• 1
  • 2
2011-03-05, 12:00
Medlem
Madiskens avatar
Okej, har ett förjävligt problem... Min laptop blir ibland så varm så att den blir 90 grader varm. (91 toppade idag )

Saken är den att jag inte har den i soffan, knät eller annat tyg. Jag har den inte ens på en platt yta utan den måste hänga ut över bordskanten aka sväva i luften (nästan) för att fungera. Batteriet kan inte sitta i heller, då blir den så varm så att den dör.

Har testat att skruva upp den jäveln men jag får tyvärr inte upp locket hur jag än försöker. Dammsög utanpå idag utan resultat.

Hjälp!

En liten screen på hyfsad hög temp:
http://i.imgur.com/yU7Q1.jpg
Citera
2011-03-05, 12:04
Medlem
qewqwrqs avatar
Vad är det för CPU?
Jag har samma problem med min, det är en i7 såklart. Var ju tvungen att köpa det dyraste/bästa men tänkte inte på kylningen.
Prova ha några små saker som höjer upp PCn några centimeter så får den mer luft.
Citera
2011-03-05, 12:06
Medlem
Kill bills avatar
HP Pavillion?
Citera
2011-03-05, 12:08
Medlem
Köp en sorts platta med fläktar på, koppla in via USB p lägg under datan, problemet är löst.
Citera
2011-03-05, 12:14
Medlem
qewqwrqs avatar
HP och Dell är de sämsta laptoparna.
Alla vill ha den bästa PCn men vill inte betala för det. Därför får du en laptop med kass kylning.
Alla tänker bara "lägsta pris" och skiter i hur bra dom är i övrigt.
Har själv en HP och vet hur jävligt det är.
Citera
2011-03-05, 12:15
Medlem
chweaws avatar
Har själv en Hp Pavilion och det är AMD processorn som gör att datorn blir så varm. Mitt tips till dig för att undvika detta är att ha fläkten på datorn utan något underlag, typ ut över kanten på ett bord. Låt gärna datorn vila lite också emellanåt, typ 5-10 min.
Citera
2011-03-05, 12:15
Medlem
qewqwrqs avatar
Måste tillägga att Acer är ännu sämre.
HP och Dell är betydligt mycket bättre än Acer.
Citera
2011-03-05, 12:18
Medlem
qewqwrqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chweaw
Har själv en Hp Pavilion och det är AMD processorn som gör att datorn blir så varm. Mitt tips till dig för att undvika detta är att ha fläkten på datorn utan något underlag, typ ut över kanten på ett bord. Låt gärna datorn vila lite också emellanåt, typ 5-10 min.

Instämmer, Köp aldrig en AMD CPU.
Köp en riktig Intel, men inte i7 (allstrar för mycket värme fortfarande), ta då hellre en i5 eller i värsta fall el i3.
Citera
2011-03-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qewqwrq

Eh... jag hade en acer emachines e525 ... den var det absolut inga problem med kylningen på. Däremot så använder jag nu tjejens HP pavillion och den blir sjukt varm.
Citera
2011-03-05, 12:25
Medlem
Madiskens avatar
Nej, datorn är en compaq presario f700 nånting...

Kylplatta går bort eftersom att den inte kan stå på platt underlag. Den måste hänga i luften.
Citera
2011-03-05, 12:26
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qewqwrq
Ursäkta, men vad fan snackar du om? Du verkar ju inte veta ett skit om datorer så du ska bara hålla truten.

Ts, du borde testa att försöka att skruva upp den igen så gott som bara går och använda tryckluft och göra rent.
Annars om du fortfarande har garanti på den så kan du ju ringa support.
Citera
2011-03-05, 12:27
Medlem
brianmolkos avatar
blås rent fläktarna med gummipump eller tryckluftsburk. Hjälper lite iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto