2011-03-05, 01:47
Medlem
MeetYourMakers avatar
Mitt syfte med den här tråden, handlar om hur ni ser på mitt handlande vid ett tidigare tillfälle.

Det var för några år sen, och en tjänst liknande Voddler hade precis släppts. Det var en riktigt stor hype runt den tjänsten och folk var villiga att betala för att få ta del av den. Jag hittade en bugg av ren slump, som innebar att jag kunde göra hur många konton jag ville.

Dessa konton tjänade jag sedan totalt runt tusenlappen på att sälja vidare. Ingen som helst kom till skada, och jag antar att företaget som stod för tjänsten inte förlorade något på det eftersom man inte kunde köpa tjänsten, utan endast få en invite.

Till frågan, vad tycker ni om mitt handlande. Var det rätt eller fel? Skulle ni gjort samma sak?

Citera
2011-03-05, 04:11
Medlem
Helt rätt även om jag nuförtiden inte ser rätt och fel utan istället ser orsak och verkan.

Kan du dock berätta lite mer om invite situationen så vi kan fastslå att företaget verklien inte blev negativt drabbat.
Citera
2011-03-05, 06:22
Medlem
EU-besluts avatar
Jag antar att du gick med på något typ av kontrakt liknande de man klickar i när man signar på hotmail eller installerar ett spel. Ifall du gjorde det bröt du nog med största säkerhet mot någon typ av upphovsrättsregel eller regel för hur mjukvaran får användas. Avtal är en stötesten i alla rättssamhällen och en garanti för den säkerhet som förekommer i alla handelssituationer och även rättighetssammanhang med mera. Ergo ja det var fel men inte särskilt allvarligt. På sin höjd snatteri.

EDIT: Företaget kan ha gjort förlust genom olovligt utnyttjad trafik, förlust av förtjänst med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in