• 1
  • 2
2011-03-03, 17:31
Medlem
Hur skulle du vilja att samhället, Sverige, världen såg ut om du fick välja?

Jag satt och fantiserade en stund på hur jag ville att min drömvärld skulle se ut. Vilken värld vill jag kliva ut i?

Jag vill ha en värld där alla medborgare blir girighetsvaccinerade i spädbarnsåldern, följt av en empati-boost var tionde år. Alla människor växer upp mer eller mindre goda, utan girighet, avundsjuka och ständliga jämförelser. Våra gamla elaka, snart utdöende förfäder kunde förvisas till våra nya äldreboenden, som nu är spa-liknande tillhåll, bedrivna runt om på de herrgårdar som landshövdingar och rest-adeln fått lämna ifrån sig.

Alla länder skulle skötas ungefär som de skandinaviska idag men med mer transperens. Hyran skulle betalas efter %-inkomst, alla skulle få en månads semester på sommaren och en på vintern. Löneskillnaderna skulle minska, högskoleexamina skulle öka lönen lika för alla oavsett utbildning. Alla skulle bidra efter förmåga. Flyttar man, lämnar man sin lägenhet. Är man sjuk, tas man in för utredning tills motsatsen bevisats. Invandrare skall ha samma rättigheter från dag 1 men inom två år skall de kunna göra sig förstådda på sitt nya språk. Invandrare som gör sig skyldiga till grova brott mot andra människor skull bli utvisade. Canabis kunde vara en legal drog likställd med alkohol. Människor som begår ringa brott, borde få fotboja, flyttas till en annan stad och betala av tiden genom att göra nytta för andra medmänniskor. Jag skulle vilja se fler kollektiva boenden, där vänner som tröttnat på stan, flyttar tillbaka till naturen och lär sig leva av jorden. Där tror jag att jag en dag kommer att finna min lycka.

Hur skulle samhället, Sverige, världen se ut om du fick fantisera? Och vi behöver väl inte stjälpa varandras argument? Vi kan väl bara fantisera lite tillsammans...
Senast redigerad av Thedicewoman 2011-03-03 kl. 18:02.
Citera
2011-03-03, 17:36
Medlem
dejvan220s avatar
Fylke i sagan om ringen, nough said Bara ta det lugnt och dricka god öl!
Citera
2011-03-03, 17:41
Medlem
Till en värld där ALLA, och då menar jag ALLA kvinnor avgudar/vill ha sex med mig!

Jag skulle bo i ett stort slott där kvinnorna stod runt mig och jag kunde välja och vraka mellan hela världens skönheter. Jag skulle bara gå runt och lata mig och mysa med mina kvinnor, hela dagarna. Sitta vid poolen och ta det lugnt, eller gå ned på stan och köpa godis och motorcyklar, då pengar inte heller var något problem.
Citera
2011-03-03, 17:42
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlampa
Till en värld där ALLA, och då menar jag ALLA kvinnor avgudar/vill ha sex med mig!

Jag skulle bo i ett stort slott där kvinnorna stod runt mig och jag kunde välja och vraka mellan hela världens skönheter. Jag skulle bara gå runt och lata mig och mysa med mina kvinnor, hela dagarna. Sitta vid poolen och ta det lugnt, gå ned på stan och köpa lite godis kanske.

Du skulle nog tröttna,vad fanns det att sträva efter liksom,ingen längtan efter tänk om osv.....
Citera
2011-03-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Du skulle nog tröttna,vad fanns det att sträva efter liksom,ingen längtan efter tänk om osv.....

Hade jag ledsnat på mina brudar, kunde jag ju ta en månad till att bara åka runt i världen i min stora, fina båt!

Edit: Förstår du inte vilken frihet? Kunna peka på den snyggaste kvinnan i t.ex Spanien, och ha sex med henne?!
Citera
2011-03-03, 17:50
Medlem
mixxxers avatar
Jag väljer diiiiiggg.......... TS!!!

Mest realistiskt och mest härligt imo.
Citera
2011-03-03, 17:58
Medlem
Stolarns avatar
Jag önskar att få leva i världen de målar upp i The venus projekt och Zeitgeist: Addendum. Ni som vet vad jag pratar om håller förmodligen med mig

För att dra det lite kort: Valuta existerar inte, vilket eliminerar vinst. Då försvinner tonvis med olika nackdelar såsom girighet, företagsbrott, fattigdom osv. Ingen skulle längre ha behovet av att stjäla något för alla är jämställda.
De som begår brott får riktig vård ist för att skickas till ett fängelse som bara frammanar mer våld.

Billiga, dåliga material slutas att användas för att istället bygga allt för att hålla för evigt.
Sol/vind och bergvärme kan strömförsörja hela världen.
Miljontals jobb automatiseras och det som inte är möjligt för maskiner att sköta får hanteras av voluntärarbetare. Så istället för att arbeta på en och samma plats hela livet kan man resa över hela världen och jobba med lite allt möjligt som man känner för.

Nu vart det inte så kort i allafall. Men så önskar jag att världen skulle se ut
Citera
2011-03-03, 19:09
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Fylke i sagan om ringen, nough said Bara ta det lugnt och dricka god öl!

Jag är helt med dig, verkar vara det ultimata.

Dock, så vill jag gärna vara några decimeter längre, tack!
(Typ 1.80, såsom jag är idag)

God öl, fester, härlig natur and äta MÅNGA gånger per dag!
Citera
2011-03-03, 20:28
Medlem
Xploits avatar
Ämnet är svårplacerat då det tangerar flertalet ämnen som Flashback har specifika delforum för, men tydligt står det att tråden inte hör hemma här Låt oss först pröva våra filosofer något längre ned.
Kultur: allmänt -> Filosofi.
/Mod
Citera
2011-03-03, 20:39
Medlem
En värld helt gjord i len betong där det finns böjar upp mot alla väggar. Det skulle vara sol och +30 grader varje dag.
Citera
2011-03-03, 21:28
Medlem
Pokémon. Var dag är ett stort äventyr och man har sina "kompisar" aka slavar som gör allt eventuellt jobbigt. Man övar upp sin skicklighet och de farligaste skurkarna är helt inkompetenta och det de gör är att sälja pokémons. Man kan fånga nya var dag och har ett mål med livet. Bli bäst.
Citera
2011-03-04, 02:08
Medlem
Denoms avatar
Flashback forum i form av en stor byggnad, där varje underforum hade sin del av byggnaden med tillhörande inredning och miljö där kring. Alla medlemmar är vilka de säger sig vara och alla är nöjda och glada, men de omogna ungarna som försöker smita in får möta giljotinen bredvid entrén.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in