2011-03-05, 08:26
Medlem
Tjena!

Installerade Windows 7 på min Hp laptop och nu fungerar inte grafikkortet som det skall, bla annat så funkar inte HDMI anslutningen.. Anledningen är att jag saknar drivrutiner till grafikkortet, vilket inte borde vara nåt större problem att installera om det inte vore för att jag bara kan hitta drivrutiner till Vista...

Måste jag installera om och sänka mig ett snäpp?
Citera
2011-03-05, 08:37
Medlem
MrOsbournes avatar
Kör med Vista-rutinerna, brukar funka...
Citera
2011-03-05, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOsbourne
Kör med Vista-rutinerna, brukar funka...

Tyvärr så går det inte, får felmeddelande med nåt i stil med "Denna version av windows stödjer inte filen"

I värsta fall,

Nån som har en länk till en bra version av Vista?
Citera
2011-03-05, 09:15
Medlem
BenAsslicks avatar
Vad har du för grafik-krets då? Har du installerat senaste drivrutinen från tillverkarens hemsida? Har du testat att installera senaste drivrutinen från en annan källa (dvs tankat från nån annan hemsida? Har du testat NÄST senaste drivrutinen, från officiella & 3eparts -källan?

Finns många steg att gå igenom innan man sjunker sig så lågt att man installerar Vista igen..
Citera
2011-03-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Vad har du för grafik-krets då? Har du installerat senaste drivrutinen från tillverkarens hemsida? Har du testat att installera senaste drivrutinen från en annan källa (dvs tankat från nån annan hemsida? Har du testat NÄST senaste drivrutinen, från officiella & 3eparts -källan?

Finns många steg att gå igenom innan man sjunker sig så lågt att man installerar Vista igen..

Haha, jag håller med dig, vill verkligen inte behöva göra det..

Jag har testa gå in på Nvidias hemsida och där tanka ner dem.

Det är sen lite störigt också för på skärmen står det att min dator "heter" Dv2000 men under den så står det dv2500.. Är dock 99,9% säker på att mitt grafikkort är Nvidia Geforce 8400M...
Kan dock inte hitta drivisar för Windows 7....

Jävligt irriterande detta
Citera
2011-03-05, 10:47
Bannlyst
det finns tre olika versoiner av 8400m (te.x 8400m gt 8400 gs 8400 g)
jag hittade drivrutiner till alla de korten
och har du 32 eller 64 bitars system?
Citera
2011-03-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetrri
det finns tre olika versoiner av 8400m (te.x 8400m gt 8400 gs 8400 g)
jag hittade drivrutiner till alla de korten
och har du 32 eller 64 bitars system?

Jag tror jag ligger inne på GS varianten...Hur tar man reda på hurvida man har 32 eller 64 bitars??
Citera
2011-03-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vote4pedro
Jag tror jag ligger inne på GS varianten...Hur tar man reda på hurvida man har 32 eller 64 bitars??

start>högerklicka på datorn>egenskaper

mvh
t
Citera
2011-03-05, 19:56
Medlem
Applesins avatar
http://www.techpowerup.com/gpuz/
Citera
2011-03-05, 21:01
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote4pedro
Tjena!

Installerade Windows 7 på min Hp laptop och nu fungerar inte grafikkortet som det skall, bla annat så funkar inte HDMI anslutningen.. Anledningen är att jag saknar drivrutiner till grafikkortet, vilket inte borde vara nåt större problem att installera om det inte vore för att jag bara kan hitta drivrutiner till Vista...

Måste jag installera om och sänka mig ett snäpp?
Enklast och lättast, gå in hp hemsida, sök dig till support. Mata in ditt laptop nr (dvs typ hp 3200, hp 5120 osv osv). Klicka dig fram till just ditt laptop och tanka hem diverse drivrutiner. När det komemr till laptops så är alltid bra o installera från tillverkarens hemsida istället från AMD/NVIDIA då dessa inbyggda och kräver lite annorlunda drivser
Citera
2011-03-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Enklast och lättast, gå in hp hemsida, sök dig till support. Mata in ditt laptop nr (dvs typ hp 3200, hp 5120 osv osv). Klicka dig fram till just ditt laptop och tanka hem diverse drivrutiner. När det komemr till laptops så är alltid bra o installera från tillverkarens hemsida istället från AMD/NVIDIA då dessa inbyggda och kräver lite annorlunda drivser

Har gjort detta men problemet är att drivrutinerna inte stödjer nyare än Windows Vista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in