2011-03-03, 22:52
Medlem
Hittade ingen tråd, hoppas även att jag placerat rätt annars är det bara o flytta

Så, vilka är de värsta mobbarna? Är det tjejer eller killar?

I god sed startar TS, jag tror att tjejer är de värsta mobbarna. Tjejer säger mycket taskigare saker till varandra än killar gör, vi käftar mer på båda sidor och blir på så sätt "uppfostrade" av varandra att inte börja gråta utan att käfta tillbaks när något är fel/när någon håller på(vilket även tjejer gör, men skulle nog säga att killar gör det oftare)

Så, vilka är värst? Enligt lärare är ju killar de värsta mobbarna(vi ska diskutera om mobbning på alla platser, men skolan är ett bra exempel) men vad tycker Flashback?

MvH
Citera
2011-03-03, 22:56
Medlem
Bobofesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaaand
Hittade ingen tråd, hoppas även att jag placerat rätt annars är det bara o flytta

Så, vilka är de värsta mobbarna? Är det tjejer eller killar?

I god sed startar TS, jag tror att tjejer är de värsta mobbarna. Tjejer säger mycket taskigare saker till varandra än killar gör, vi käftar mer på båda sidor och blir på så sätt "uppfostrade" av varandra att inte börja gråta utan att käfta tillbaks när något är fel/när någon håller på(vilket även tjejer gör, men skulle nog säga att killar gör det oftare)

Så, vilka är värst? Enligt lärare är ju killar de värsta mobbarna(vi ska diskutera om mobbning på alla platser, men skolan är ett bra exempel) men vad tycker Flashback?

MvH

Killar är väl mer realistiska och kan nog släppa vissa saker lättare, Tjejer är nog mer backstabbers och långsökta i sina bråk. Enligt min efarenhet iaf
Citera
2011-03-03, 23:00
Medlem
Tjejer och killar mobbar på olika sätt enligt mina egna erfarenheter:

Tjejer mobbar mer psykiskt med utfrysning, viska bakom ryggen och backstabbing, medan killar är mer fysiska och slår och tar saker från offret
Citera
2011-03-03, 23:01
Medlem
Generellt tror jag att killar är värre.
Bägge kön är bra på psykisk mobbning, men nog är det vanligare att killar tar till med fysiskt våld? Det är en helt annan sak om du blir fysiskt utsatt, gentemot en enbart psykisk mobbning.
Citera
2011-03-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobofesk
Killar är väl mer realistiska och kan nog släppa vissa saker lättare, Tjejer är nog mer backstabbers och långsökta i sina bråk. Enligt min efarenhet iaf

Citat:
Ursprungligen postat av someofus
Tjejer och killar mobbar på olika sätt enligt mina egna erfarenheter:

Tjejer mobbar mer psykiskt med utfrysning, viska bakom ryggen och backstabbing, medan killar är mer fysiska och slår och tar saker från offret

Citat:
Ursprungligen postat av n.e.beckett
Generellt tror jag att killar är värre.
Bägge kön är bra på psykisk mobbning, men nog är det vanligare att killar tar till med fysiskt våld? Det är en helt annan sak om du blir fysiskt utsatt, gentemot en enbart psykisk mobbning.

Okej, så vilka tycker du är värst?
-||-

Okej, har du egna erfarenheter av detta? Det jag har varit med om är att offret blivit utsatt för nästan enbart våld och blivit inlåst på t ex toaletten.
Jag tycker ändå att killar är bättre/har fördelen att vi kan slå tbx när vi tkr att någon är taskig, vilket sällan händer att tjejer gör, har man blivit nedslagen av någon går man inte på den igen, då är det över.
Citera
2011-03-03, 23:11
Medlem
ezs avatar
Undrar vilken kombination som har mest skadekraft. Tjej mot tjej, kille mot kille, tjej mot kille eller kille mot tjej. Det är väl förövrigt inte så vanligt att bli mobbad av det andra könet men jag tror det gör mer ont om det väl händer.
Citera
2011-03-03, 23:13
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Tjejer skulle jag säga, Att bli på pucklad av en stor snubbe eller bli helt utfryst och psykiskt mobbad så är nog det senare värre. Om man blir mobbad av killar så får man helt enkelt stå upp för sig och så vidare, det hela är mycket enklare.
Citera
2011-03-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ez
Undrar vilken kombination som har mest skadekraft. Tjej mot tjej, kille mot kille, tjej mot kille eller kille mot tjej. Det är väl förövrigt inte så vanligt att bli mobbad av det andra könet men jag tror det gör mer ont om det väl händer.

Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Tjejer skulle jag säga, Att bli på pucklad av en stor snubbe eller bli helt utfryst och psykiskt mobbad så är nog det senare värre. Om man blir mobbad av killar så får man helt enkelt stå upp för sig och så vidare, det hela är mycket enklare.

Tjej som mobbsr kille. GARANTERAT. Enda gången en kille kan bli sårad är när en tjej är riktigt taskig, säger saker om hur man är som person osv. Kan väl bara svara för mig själv, men hsr blivit uppfostrad av mina föräldrar att aldrig höja rösten mot tjejer, inte bruka fysiskt våld heller utan enbart svara i normal ton. Jag skulle dock inte kalla en tjej för hora osv på grund av respekt för kvinnor, men tjejer i min skolgång verkar inte ha någon som helst respekt utam vräker ut sig saker som sårar o så får dom av nån jävla anledning alltid lärarna på sin sida.

Jag har aldrig blivit mobbad, självklart har någon jävlats med mig då o då, men sånt kommer man inte ihåg, men ord som tjejer sagt kommer jag ihåg ordagrannt.
Citera
2011-03-03, 23:34
Medlem
När jag var mobbad när jag var yngre så tyckte jag att det var värre att bli mobbad av killar än tjejer. Killarna skrek ord efter mig, medan tjejer viskade mer mellan varandra. Kan tilläggas att jag är tjej.
Citera
2011-03-03, 23:37
Medlem
Citat:
Okej, har du egna erfarenheter av detta? Det jag har varit med om är att offret blivit utsatt för nästan enbart våld och blivit inlåst på t ex toaletten.
Jag tycker ändå att killar är bättre/har fördelen att vi kan slå tbx när vi tkr att någon är taskig, vilket sällan händer att tjejer gör, har man blivit nedslagen av någon går man inte på den igen, då är det över.
Har ingen direkt erfarenhet av mobbning, dock har jag observerat effekten.
Det är enligt mig självklart, om vi fortfarande generaliserar, att fysisk mobbning är värre.. För, i den fysiska mobbningen ingår en kvantitativ psykisk ohälsa, hjälplösheten är nästintill avgörande i analysen.

Om någon endast misshandlar dig verbalt kan du (vid adekvat ålder/intelligens) lättsamt se över människans idioti och gå vidare, det blir svårare om ett muskelberg trycker ned ditt ansikte i sin egen spottloska framför klasskamraterna (etc.), kallar dig för svag och samtidigt trycker in sitt knä mot dina lungor, varifrån den oundvikliga smärtan leder till gråtandet.

Förstår du vad jag menar?
Citera
2011-03-03, 23:43
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Tjej som mobbsr kille. GARANTERAT. Enda gången en kille kan bli sårad är när en tjej är riktigt taskig, säger saker om hur man är som person osv. Kan väl bara svara för mig själv, men hsr blivit uppfostrad av mina föräldrar att aldrig höja rösten mot tjejer, inte bruka fysiskt våld heller utan enbart svara i normal ton. Jag skulle dock inte kalla en tjej för hora osv på grund av respekt för kvinnor, men tjejer i min skolgång verkar inte ha någon som helst respekt utam vräker ut sig saker som sårar o så får dom av nån jävla anledning alltid lärarna på sin sida.

Jag har aldrig blivit mobbad, självklart har någon jävlats med mig då o då, men sånt kommer man inte ihåg, men ord som tjejer sagt kommer jag ihåg ordagrannt.

Nej det är ju det också, är man killa och blir mobbad av killar så kan man helt enkelt slå tillbaka, med tjejer känns det lite va fan ska jag göra nu?
Citera
2011-03-03, 23:47
Medlem
Youngboyss avatar
En kille som som mobbar då är det. "hörru bögjävel!!! du ska döö!! typ.

Tjejer är så här. * visk* visk* kolla marie där, vilken jävla hora. Sen den där förbannade mobbningen, helst mot andra tjejer med. Typ ÅHHHH vi ska ha fest i helgen alla får komma. Sen spänner dom blicken i någon stackare (tjej den med) och säger oj förlåt marie jag menade inte alla, hoppas du inte tar illa upp hihihihi. Så jävla falska.

Källa tjejkompisar.

Edit: Är kille förövrigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här