Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
..Sluta....
Hon TAR väl inte pengarna från dom cancersjuka.!!..
30,papp per år,är ju bara en symbolisk summa..Troligtvis en mycket låg timpenning.
Robert har en hög inkomskt..Skulle deta vara ett skäl till att hon skulle undervärdera sina egna insatser....
Mycket möjligt att hon gör ett jättebra jobb eller kanske bara går på några styrelsemöten per år vad vet jag, det finns ju trots allt ingen redovisning av hur mycket eller hur lite styrelseledamöterna arbetar.
Sedan tycker jag att det är lite respektlöst att kalla 30000kr för en symbolisk summa. Det handlar trots allt om pengar som människor har skänkt till välgörande ändamål, en del av de som har skänkt har nog betydligt mindre att röra sig med än Lotta Aschberg.
Jag tror nog också att hon ser det som en symbolisk summa, men varför tackar hon inte nej då?
Personligen tycker jag att 1kr i styrelsearvode hade varit en symbolisk summa, jag tycker det är rent av oförskämt att hon tar emot 30000kr i arvode och ja, jag anser att hon snyltar på cancersjuka för om hon inte hade fått arvodet var hade pengarna då hamnat?