2011-03-03, 22:56
Medlem
Kultmannens avatar
Nu så har min så gott som oanvända Ibanez IJXB190 stått och samlat damm i ett år, och plånbokens tomma mage måste fyllas på ett eller annat sätt. I brist på jobb så tänker jag då sälja min bas + Laneyförstärkare av modell RB1 Richter, det jag dock undrar är då hur bra pris man lär få för dessa varor?
Googlade runt lite och såg att förstärkaren går på ungefär 1000kr, och gitarren på 2000kr, nu så är jag då kanske lite pessimistisk, men det känns som ett förvånansvärt bra pris för en "nybörjarbas", som min käre far kallade den.

Postade för övrigt här då ni instrumentkännare troligtvis har bäst koll, om jag har postat detta inlägg fel så får mod mer än gärna förflytta det till sin rätta plats.

MVH
Herr Kult
Citera
2011-03-04, 00:47
Medlem
Whitesnakes avatar
Bilder skulle underlätta lite..
Citera
2011-03-04, 01:07
Medlem
CaskRatlinss avatar
Inte mycket värt den basen inte. Chansa på att lägga ut den för en tusing på blocket lr nåt.

Nån kanske jagar nybörjarbasar

Stärkarn går för strax under 900 spänn från thomann.

Nästa värderingstråd jag läser ska fan ha riktiga grejer i sig
Inget illa menat
Citera
2011-03-04, 10:02
Medlem
Kultmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Bilder skulle underlätta lite..
Ursäkta, hade för mig att jag la in länkar...
Basen: http://www.retrevo.com/s/Ibanez-IJXB...60dj480/t/1-2/
Förstärkaren: http://www.normans.co.uk/p-1895-lane...-15-watts.aspx

Citat:
Ursprungligen postat av CaskRatlins
Inte mycket värt den basen inte. Chansa på att lägga ut den för en tusing på blocket lr nåt.

Nån kanske jagar nybörjarbasar

Stärkarn går för strax under 900 spänn från thomann.

Nästa värderingstråd jag läser ska fan ha riktiga grejer i sig
Inget illa menat
Haha, none taken.
Tack för svaret iaf.
Citera
2011-03-04, 10:42
Medlem
Whitesnakes avatar
Som CaskRatlins säger så är det nog inte jättemkt att hänga i granen. Och med bilder menade jag naturligtvis att du skulle ta kort på dina grejer för att få se i vilket skick dom är.
Citera
2011-03-04, 16:05
Medlem
Kultmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Som CaskRatlins säger så är det nog inte jättemkt att hänga i granen. Och med bilder menade jag naturligtvis att du skulle ta kort på dina grejer för att få se i vilket skick dom är.
Nu känner ajg mig ännu dummare, haha.
Kan nog lägga upp bilder då jag kommer hem, men de är så gott som oanvända.
Citera
2011-03-04, 16:36
Bannlyst
Nån hundralapp hit och dit är väl inte så mycket att tala om. Säg 800 kronor för förstärkaren och 1500 för basen. 2200 för rubbet vid snabb affär.
Citera
2011-03-04, 16:37
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultmannen
Nu så har min så gott som oanvända Ibanez IJXB190 stått och samlat damm i ett år, och plånbokens tomma mage måste fyllas på ett eller annat sätt. I brist på jobb så tänker jag då sälja min bas + Laneyförstärkare av modell RB1 Richter, det jag dock undrar är då hur bra pris man lär få för dessa varor?
Googlade runt lite och såg att förstärkaren går på ungefär 1000kr, och gitarren på 2000kr, nu så är jag då kanske lite pessimistisk, men det känns som ett förvånansvärt bra pris för en "nybörjarbas", som min käre far kallade den.

Postade för övrigt här då ni instrumentkännare troligtvis har bäst koll, om jag har postat detta inlägg fel så får mod mer än gärna förflytta det till sin rätta plats.

MVH
Herr Kult

Du ska nog vara glad om du kan få 1000-1500 för hela paketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in