
2004-09-10, 18:44
Medlem
Säkre Sammy: Räcker inte tipsen man får på flashback då?

lol, grymma tips
Citera
2004-09-10, 21:34
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Tack, WSOP final 2005 för mig!!!

Fez_Döden: Räcker inte tipsen man får på flashback då? Vill spara lite pengar på böcker...

Du lånar pengar på lägenheten för att få erfarenhet, men vill spara pengar på böcker?
Citera
2004-09-10, 21:42
Medlem
souloskars avatar
Ojojoj... nu blir jag orolig här. Kombination "vet inte vad buy in är" - "har lånat pengar på lägenheten" låter fruktansvärt orimlig. Inser du vilket svårt spel detta är att behärska. Själv är jag glad amatör och efter att ha försökt mig på att lära mig lite "pokerteori" har jag bestämt för att det nog får fortsätta så. Du har ingen chans i långa loppet mot folk som spelar med total iskyla och matematisk exakthet. Om du ni vil satsa, så gör det, men håll dig på nivåer där du har råd att förlora. Om du ska höja insatsen så se till att du vunnit tillräckligt för att kunna täcka det.

Liksom de flesta områden här i livet finns det nog ingen enkel väg att bli pokerproffs.
Citera
2004-09-10, 22:03
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souloskar
Ojojoj... nu blir jag orolig här. Kombination "vet inte vad buy in är" - "har lånat pengar på lägenheten" låter fruktansvärt orimlig. Inser du vilket svårt spel detta är att behärska. Själv är jag glad amatör och efter att ha försökt mig på att lära mig lite "pokerteori" har jag bestämt för att det nog får fortsätta så. Du har ingen chans i långa loppet mot folk som spelar med total iskyla och matematisk exakthet. Om du ni vil satsa, så gör det, men håll dig på nivåer där du har råd att förlora. Om du ska höja insatsen så se till att du vunnit tillräckligt för att kunna täcka det.

Liksom de flesta områden här i livet finns det nog ingen enkel väg att bli pokerproffs.
Du kan nog sluta oroa dig... räkna med att någon skämta med oss aprilo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in