2011-03-04, 16:28
Bannlyst
Hej, det r s att jag har ett stort virus i datorn och tnkte vilja formatera om datorn. jag kan formatera om datorn men problemet r hur ska jag f fram internet efter? jag har inte drivrutinsskivan. hur ska jag f den? har tappar bort den.
Citera
2011-03-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love236
Hej, det r s att jag har ett stort virus i datorn och tnkte vilja formatera om datorn. jag kan formatera om datorn men problemet r hur ska jag f fram internet efter? jag har inte drivrutinsskivan. hur ska jag f den? har tappar bort den.
Kolla upp namnen p alla dina komponenter i datorn. Efter du har formaterat om datorn s gr du in p tillverkarnas hemsida och laddar ner drivrutinerna drifrn.
Citera
2011-03-04, 16:39
Medlem
Harpo.Marxs avatar
testa att skanna datorn ,med MBAM,s kanske du slipper formatera

http://www.malwarebytes.org/
Citera
2011-03-04, 16:41
Bannlyst
Om jag formaterar datorn s har jag vl inte internet eller har jag ? jag har skannat med massvis med saker, fungerar inte.
Citera
2011-03-04, 16:43
Medlem
Harpo.Marxs avatar
Citat:
Om jag formaterar datorn s har jag vl inte internet eller har jag ? jag har skannat med massvis med saker, fungerar inte.
klart att du har internet sen.
Citera
2011-03-04, 17:49
Medlem
kr du win7 s fr du dom flesta drivrutinerna automatiskt. Dock br du ladda ner drivrutinerna i efterhand med
Citera
2011-03-04, 17:52
Medlem
Citat:
Du kommer kunna komma ut p ntverket efter att du formaterar om datorn. Datorn kommer ju fungera helt ok ven om du inte installerar drivrutiner men ngra problem som kan uppst om du inte gr det kan vara:
Ej installerade drivrutiner till grafikkort kan ge problem med bildskrmen. Gr kanske inte att ndra upplsning och sdant som har med grafiken att gra. Spela spel kommer det ju inte p tal om.
Om du inte installerar drivrutiner till moderkortet kanske inte alla usb-portar fungerar. Ljudkortet medfr att ljudet fungerar inte som det ska (4 hgtalare och fler funkar frmodligen inte, mikrofon och headset p framsidan fungerar inte mm.)

Etc, etc...
Men ntverket mste fungera. Har aldrig varit med om att det skulle strula efter en vanlig formatering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in