Jag är 19 år så för mig är krogen inga problem, men jag känner några 16- och 17-åringar som gärna skulle vilja komma in på krogen. Vad tror ni om att jag en fredag går till krogen och skaffar en tydlig stämpel (man kan be dem trycka extra hårt för att den inte ska gå bort). Sedan åker jag hem och lägger handen i scannern. På datorn ser jag konturerna och kan fylla i.
Sedan går jag med motivet till ett företag som gör stämplar och skaffar mig massa stämplar som jag sedan säljer mycket dyrt till mina mindreåriga vänner. Det behöver inte ens vara vänner, man kan bara fråga folk på stan som ser ut att vara ett eller två år under 18 om de vill köpa en stämpel.
Finns det tusenlappar att tjäna? Hur olagligt är detta? Krogen som jag tänkte utföra detta mot har samma stämpel varje fredag och har haft det under hela tiden jag gått dit (ett år).
Ha inte det som affärsmodell, så fort klubben upptäcker att stämplar säljs byter dom och börjar rotera stämplar. Det du då har kvar är ett gäng fjortisar som anser att allt är ditt fel.
Haha kom ihåg på den gamla goda tiden när man fick en fet stämpel, sedan sprang man ut och runt hörnan där polaren stod, fuktade stämlplen lite och sedan tryckte man handlederna hårt som fan mot varandra ett tag och försökte överföra stämplen. Funkade ofta förvånandsvärt bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!