2011-03-04, 02:15
Medlem
Denoms avatar
Inga åsikter, tankar och idéer varar för evigt, alltid påverkas man och likt en ny tanke föds dör en annan ut. Så går det ens att veta vad man vill, om det man vill är utom räckhåll för att man ska hinna tänka innan man kommer dit?
Citera
2011-03-04, 02:47
Medlem
Självklart påverkas du hela tiden och dina känslor för något förändras med tiden, men förhoppningsvis hittar du något du vill såpass mycket eller tror tillräckligt starkt på att du faktiskt hinner att genomföra det innan dina tankar, nya idéer och känslor hinner ikapp dig.
Citera
2011-03-04, 03:43
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Inga åsikter, tankar och idéer varar för evigt, alltid påverkas man och likt en ny tanke föds dör en annan ut. Så går det ens att veta vad man vill, om det man vill är utom räckhåll för att man ska hinna tänka innan man kommer dit?

Givetvis blir man formad som person av erfarenheter. Men kärnan, det som gör en till vad man är från början kommer alltid att finnas där. Det är just på grund av den kärnan som du uppfattar världen som du gör, och har specifika intressen, saker som ger dig något. Dessa kommer aldrig att försvinna, dock kommer du att finna nya intressen, eller utveckla dina gamla.

Klart går det att veta vad man vill, har man bestämt sig för något man trivs med, så är det bara att köra.
Citera
2011-03-04, 04:14
Medlem
Chemical-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom

Går väl att veta för stunden.
Sedan är det andra saker och händelser som spelar in i avgörandet om man får det önskade eller inte.

Off topic:
WTF "Senast redigerad av Denom Idag kl 12.00"??!!
Citera
2011-03-04, 06:08
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Framtiden existerar inte och då tiden är ett minne och minnen kan man aldrig lita på helt därför existerar bara nuet, jag vet vad jag vill just nu.
Citera
2011-03-04, 06:11
Medlem
Euroguys avatar
Jaja! Tack som fan att jag vaknade till riktigt nu på morgonen haha
Citera
2011-03-05, 01:49
Medlem
xallies avatar
Det är klart att det är olika saker som kan påverka vad man vill här i livet. T.ex så vet jag själv att jag kan bli kraftigt påverkad av vissa filmer som ändrar mitt perspektiv på mål i livet och hur jag vill leva mitt liv osv. Men själva kärnan eller vad som är mitt "standard" är alltid det samma eller ändras inte i samma hastighet iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in