2011-03-04, 16:28
Bannlyst
Hej, det är så att jag har ett stort virus i datorn och tänkte vilja formatera om datorn. jag kan formatera om datorn men problemet är hur ska jag få fram internet efter? jag har inte drivrutinsskivan. hur ska jag få den? har tappar bort den.
Citera
2011-03-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love236
Hej, det är så att jag har ett stort virus i datorn och tänkte vilja formatera om datorn. jag kan formatera om datorn men problemet är hur ska jag få fram internet efter? jag har inte drivrutinsskivan. hur ska jag få den? har tappar bort den.
Kolla upp namnen på alla dina komponenter i datorn. Efter du har formaterat om datorn så går du in på tillverkarnas hemsida och laddar ner drivrutinerna därifrån.
Citera
2011-03-04, 16:39
Medlem
Harpo.Marxs avatar
testa att skanna datorn ,med MBAM,så kanske du slipper formatera

http://www.malwarebytes.org/
Citera
2011-03-04, 16:41
Bannlyst
Om jag formaterar datorn så har jag väl inte internet eller har jag ? jag har skannat med massvis med saker, fungerar inte.
Citera
2011-03-04, 16:43
Medlem
Harpo.Marxs avatar
Citat:
Om jag formaterar datorn så har jag väl inte internet eller har jag ? jag har skannat med massvis med saker, fungerar inte.
klart att du har internet sen.
Citera
2011-03-04, 17:49
Medlem
kör du win7 så får du dom flesta drivrutinerna automatiskt. Dock bör du ladda ner drivrutinerna i efterhand med
Citera
2011-03-04, 17:52
Medlem
Citat:
Du kommer kunna komma ut på nätverket efter att du formaterar om datorn. Datorn kommer ju fungera helt ok även om du inte installerar drivrutiner men några problem som kan uppstå om du inte gör det kan vara:
Ej installerade drivrutiner till grafikkort kan ge problem med bildskärmen. Går kanske inte att ändra upplösning och sådant som har med grafiken att göra. Spela spel kommer det ju inte på tal om.
Om du inte installerar drivrutiner till moderkortet kanske inte alla usb-portar fungerar. Ljudkortet medför att ljudet fungerar inte som det ska (4 högtalare och fler funkar förmodligen inte, mikrofon och headset på framsidan fungerar inte mm.)

Etc, etc...
Men nätverket måste fungera. Har aldrig varit med om att det skulle strula efter en vanlig formatering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in