Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-05, 20:00
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Efter diskussion i Outlaw har vi kommit fram till att sådana här trådar skall låsas pga tramsighet. Tråden är från och med nu låst.

Då det inte är den enskilda Moderatorn som har tagit beslutet om att låsa tråden utan att den är låst på ett beslut i Outlaw så tar jag upp frågan här öppet forum.

Jag förstår inte den här nya policyn, här pratar vi om en tråd som har 5 725 inlägg och 16 753 som har läst och följer tråden ifråga och så blir den avförd som trams??

Vad jag skulle vilja är att få en förklaring om vad som är trams i tråden och speciellt vad som är betraktat som mer trams än vad som t.ex syns i div bann och varningstrådar fär fan och hans farbror ska in och disskutera varenda beslut och ge sina personliga åsikter om personen ifråga.
Citera
2004-09-05, 21:52
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Då det inte är den enskilda Moderatorn som har tagit beslutet om att låsa tråden utan att den är låst på ett beslut i Outlaw så tar jag upp frågan här öppet forum.

Jag förstår inte den här nya policyn, här pratar vi om en tråd som har 5 725 inlägg och 16 753 som har läst och följer tråden ifråga och så blir den avförd som trams??

Vad jag skulle vilja är att få en förklaring om vad som är trams i tråden och speciellt vad som är betraktat som mer trams än vad som t.ex syns i div bann och varningstrådar fär fan och hans farbror ska in och disskutera varenda beslut och ge sina personliga åsikter om personen ifråga.
Tråden ser ut som en log från någon kanal på IRC, då kallas det inte längre för diskussion på ett diskussionsforum utan för off-topic eller trams.

Eftersom vi inte vill ha denna typ av aktivitet på forumet så låser vi sådanna trådar. Tyvärr fanns det en handfull trådar som fått leva på övertid av nostalgiska skäl men nu var tiden mogen att ta bort dessa.

Antalet inlägg i tråden är ganska ointressant då det redan för länge sedan bevisats att Off-topic är det klart mest ledande ämnet.
Citera
2004-09-05, 22:28
Medlem
Namblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Tråden ser ut som en log från någon kanal på IRC, då kallas det inte längre för diskussion på ett diskussionsforum utan för off-topic eller trams.

Eftersom vi inte vill ha denna typ av aktivitet på forumet så låser vi sådanna trådar. Tyvärr fanns det en handfull trådar som fått leva på övertid av nostalgiska skäl men nu var tiden mogen att ta bort dessa.

Antalet inlägg i tråden är ganska ointressant då det redan för länge sedan bevisats att Off-topic är det klart mest ledande ämnet.

Hur kan det vara off-topic då ämnet i tråden var musik?
Citera
2004-09-05, 22:31
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nambla
Hur kan det vara off-topic då ämnet i tråden var musik?

Ojojoj.... Ställer ni admin mot väggen nu eller?! Stackarn, tänk på hans Kolesterol... Näe, inte för att jag underskattar klarheten i admins beslut...

Lycka till.

P.s Jag tyckte det var lite mysigt att ha en tråd att skriva sin nuvarande låt i. D.s
Citera
2004-09-05, 23:50
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

hmm en stilla förundran, var i reglerna står det att en sån tråd inte får skapas eller finnas? Dom reglerna jag har läst tar inte upp något om det.

0.3. Ifall diskussionen övergår till ett helt annat ämne än vad rubriken säger, så starta hellre ett nytt inlägg med ny rubrik. På så sätt effektiviserar vi debatten, och attraherar rätt personer till diskussionen. Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning, motivering eller liknande.

Off Topic är såvitt jag kan förstå när man frångår trådens ämne.. inte vad tråden handlar om eller hur debatten förs eller hur tråden fylls på annat sätt, rätta mig gärna om jag har fel.

Alltså kan jag inte fortfarande förstå beslutet om att låsa tråden eftersom den enligt min mening höll sig On Topic.
Citera
2004-09-06, 02:17
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Eftersom vi inte vill ha denna typ av aktivitet på forumet [...]
Ni är inte så lite arroganta! Hur vore det att intressera sig för vad ANVÄNDARNA vill ha, snarare än vad admins och mods vill?
Citera
2004-09-06, 02:21
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Ni är inte så lite arroganta! Hur vore det att intressera sig för vad ANVÄNDARNA vill ha, snarare än vad admins och mods vill?

Fortsätter de i den här stilen dör snart Flashbacks forum. Eller ja, det begravs.
Citera
2004-09-06, 02:47
Medlem
Bleeps avatar
Tramsjämförelse...

I tråden 'Now Playing?' skriver var 3:e besökare något.
I tråden 'Avsugning medan du bajsar!' skriver var 33:e besökare något.

Enligt min uppfattning kan en efterbliven åsna räkna ut med arslet vilken av trådarna som är seriösast och innehåller minst trams. Men...
Citera
2004-09-06, 03:09
Bannlyst
Citat:
Tja, jag ser i alla fall hellre en mindre skara användare som faktiskt diskuterar än en stor massa som skriver one-liners i allehanda språktrådar, "now playing" och så vidare.
Citera
2004-09-06, 03:40
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Tja, jag ser i alla fall hellre en mindre skara användare som faktiskt diskuterar än en stor massa som skriver one-liners i allehanda språktrådar, "now playing" och så vidare.
Eftersom jag tycker mig ana att du skulle haft den åsikten oaktat om du vore användare eller moderator så respekterar jag den. (Fick en släng av Voltaire där. )

Dock vill jag understryka att jag tycker ni är ute och cyklar ganska grovt om ni vill skapa ett forum utifrån era bevekelsgrunder. Att lägga örat till rälsen och vara lite mer lyhörd för vad användarna vill ha tyder enligt min mening på sunt förnuft, för att inte nämna respekt för sagda användare. Gällande det senare har ni i denna angelägenhet trampat ordentligt i klaveret, och jag anser på fullaste allvar att ni är mer än lovligt pinsamma. Skäms!
Citera
2004-09-06, 03:50
Bannlyst
Citat:
Eftersom jag tycker mig ana att du skulle haft den åsikten oaktat om du vore användare eller moderator så respekterar jag den. (Fick en släng av Voltaire där. )

Dock vill jag understryka att jag tycker ni är ute och cyklar ganska grovt om ni vill skapa ett forum utifrån era bevekelsgrunder. Att lägga örat till rälsen och vara lite mer lyhörd för vad användarna vill ha tyder enligt min mening på sunt förnuft, för att inte nämna respekt för sagda användare. Gällande det senare har ni i denna angelägenhet trampat ordentligt i klaveret, och jag anser på fullaste allvar att ni är mer än lovligt pinsamma. Skäms!
Om en stor majoritet av användarna ville att man skulle kunna skapa sitt eget "krypin" på Flashback, betyder det att det skulle tillgodoses?`

Om en stor majoritet av användarna ville att man skulle stänka knarkforumen, för att de är moraliskt felaktiga, betyder det att det skulle tillgodoses?

Visst skall man lyssna på vad användarna vill, men att gå så långt som att böja sig och tillåta vilken skit som helst tycker jag är fel.

Flashback har, oberoende av vad användarna tycker, en grundidé om vad forumet skall vara. Trådarna som har skapat så stort rabalder har endast överlevt på grund av en löjlig nostalgi som vi nu gjort oss fria från
Citera
2004-09-06, 04:24
Medlem
Bleeps avatar
Caine!

Hmm... du och jag bedriver just nu det här meningsutbytet på två fronter. Sammantaget tycker jag mig ha fått fram min ståndpunkt och ser därför ingen anledning att 'tjööta', som ni göteborgare säger. Jag sätter därför punkt här.

Sorry att jag kallade dig/er 'pinsamma'. Shit happens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in