2004-09-05, 20:58
Medlem
Jaymzs avatar
Med tanke på Thompa-tråden vill jag veta vad som gäller för mina personuppgifter som användare här på forumet (Thompa-tråden vart låst innan admin hade hunnit svara på frågor angående PUL). Om jag i framtiden skulle bli bannad, kan jag då förvänta mig att få uppgifter om mig spridda på Flashback?

* Om inte, varför skall före detta användaren Thompa lämnas ut? För vilka gäller speciella regler?
* Om ja, vad har ni för lagligt stöd (PUL) att göra det?

Jag tycker det är en otroligt viktig fråga att få svar på, som säkert kommer att styra vissa användares agerande på forumet.

Det skulle även vara intressant att veta vad som ligger bakom beslutet att publicera personuppgifter på Thompa och hur resonemanget gick, för att förtydliga ”spelreglerna”.
Citera
2004-09-05, 21:13
Bannlyst
Nån annan moderator får svara mer utförligt på dina frågor- men om det här med personuppgifter så kan jag säga att de enda "personuppgifter" vi har tillgång till är ditt ip-nummer.
Citera
2004-09-05, 21:15
Bannlyst
Hjärndött av LadyTiera att låsa tråden, det var INTE färdigdiskuterat, Har du fan inget bättre för dig ens på din Födelsedag?
Citera
2004-09-05, 21:16
Bannlyst
Men hur jävla svårt skall det vara att fatta? Gör ni er bara löjliga, eller? *trött*

1. Thompa har blivit bannad förut, minst en gång.

2. Han har förutom det fått minst tre varningar (men jag tror det är mellan 5 och 10 sammanlagt).

3. Han har skapat och använt flera olika konton samtidigt.

4. Han har trakasserat flera personer.

5. Han har försökt återvända (han förstår tydligen inte att han inte är önskvärd) genom att surfa via proxy när har var bannad.
Citera
2004-09-05, 21:19
Medlem
För att spinna vidare med funderingar kring Thompatråden...

Kommer Carrobarro bli varnad för sitt försök att publicera personuppgifter om Thompa?
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=1311345&postcount=55

... med tanke på regel 1.7
Citat:
Vi önskar alla användare att kunna vara anonyma här. Därför är det inte tillåtet att publicera enskilda användares IP-nummer, namn eller annan uppgift som gör att man kan koppla användarnamnet till en fysisk person. Undantaget är ifall någon användare registrerat flera användarnamn, alternativt någon användare blivit avstängd.
Att avslöja att en enskild användare har registrerat flera användarnamn ska endast uppmärksammas vid missbruk. Publicering av IP-nummer ska enbart ske ifall användaren förnekar detta. Det kan finnas godtagbara orsaker att en användare har flera konton, så detta är acceptabelt så länge man inte missbrukar det. Endast vid missbruk ska detta avslöjas.
Citera
2004-09-05, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
För att spinna vidare med funderingar kring Thompatråden...

Kommer Carrobarro bli varnad för sitt försök att publicera personuppgifter om Thompa?
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=1311345&postcount=55

... med tanke på regel 1.7
Vilken regel bröt hon mot?

Hon publicerade ju inte precis nån information om han som inte folk redan visste.
Citera
2004-09-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Vilken regel bröt hon mot?

Hon publicerade ju inte precis nån information om han.
Bostadsort, födelseår och nå´n tredje sak som jag glömt.
.LA. har Alzheimer light
Citera
2004-09-05, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Bostadsort, födelseår och nå´n tredje sak som jag glömt.
.LA. har Alzheimer light
Födelseår stog ju i hans profil, och var han bodde vet ju alla, då han skrivit det själv..
Citera
2004-09-05, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaymz
Det skulle även vara intressant att veta vad som ligger bakom beslutet att publicera personuppgifter på Thompa och hur resonemanget gick, för att förtydliga ”spelreglerna”.

Vilka personuppgifter har publicerats? Har du knarkat?
Citera
2004-09-05, 21:34
Medlem
Jaymzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Men hur jävla svårt skall det vara att fatta? Gör ni er bara löjliga, eller? *trött*

1. Thompa har blivit bannad förut, minst en gång.

2. Han har förutom det fått minst tre varningar (men jag tror det är mellan 5 och 10 sammanlagt).

3. Han har skapat och använt flera olika konton samtidigt.

4. Han har trakasserat flera personer.

5. Han har försökt återvända (han förstår tydligen inte att han inte är önskvärd) genom att surfa via proxy när har var bannad.
Hur jävla svårt ska det vara att fatta? Är du läskunnig? Läs min frågeställning igen...
Vad Thompa har gjort är oväsentligt, jag frågade upp publiceringen av personuppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Vilka personuppgifter har publicerats? Har du knarkat?
Har du knarkat? Läs en gång till. Uppenbarligen har admin/moderatorerna tagit ett beslut att publicera personuppgifter på Thompa om han postar här igen.
Citera
2004-09-05, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaymz
Har du knarkat? Läs en gång till. Uppenbarligen har admin/moderatorerna tagit ett beslut att publicera personuppgifter på Thompa om han postar här igen.

Ibland är det bra att kunna läsa:

Citat:
Ursprungligen postat av Admin
Jag vill bara meddela att användaren Thompa har förbrukat sina rättigheter på det här forumet. Jag har givit moderatorerna full frihet att lägga ut vilka uppgifter som helst om honom ifall han dyker upp här igen.

Ifall Thompa ser detta, så vet han vad som gäller.
Kom inte och gnäll efteråt.

admin

Var står det att man "tagit beslut att publicera personuppgifter"?. Kan du inte fetmarkera det stycket åt mig?
Citera
2004-09-05, 21:42
Bannlyst
bort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem