2004-09-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Födelseår stog ju i hans profil, och var han bodde vet ju alla, då han skrivit det själv..
OK. Har inte kollat hans profil.
Citera
2004-09-05, 22:04
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Vi publiserar inte personuppgifter gällande användare. Thompa är ingen användare, han är sabotör, terrorist, you name it. Han har gått klart över gränsen av vad vi mäktar med.

Om Thompa nu tror att vi bara har IP-nummer så får han nog tänka om ett par gånger innan han postar ett inlägg till.

Do you feel lucky.... PUNK!
Citera
2004-09-05, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Vi publiserar inte personuppgifter gällande användare. Thompa är ingen användare, han är sabotör, terrorist, you name it. Han har gått klart över gränsen av vad vi mäktar med.

Om Thompa nu tror att vi bara har IP-nummer så får han nog tänka om ett par gånger innan han postar ett inlägg till.

Ahh.. me like.
Citera
2004-09-05, 22:13
Medlem
Schaffers avatar
Citat:

Tänkte bara tala om att jag inte är ett dugg intresserad av Thompas personuppgifter så för min skull behöver ni inte posta dem. Jag hoppas verkligen inte att ni tänker bryta mot svensk lag. Puss på dig!
Citera
2004-09-05, 22:16
Medlem
...man kan ju tänka sej en publicering på ett annat forumhus och sedan en länk.
...men det vore ju lite taskigt
Citera
2004-09-05, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
...man kan ju tänka sej en publicering på ett annat forumhus och sedan en länk.
...men det vore ju lite taskigt

Nä. Hur korkad han än är (enligt mig) så ska inga personuppgifter överhuvudtaget publiceras såvida han inte bryter mot reglerna en gång till. Han vet ju förutsättningarna nu och är han tillräckligt dum för att strunta i det så tycker jag det ok att lägga ut dom, men bara då.
Citera
2004-09-05, 22:33
Medlem
sursomfans avatar
Citat:

Åh vad trött jag blir. Räcker det inte att sakligt konstatera vad man anser utan att dra in felaktiga citat från Dirty Harry eller kalla folk för sabotör och terrorist?

Jag tvivlar inte på att alla uppgifter ni har om Thompa sprids via PM till användare men publiceras de här bryter ni antagligen mot PUL. Är ni beredda att ta den risken?
Citera
2004-09-05, 22:43
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Åh vad trött jag blir. Räcker det inte att sakligt konstatera vad man anser utan att dra in felaktiga citat från Dirty Harry eller kalla folk för sabotör och terrorist?

Jag tvivlar inte på att alla uppgifter ni har om Thompa sprids via PM till användare men publiceras de här bryter ni antagligen mot PUL. Är ni beredda att ta den risken?

Jag undrar om det inte är ett brott mot PUL att publicera thompas "personuppgifter". Svaret på den frågan har inte ännu kommit.
Om det nu skulle publiceras är jag mycket övertygad om att det anmäls snabbare än LT hinner säga tråd låst
Och kan de i så fall stänga ner FB igen?
Det skulle väl vara ödets ironi om de som är satta att hålla FB öppen, är de som orsakar en stängning.
Citera
2004-09-05, 22:49
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Jag undrar om det inte är ett brott mot PUL att publicera thompas "personuppgifter". Svaret på den frågan har inte ännu kommit.
Om det nu skulle publiceras är jag mycket övertygad om att det anmäls snabbare än LT hinner säga tråd låst
Och kan de i så fall stänga ner FB igen?
Det skulle väl vara ödets ironi om de som är satta att hålla FB öppen, är de som orsakar en stängning.

Jag tänker samma sak. De förblindas av sitt hat mot Thompa vilket visas av bland annat Caines obalanserade inlägg. Jag vet inte hur Thompa skulle reagera men jag personligen skulle anmäla forumet om jag "avslöjades". Det skulle nog inte helt vara enkelt för forumledningen att förklara vad syftet med publiceringen är annat än att skada Thompa. Det lär inte vara en förmildrande omständighet i frågan om det är brott mot PUL eller ej.
Citera
2004-09-05, 22:56
Medlem
Technicals avatar
Citat:

Citera
2004-09-05, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Jag tänker samma sak. De förblindas av sitt hat mot Thompa vilket visas av bland annat Caines obalanserade inlägg. Jag vet inte hur Thompa skulle reagera men jag personligen skulle anmäla forumet om jag "avslöjades". Det skulle nog inte helt vara enkelt för forumledningen att förklara vad syftet med publiceringen är annat än att skada Thompa. Det lär inte vara en förmildrande omständighet i frågan om det är brott mot PUL eller ej.

Ingen ska behöva se sina personuppgifter utlagda på internet det håller jag faktiskt med dig om.

Å andra sidan: Hur hantera forumtroll som Thompa? Hur många patetiska sista inlägg har han skrivit här? Hur mycket skit och hur många lögner, personangrepp och grova förtalsinlägg har han skrivit mot personer här?

Är det ok? Tycker du verkligen det? Han är ju ett gravt forumtroll som bara kommer hit för att förstöra och det måste ju beivras på något sätt.

Hur föreslår du att man ska hantera troll av Thompas magnitud?
Citera
2004-09-05, 23:19
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Ingen ska behöva se sina personuppgifter utlagda på internet det håller jag faktiskt med dig om.

Å andra sidan: Hur hantera forumtroll som Thompa? Hur många patetiska sista inlägg har han skrivit här? Hur mycket skit och hur många lögner, personangrepp och grova förtalsinlägg har han skrivit mot personer här?

Är det ok? Tycker du verkligen det? Han är ju ett gravt forumtroll som bara kommer hit för att förstöra och det måste ju beivras på något sätt.

Hur föreslår du att man ska hantera troll av Thompas magnitud?

Jag har inget till övers för forumtroll och jag vill gärna slippa dem. I sammanhanget är det helt ointressant vem det är som ligger bakom dem. Jag kan dock inte se att publicerande av personuppgifter skulle vara speciellt smart eftersom det med stor sannolikhet är olagligt och dessutom med väldigt stor sannolikhet leder till att andra personer outas.

Fungerar det inte att abuseanmäla en person? Finns det inte formuleringar i avtalen med våra internetleverantörer som gör att man kan stängas av? Rätta mig om jag har fel men var det inte ett hot om abuseanmälan som fick Pimp och/eller Semla att ge upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in