Citat:
Ursprungligen postat av Buckshoota
Fortfarande har jag läst den, Windows 7 Starter ska man ha 1GB. Windows 7 Home Editonen 32 Bit kan man ha 32-bit på den, den sida säger inte svaret. Den säger minikravet men inte till vilka versioner av Win 7.
Om du inte i första inlägget berättar att du läst microsofts lägsta rekommenderade hårdvarukrav, så kan du inte säga "Fortfarande har jag läst den" eftersom jag isåfall omöjligt kan veta det.
Minimikravet gäller naturligtvis för att få ingångsversionen (Starter) att fungera hyggligt. Vill du köra Home Premium som lägger på Aero-gränssnittet, mediacenter och möjlighet att köra 64bit så får du uppgradera lite.
Titta här då:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Windows_7#Versioner där har du skillnaden på olika editions.
För övrigt är ditt angivande av minnesstorleken till absolut NOLL hjälp. du måste ju uppnå övriga minimikrav, och utan att veta vad hårdvaran i övrigt består av kan ingen säga säkert att det kommer att funka.
Jag GARANTERAR tillexempel att en P3-500 inte kommer kunna köra Windows7 TROTS att den kanske har 4gb minne.