2011-03-05, 16:17
Medlem
Jag är 19 år så för mig är krogen inga problem, men jag känner några 16- och 17-åringar som gärna skulle vilja komma in på krogen. Vad tror ni om att jag en fredag går till krogen och skaffar en tydlig stämpel (man kan be dem trycka extra hårt för att den inte ska gå bort). Sedan åker jag hem och lägger handen i scannern. På datorn ser jag konturerna och kan fylla i.

Sedan går jag med motivet till ett företag som gör stämplar och skaffar mig massa stämplar som jag sedan säljer mycket dyrt till mina mindreåriga vänner. Det behöver inte ens vara vänner, man kan bara fråga folk på stan som ser ut att vara ett eller två år under 18 om de vill köpa en stämpel.

Finns det tusenlappar att tjäna? Hur olagligt är detta? Krogen som jag tänkte utföra detta mot har samma stämpel varje fredag och har haft det under hela tiden jag gått dit (ett år).
Citera
bernankes avatar

Moderatormeddelande

Postat av bernanke 2011-03-05, 16:20
Medlem
Företagande? Mjaaae. Vi provar klubbforumet.

Företagande och företagsekonomi => Barer och nattklubbar

/mod
2011-03-05, 16:20
Medlem
RIPSDs avatar
Äh, lägg av. Alla vet att det är du som är minderårig....
Citera
2011-03-05, 16:21
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Ha inte det som affärsmodell, så fort klubben upptäcker att stämplar säljs byter dom och börjar rotera stämplar. Det du då har kvar är ett gäng fjortisar som anser att allt är ditt fel.
Citera
2011-03-05, 16:23
Medlem
endymions avatar
Vartfan använder dom "stämplar" på krogen?

e: För det andra så bör man väl visa leg på att man är 18 om man ska in? trlololol
Citera
2011-03-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIPSD
Äh, lägg av. Alla vet att det är du som är minderårig....

Hur fan skulle jag då få tag i en stämpel att scanna in?
Citera
2011-03-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion

Alla krogar i Jönköping i alla fall. Har inte varit på krogen i någon annan stad.
Citera
2011-03-05, 16:28
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion

e: För det andra så bör man väl visa leg på att man är 18 om man ska in? trlololol

Alla klubbar (inte pubbar eller barer) som inte har rökhage eller rökruta.
Citera
2011-03-05, 16:42
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka1991
Alla krogar i Jönköping i alla fall. Har inte varit på krogen i någon annan stad.

Och krogar i princip alla städer inkl många i sthlm
Citera
2011-03-08, 04:05
Medlem
TinTims avatar
Haha kom ihåg på den gamla goda tiden när man fick en fet stämpel, sedan sprang man ut och runt hörnan där polaren stod, fuktade stämlplen lite och sedan tryckte man handlederna hårt som fan mot varandra ett tag och försökte överföra stämplen. Funkade ofta förvånandsvärt bra.
Citera
2011-03-09, 17:29
Medlem
jontäs avatar
Man måste väl ändå visa leg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in