2011-03-04, 16:30
Medlem
mazdaqs avatar
När jag vaknade idag så märkte jag en böld eller nått i armhålan. Den är ganska svullen och öm. Tror inte jag hade den där igår, om jag hade det så var den iaf inte öm. Själva "bölden" är inte större än en ärta men området runtom är svullet så det ser större ut.

Någon som vet vad det kan vara?

Kan tillägga att jag tror ömheten har gått ner lite sedan jag vaknade.

Edit: Ja, jag är en hypokondriker.
Citera
2011-03-04, 16:33
Medlem
Pintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
När jag vaknade idag så märkte jag en böld eller nått i armhålan. Den är ganska svullen och öm. Tror inte jag hade den där igår, om jag hade det så var den iaf inte öm. Själva "bölden" är inte större än en ärta men området runtom är svullet så det ser större ut.

Någon som vet vad det kan vara?

Kan tillägga att jag tror ömheten har gått ner lite sedan jag vaknade.

Edit: Ja, jag är en hypokondriker.

Svullen körtel?
Jag får det ibland när jag e förkyld. Är du förkyld?
Citera
2011-03-04, 16:41
Medlem
-Johan-s avatar
Svullen lymfkörtel. Mycket vanligt, kan få det då och då jag med men försvinner efter ett tag. Också väldigt vanligt vid förkylningar. Inget farligt såvida den inte gör ont. Är du jätteosäker så kontakta läkare, men jag tror inte att du behöver oroa dig.
Citera
2011-03-12, 12:42
Medlem
mazdaqs avatar
Bump! Den är fortfarande kvar, när borde man typ kolla upp detta?
Citera
2011-03-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Bump! Den är fortfarande kvar, när borde man typ kolla upp detta?

Kan vara cancer i lymfkörteln så du borde kolla upp det. Såg en snubbe som fått precis det på nå program på discovery här om dagen (förövrigt en fantastisk kanal). Tyvärr hade det gått så långt så den hade spridit sig ut i muskelvävnaden så man var tvungen att plocka bort diverse muskler i området. Men men snubben överlevde om än med men för livet. Risken för återfall var däremot jävligt stor 50/50 ungefär.
Citera
2011-03-12, 14:30
Medlem
Jag har haft en svullen lymfkörtel i över ett år så mer än 8 dagar kan det ta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in