Citat:
Ursprungligen postat av Natural-High
Lavey-satanism?
Då tror du även att alla människor är lika mycket värda när dom föds.
Att djur och barn bör avgudas.
Att människan kan påverka sitt egna värde genom att utföra saker. Dvs, de blir mindre värda om de gör dåliga saker.
nja, fast satanismen står ju också för hämnd. Om någon gör dig något dumt så ska man ge igen dubbelt tillbaka. Detta har aldrig funkat för mig. Att stå för fred likt kristendomen har dock alltid funkat galant! Istället att få sin fiende att bli ännu mer arg och förvärra situationen så kan man ist få människan att inse hans misstag så att han skäms för sin dåliga handling
Jag förstår inte ens varför du vill sammanfatta din tro till någon "ism". Du har din livsuppfattning och det räcker väl så?
Personligen så tycker jag att religion har blivit korkat och bara till för svaga människor som antingen inte har en stark karaktär och livsuppfattning, eller folk som redan har det men som saknar samhörighet. Om man redan tänker bra och kanske håller med om tex kristendomen eller islam, varför ska man då ens behöva konvertera sig? Om man redan tänker så, så varför?
Man hamnar
inte i helvetet bara för att man inte tillhör en viss religion!
Dessutom så blev religionerna till för att skänka oss fred och vägledning från gud (ja jag tror att vissa texter har kommit från gud genom uppenbarelser till vissa profeter, tex jesus) Men eftersom att vissa människor är så jävla efterblivna så har det blivit till en sorts segregation i dagsläget. Folk krigar m.m pga religion!
Hade palestina och Israel varit av samma religion så hade de aldrig krigat utan sett varandra som bröder och hållit ihop!