2011-03-05, 09:01
Medlem
Andriol ser ju ut som en fantastiskt bra aas (förutsatt att man inte bryr sig om priset), eller vad tycker ni? Oralt testosteron som inte är skadligt för levern. Man slipper infektionsrisken med att injicera. Ser ut som det bästa av två världar.

Möjliga nackdelar jag ser:

I) Om myndigheterna anser att 5 mg = 1 enhet även för Andriol så kan man ju råka riktigt illa ut eftersom man behöver flera hundra mg testosteron om dagen.

II) Upptaget verkar kunna variera en hel del. I så fall är det ju svårt att veta hur mycket testo man får i sig. Men det här borde väl inte vara ett problem i praktiken eftersom andriol används som läkemedel?
Citera
2011-03-05, 09:38
Medlem
Varför skulle man behöva flera hundra mg testosteron om dagen?

Har inte läst så mycket om att ta oralt testo då jag inte sett någon fördel med det så¨vet inte hur det är med upptagningen och det.. Men ni som vet, stämmer det? Varför inte då på alla Orala steroider?

Att slippa infektionsrisken, hur stor chans är det att åka på en en infektion då? VÄldigt liten.
Citera
2011-03-05, 09:42
Medlem
För att just Andriol är speciellt. Det bryts effektivt ner av levern. Fördelen är att det inte är skadligt för levern, nackdelen är att bara en liten del lyckas ta sig ut i blodet. Cirka 7% tas upp, 93% bryts ner av levern.
Citera
2011-03-05, 09:43
Medlem
makaveli143s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blastronr1
Varför skulle man behöva flera hundra mg testosteron om dagen?

Har inte läst så mycket om att ta oralt testo då jag inte sett någon fördel med det så¨vet inte hur det är med upptagningen och det.. Men ni som vet, stämmer det? Varför inte då på alla Orala steroider?

Att slippa infektionsrisken, hur stor chans är det att åka på en en infektion då? VÄldigt liten.
Andriol är inte 17aa därav den höga dosen som kräva för att kroppen ska kunna tillgodose sig med tillräckligt material för uppbyggnad.

Tror Adriol är en bra steroid men det är svårt att hitta til att börja med sen så har jag förstått att Andriol måste hanteras varsamt , steroiden blir lätt förstörd under långa transportsträckor osv.
Citera
2011-03-05, 09:55
Medlem
Citat:
mulan31415 Cirka 7% tas upp

Tycker det ger svar på din fråga om det är bra eller inte med andriol.

Det blir väldigt många kapslar, och onödigt många kronor för att få effekt alls.
Citera
2011-03-05, 10:05
Medlem
Jag skrev redan från början: "förutsatt att man inte bryr sig om priset"

Jag skiter i om 7% eller 100% tas upp. Det kostar 80.000 att åka till Thailand med familjen.
Citera
2011-03-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulan31415
Jag skrev redan från början: "förutsatt att man inte bryr sig om priset"

Jag skiter i om 7% eller 100% tas upp. Det kostar 80.000 att åka till Thailand med familjen.

Bra där mulan, jättebra exempel! Då svarar jag, kör inject och åk till Thailand. Det ena utesluter aldrig det andra.

Jag kan bara konstatera att en kapsel andriol ger 1,77 mg testosteron. Det är inget annat än uselt.
Citera
2011-03-05, 10:26
Medlem
Om du nu har så svårt att föreställa dig lite olika ekonomiska villkor så kan du väl läsa frågan igen? OM kostnaden inte spelar någon roll...
Citera
2011-03-05, 10:54
Medlem
Citat:
Om du nu har så svårt att föreställa dig lite olika ekonomiska villkor så kan du väl läsa frågan igen? OM kostnaden inte spelar någon roll...

Bara för att man har mycket pengar behöver man inte vara tappad! För samma pengar kan man köra gramdoser inject + peptider osv. Jag ser din frågeställning, och jag menar att oavesett ekonomisk status är det ett dåligt val.

Det stora problemet som jag ser det är att man måste överdosera våldsamt för att få upp nivåerna i blodet, och med en så kraftig överdosering kommer även mer biverkningar. Men fortfarande dåliga resultat.

Har man dåligt med pengar skulle jag avråda från andriol, har man bra med pengar skulle jag avråda från andriol. Summa summarum så tycker jag det är ett dåligt prepp, jag bortser från pris och syftar på resultat.
Vet folk som tagit 30st om dagen och ingen tyckte det gav något speciellt kontra inject i låga doser.

Köp hem en pall andriol du, håll koll på prostata o liknande. Även magen kan bli grymt dålig av all olja men det är individuellt. Lycka till och käka mat varje gång du ska ta det annars är upptaget ännu sämre än 7%.

Nu ska jag ut i solen
Citera
2011-03-05, 11:09
Medlem
"och med en så kraftig överdosering kommer även mer biverkningar"

Vilka då? Varför då? Överskottet bryts ju ner av levern direkt utan att gå ut i kroppen så varför skulle man få biverkningar?
Citera
2011-03-05, 11:40
Medlem
Citat:
"och med en så kraftig överdosering kommer även mer biverkningar"

Vilka då? Varför då? Överskottet bryts ju ner av levern direkt utan att gå ut i kroppen så varför skulle man få biverkningar?

Que? Är inte levern i kroppen? Sen är det inte levern som är main target för andriol, läs på om lymfatiska systemet, den undviker i största mån 1:a passage metabolism i levern och hydroliseras mha lymf syst.. Jag lämnar denna tråd nu, finns inget mer att säga. Du vill prova så gör det eftersom du har dina anledningar. Ut i solen nu eller iväg till gymmet

Tar du 30st andriol motsvarar det 30 st x 25,3 mg testo = 759mg testo = Biotillgänglighet 7% = 53,13mg

Så av de 759mg testo du petar i dig hamnar 53mg i plasma och kan göra nytta för byggningen, resten (706mg) hamnar "nån annastans" innan det pissas ut.

Man har sett att vissa fått förstorad prostata vid intag av 4st andriol om dagen, 30st minskar inte den risken.
Citera
2011-03-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmaceuten
Que? Är inte levern i kroppen? Sen är det inte levern som är main target för andriol, läs på om lymfatiska systemet, den undviker i största mån 1:a passage metabolism i levern och hydroliseras mha lymf syst.. Jag lämnar denna tråd nu, finns inget mer att säga. Du vill prova så gör det eftersom du har dina anledningar. Ut i solen nu eller iväg till gymmet

Tar du 30st andriol motsvarar det 30 st x 25,3 mg testo = 759mg testo = Biotillgänglighet 7% = 53,13mg

Så av de 759mg testo du petar i dig hamnar 53mg i plasma och kan göra nytta för byggningen, resten (706mg) hamnar "nån annastans" innan det pissas ut.

Man har sett att vissa fått förstorad prostata vid intag av 4st andriol om dagen, 30st minskar inte den risken.

Vad jag förstått så är inte nedbrytningen av andriol toxisk för levern. Så de 97% som hamnar i levern och bryts ner borde inte ge några biverkningar?

Det lymfatiska systemet tar hand om de återstående 7 procenten.

Det här med prostataförstoringen, gäller det testosteron i allmänhet eller är det speciellt illa för andriol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in