Hejsan jag har ett msi eclipse sli som nordbryggan är ganska överhettad på.
Det började när jag införskaffa det temperaturen började vandra upp emot 100*c Då slog jag av den sen köpte ett bättre väntilerat chassi HAF932 bigtower, Temperaturen på nordbryggan gick då mellan 90-96*c Så då satte jag dit en socket 479mpga fläkt ovanpå nordbryggan passar ju egenteligen inte men Den står lutad motnordbryggan så den ligger i 70-78*c så det var väll på gränsen till okej så jag lät det vara där.
Och nu började jag klocka min i7 920 Till 4-4.2ghz cpu på 30*C~ Då började temperaturen på nordbryggan vandra upp över 86*c så då slog jag av datorn och återställde bios till optimised defaults.
Jag har vattenkylning i datorn på cpu och grafikort med pump och 1 radiator så det är ju ett ganska mycket att göra att plocka isär detta fick ett tips om att jag skulle montera om nordbrygan med artic cooling mx-2 men då känner jag att det är väll mer värt att skaffa vattenkylning till nordbryggan dock så hittar jag ingen men vad ska jag göra? vad blir bäst tro?
har 2 st artic silver-5 hemma duger det att ersätta mx-2 eller måste man ha mx-2 på nordbryggan?