2012-01-20, 12:49
Medlem
Soterns avatar
En kriminalbg mindre. Har kostat svenska skattebetalare tskilligt. Hoppas svinet led innan han dog.
Citera
2012-01-20, 13:17
Moderator
blomvattnares avatar
Rubrik uppdaterad: "avliden 2012-01-20"

/Mod
Citera
2012-01-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag vgrar tro p att han tog sig ut frn Hall genom ett 17 cm brett hl.
Det var den gngen han smetade in sig i smr och gled ut.

17 cm r fan inte mjligt. Huvudet mste vara strre. Sen axlar och hfter. Nej, det dr mste vara en skrna.
Clark sa att han var ganska dum, rymde en gng och d korvade sig trjan i hlet nr han skulle smita ut.
Rumnska Houdini skulle fan ha upptrtt p cirkus istllet.
Citera
2012-01-20, 13:48
Medlem
apanola IIs avatar
Vrlden skulle ha varit lite bttre om Ursut valt cirkuskarriren istllet fr brottets bana. Synd att han inte valde att sprida gldje omkring sig utan elnde. Nu r han borta och det knns sknt
Citera
2012-01-20, 15:38
Medlem
Citat:

17 cm r fan inte mjligt. Huvudet mste vara strre. Sen axlar och hfter. Nej, det dr mste vara en skrna.

17x49 stort hl...
Citera
2012-01-20, 16:50
Medlem
Midnights avatar
Intressant reportage som postats om rumn-morden. Har aldrig hrt frut att ytterliga en person misstnks vara mrdad i samband med det och att det dessutom ska finnas bevis fr det ven om ingen kropp r hittad.
Citera
2012-01-20, 17:03
Bannlyst
Citat:

Axlar och hfter r nog inga problem... Men som sagt, hur fan han klmde igenom huvudet r en gta.

Dom brukar vl sga att en nyfdd bebis har ca 10 cm i diameter? (snabb googling)

En vuxen mste ju fan ha myyyycket mer? Eller kanske inte p "lngden", allts frn ra till ra r kanske 17 cm inte s verdrivet?
Citera
2012-01-20, 17:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore
Axlar och hfter r nog inga problem... Men som sagt, hur fan han klmde igenom huvudet r en gta.

Dom brukar vl sga att en nyfdd bebis har ca 10 cm i diameter? (snabb googling)

En vuxen mste ju fan ha myyyycket mer? Eller kanske inte p "lngden", allts frn ra till ra r kanske 17 cm inte s verdrivet?
Skulle vara intressant att se en skiss av hur det skulle ha gtt till.
Citera
2012-01-20, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Skulle vara intressant att se en skiss av hur det skulle ha gtt till.

Han mste ju ha vridit huvudet 90 grader (eller s mycket som det gr) t ett hll sen krypa igenom med armar frst...

Jag mste fan se om jag kan bygga en lite ruta som r 17x49 fr att se om jag ocks kan bli utbrytar kung...

Edit: Letar efter en bild p hlet men kass detektiv som jag r lr jag inte hitta nt
Citera
2012-01-20, 17:22
Medlem
netopyrs avatar
han hade minst sagt spektakulr kriminell historia, saxat frn wikipedia:

Ursuţ kom till Sverige 1984, efter att ha anskt om politisk asyl. r 1986 dmdes han till ett r och sex mnaders fngelse fr olaga innehav av vapen och frberedelse fr rn. I december dmdes han till tv r och tre mnaders fngelse fr bedrgeri och frfalskning.[3] Ursuts frsta flykt skedde frn Norrkpingsanstalten den 28 maj 1988[3] efter att ha hotat vakterna med hjlp av en pistolattrapp av tr men greps efter bara ngra dagar p rymmen.[4] Han sattes sedan p Hallanstalten varifrn han lyckades rymma den 5 september 1989[4] genom ett 17 x 49 centimeter stort hl.[5] Han smorde in sig med smr som han tagit frn matsalen och lyckades med hjlp av ett lakan fira sig ner frn hlet[3]. Efter ett par mnader p fri fot och nya brott skt han mot polisspanarna Stefan Wahlberg och Bjrn Kastebring (den frstnmnde trffades av tre skott)[6] p Mariatorget i Stockholm. Han greps efter 10 dygn p flykt och dmdes till tta rs fngelse. 1990 flydde han igen och hamnade nu i Kumlabunkern.[4] I maj 1991 rymde han igen, nu tillsammans med Marten Imandi[7]. I fem dygn pgick jakten innan han greps[4].

1994 hade han avtjnat sina straff i Sverige och skulle utvisas. Han frfalskade d en serie handlingar fr att f stanna i Sverige. Bluffen upptcktes dock och han flgs till Italien dr han var efterlyst i sin frnvaro fr mordet p en maffiaboss i brjan av 1980-talet. Dr hlls han frst fngslad i Padua. Efter nya flyktfrsk, bland annat via en kloakledning flyttades han till fngelset Opera utanfr Milano. Den 25 december 1998 rymde han igen med hjlp av en en krok som fsts vid gallret till cellen vars fnster lg direkt i fngelsemuren.[4] Han fngades p nytt efter bara ngra dagar[3].

Sommaren 2007 frigavs han i frtid och bodde efter det i Livorno[3]. Han greps terigen den 27 januari 2010 i regionen Satu Mare i Rumnien, drygt 50 mil frn Bukarest, fr rn av en vrdetransport i Rumnien.[5] Ursut, som greps tillsammans med en 33-rig italiensk medborgare, kom ver sex miljoner kronor vid vrdetransportrnet som intrffade 15 september 2009[3].

20 januari 2012 hittades han dd i fngelset dr han suttit sedan 2010.
Citera
2012-01-20, 17:36
Medlem
Bye, bye, sopa!
Citera
2012-01-20, 17:51
Medlem
Haahaha vilken djvla hollywoodmovie hans liv va (p det dliga sttet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in