2011-03-05, 01:53
Medlem
Abughosts avatar
Hej, vet inte hur jag ska börja men har ganska länge känt uppnått att jag nått slutet av vägen och vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag tänker på det jävligt mycket, kan ligga i sängen i 2-3 timmar och tänka på det.
Snälla rara någon som har något tips?
Jag vill inte dö men det känns så lustigt, vad gör jag?
Känner mig oförsvarbar, vem som helst kan få ner mig på knä just nu.
Kan finns likande trådar men fan jag har inte någon jävla tid just nu, jag har sån jävla ångest och skriver som en jävla fitta förlåt allihopa :///
Citera
2011-03-05, 01:59
Medlem
roki0322s avatar
sök hjälp helt enkelt
Citera
2011-03-05, 02:04
Medlem
Abughosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roki0322
sök hjälp helt enkelt
var gör man det? vårdcentralen eller
Citera
2011-03-05, 02:06
Medlem
-Johan-s avatar
Hejsan.

Tråkigt att höra att du mår dåligt, men du borde göra något åt det så kommer det att ordna dig ska du veta. Även om det låter helt åt helvete och känns så just nu kommer det att bli bättre. Du borde så snart som möjligt ringa din vårdcentral för att boka tid med läkare för att sedan få träffa psykolog, eller fixa tid själv privat hos någon psykolog eller terapeut.

Alternativt, om du känner att det är för jobbigt för stunden finns det ett par nummer du kan ringa. Känner du för att bara prata av dig har du nummer till jourhavande människa på 08-702 16 80.
Är det akut och du måste ha akut hjälp kan du ringa till närmaste psykmottagning som har jour vid dig, beror på vart du bor osv.. Men du kan alltid ringa sjukvårdsupplysningen på 1177 så kan dom slussa dig vidare, samt kunna ge dig råd för dina besvär.

Ta hand om dig och gör inget drastiskt, för du kommer bli bättre
Citera
2011-03-05, 02:42
Medlem
ziplocks avatar
Om du mår som du gör bör du söka hjälp. Har du ingen bra kompis du kan ringa?? Vet inte hur gammal du är,men vissa åldrar kan vara mer krisbenägna. Sen är det alltid bra att handla. När du tar första steget mot att söka hjälp så kommer du att känna en lättnad o att du är i lite bättre kontroll över situationen. Jag önskar att du såsmåningom kan känna din styrka som jag vet finns långt därinne,men tro mig, den finns. Nu är det upp till dig att plocka fram den. Det kan ta tid men det är värt varenda steg när du är ute i ljuset igen. Lycka till dig!!
Citera
2011-03-05, 03:02
Moderator
NewDeers avatar
---> Psykiska problem /mod
Citera
2011-03-05, 17:19
Medlem
Magee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
var gör man det? vårdcentralen eller

Ring din vårdcentral, tala om vad du behöver hjälp med så kommer du få tid hos en läkare. Hos läkaren sen berättar du allt! Sen kommer du få hjälp på ett eller annat vis. Fortsätt kämpa bara, ge inte upp och när de känns jobbigt, gråt en skvätt och sedan skaka av dig allt och gör något roligt. Man får vara på dåligt humör och man får gråta, men se till att de inte blir "farligt", därför ska du tänka på något roligt efter en stund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in