2011-03-03, 16:08
Medlem
Jag hade tråkigt idag så jag gjorde en gitarrlektion för skoj skull. 7 snabba licks utan allt för mycket altpicking. lycka till

http://www.youtube.com/watch?v=CChJDFdVe7s
Citera
2011-03-03, 16:44
Medlem
Jorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Jag hade tråkigt idag så jag gjorde en gitarrlektion för skoj skull. 7 snabba licks utan allt för mycket altpicking. lycka till

http://www.youtube.com/watch?v=CChJDFdVe7s

Bra lektion och hänsynslöst vacker gitarr! Vad är det för någon?
Citera
2011-03-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorup
Bra lektion och hänsynslöst vacker gitarr! Vad är det för någon?

Esp eclipse snow white
Citera
2011-03-03, 17:41
Medlem
vacker gitarr men lägg inte ut lektioner om du är sämst på att spela
Citera
2011-03-03, 18:03
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannish
vacker gitarr men lägg inte ut lektioner om du är sämst på att spela

Du behöver inte vara otrevlig. TS försökte bara hjälpa till, det borde uppskattas. Det är inte omöjligt att det var hans första lektion och att han av den anledningen var ovan. Om det var något specifikt du störde dig på så be honom bättra sig på den punkten istället.

OnT:

Jag tycker att du borde fortsätta, det var kul att se någon härifrån försöka sig på det!

Kände igen Lick 1 och 2, varifrån har du fått dem? Egna eller lånade?

Sen funderade jag lite på ett lick någonstans i mitten där du lät långfingret gå på högvarv mellan två band. Vore det inte enklare att använda både långfingret och ringfingret? Det bör ju underlätta vid högre tempo iallafall.
Citera
2011-03-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Du behöver inte vara otrevlig. TS försökte bara hjälpa till, det borde uppskattas. Det är inte omöjligt att det var hans första lektion och att han av den anledningen var ovan. Om det var något specifikt du störde dig på så be honom bättra sig på den punkten istället.

OnT:

Jag tycker att du borde fortsätta, det var kul att se någon härifrån försöka sig på det!

Kände igen Lick 1 och 2, varifrån har du fått dem? Egna eller lånade?

Sen funderade jag lite på ett lick någonstans i mitten där du lät långfingret gå på högvarv mellan två band. Vore det inte enklare att använda både långfingret och ringfingret? Det bör ju underlätta vid högre tempo iallafall.

Tack för uppskattningen! Det är lite slarvigt utfört det tar jag åt mig orkade inte hålla på med en massa omtagningar. Hela grejen med solot är ju att det inte ska altpickas för mycket så jag blev lite begränsad. Ville heller inte krångla till saker med för många boxar och förflyttningar.

Lick 1 är ganska standard inom hårdrock och har används mycket av många. Jag gjorde en egen version utan att man pickar alla noter. Föredrar själv och altpicka det men solot handlade ju om att inte altpicka.Lick 2 är väl kirk hammet så det skriker om det. Det andra licket har du helt klart rätt i att man bör använda båda fingrarna. Dock får mina fingrar inte riktigt plats nere på 20e bandet på en eclipse
Senast redigerad av beron 2011-03-03 kl. 18:24.
Citera
2011-03-04, 12:17
Medlem
CaskRatlinss avatar
Altpicking som är så trevligt
Glider till bussen snart, men tar en kik när jag kommer hem!
Citera
2011-03-04, 20:28
Medlem
Potatisburks avatar
Lär dig använda lillfingret!
Visa vad du spelar i tabulatur, helst som man kan ladda ner i PDF-format.
Ha hellre färre övningar och fler tekniker.
Ladda ner Sony Vegas eller något redigeringsprogram som inte suger balle.

Fortsätt spela in, men lägg ner lite tid och arbete på det för böveln.
Citera
2011-03-04, 20:30
Medlem
Det är inget fel på mitt lillfinger och ja, windows movie maker är kanske inte bäst
Citera
2011-03-04, 20:37
Medlem
Potatisburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Det är inget fel på mitt lillfinger
Så varför använder du det inte?

Se "Viktigt", och börja sen öva. Kom ihåg att använda lillfingret. Lillfingret är din vän. - http://musikakuten.se/gitarr/ovninga...lar/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in