2011-03-03, 23:32
Medlem
Hej, mitt problem problem är att när jag ska kolla vilken youtubefilm eller annan liknande film på vilken sida som helst. Så startar den inte förens den typ har laddat en bra bit in på självafilmen(kanske upp till halva filmen) vilket är irriterande i längden, för de kan ta upp till någon minut innan videon startar.

Jag tror felet ligger i mitt virusprogram som är "F-secure"
För på den andra datorn i huset andvänder vi "avast" och då startar själva videon direkt och laddar undertiden man kollar på klippen.
(vill helst ha kvar "F-secure" eftersom jag tycker det är ett bra program)

Så om någon har haft samma problem och hittat en lösning på problemet, eller någon annan som kan hjälpa mig med vad felet kan vara så skriv gärna.

MVH
Citera
2011-03-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saft5
Hej, mitt problem problem är att när jag ska kolla vilken youtubefilm eller annan liknande film på vilken sida som helst. Så startar den inte förens den typ har laddat en bra bit in på självafilmen(kanske upp till halva filmen) vilket är irriterande i längden, för de kan ta upp till någon minut innan videon startar.

För på den andra datorn i huset andvänder vi "avast" och då startar själva videon direkt och laddar undertiden man kollar på klippen.

Så om någon har haft samma problem och hittat en lösning på problemet, eller någon annan som kan hjälpa mig med vad felet kan vara så skriv gärna.

MVH

Rör på piltagenterna medans du väntar så kan du spela snake!

Ont: avaktivera f-secure o testa om felet. det ligger där, gör det det, och du vägrar byta till avast, som jag personligen tkr jag är 10ggr bättre, så kommer nog problemet kvarstå. Kan du inte bara starta videon när den börjar ladda genom playknappen?

Over and out.....
Citera
2011-03-03, 23:43
Medlem
haha, ja snake är ju alltid ett alternativ.

Ja, om jag inte hittar en lösning får det bli att byta program helt enkelt.
Nej det hjälper inte att trycka på playknappen heller.
Har även testat att stänga av "firewall" i f-secure men utan framgång.
Citera
2011-03-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saft5

MVH

Problemet har löst sig, tack så mycket ändå
Citera
2011-06-29, 00:04
Medlem
^hippies avatar
Har samma problem... Hur blir man av med det?!

mvh
Citera
2011-07-05, 20:16
Medlem
^hippies avatar
Löst! man måste ominstallera telia säker surf. www.telia/avinstallera sedan www.telia.se/installera
Citera
2011-07-19, 15:43
Medlem
Jag har samma problem men jag har inte telia säker surf så jag kan inte lösa problemet med att installera om det. Har F-secure men har letat och kan inte hitta vilken inställning jag behöver ändra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in